Przetargi na dostawy autobusów dla MPK - Kraków

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 14 października 2002, 14:33

5 sztuk M181MB dla MPK Kraków będzie do odbioru w listopadzie (na razie zrobiony jest 1 egzemplarz), solówki najprawdopodobniej będą pod koniec roku.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 14 października 2002, 15:35

Ja tam bym chciał jakiegokolwiek jelcza do Lublina...
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » poniedziałek, 14 października 2002, 18:11

Nie rozumiem dlaczego niektórzy tak najeżdżają na Jelcza M121. Ja bardzo chętnie widziałbym taki autobus w Oświęcimiu. Trudno oczekiwać jakichś rewelacji za tę cenę.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » wtorek, 15 października 2002, 20:35

[quote]
On 2002-10-14 14:33, Leszek Matula napisał:
5 sztuk M181MB dla MPK Kraków będzie do odbioru w listopadzie (na razie zrobiony jest 1 egzemplarz), solówki najprawdopodobniej będą pod koniec roku.


A kiedy będą te Scanie Omnicity Artic? Na razie nie widać, żeby MPK dostało jakikolwiek nowy autobus. Jelcze są znacznie gorsze niż scanie, ale przynajmniej te przegubowe M181MB są bardzo pojemne, w przeciwieństwie do wyjątkowo ciasnych i źle rozplanowanych M121MB/M (poodsuwane niektóre siedzenia od ściany o 30 cm., co powoduje straty miejsca, duże nadkola... . Scania Omnicity pojedyncza jest na pewno pojemniejsza niż M121MB oraz jest całkowicie niskopodłogowa, nie mówiąc o tym, że jest zdecydowanie cichsza i znacznie mniej zużywa paliwa (te Jelcze często przekraczają normy paliwa). Te jelcze M121Mb, które ma MPK w Krakowie to już był zmarnowany pieniądz (potwornie paliwożerne, głośne). Wracając do norm paliwa dla tych jelczy wyposażonycy w skrzynie ZF, pragnę dodać, iż pierwsza seria (od 601 do 620)ma 4-biegowe skrzynie ZF, następna (od 632 don638) ma 5-biegowe skrzynie ZF, pozostałe mają 3-biegowe skrzynia Voith (629 do 631 oraz od 639 wzwyż). Te z 5-biegową skrzynią ZF są znacznie oszczędniejsze niż te z 4-biegową skrzynią ZF (to właśnie te z 1-szej serii tak potwornie żrą paliwo).
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » środa, 13 listopada 2002, 19:14

[quote]
On 2002-10-14 14:33, Leszek Matula napisał:
5 sztuk M181MB dla MPK Kraków będzie do odbioru w listopadzie (na razie zrobiony jest 1 egzemplarz), solówki najprawdopodobniej będą pod koniec roku.


Niestety sprawdziło się to. Wprawdzie na razie nie widziałem ŻADNEGO nowego autobusu w Krakowie, ale w czasopiśmie Transport Technika Motoryzacyjna pisano, że Jelcz dostarcza 15 autobusów Jelcz M121MB/1 do Krakowa. A propos, to co to znaczy ta jedynka po ukośniku? Czyżby jakaś wersja tego Jelcza.
Uważam ten zakup za zmarnowany pieniądz. Autobus ten w stosunku do Scanii Omnicity, Jelcza M125M Vecto czy MAN-a to conajmniej jeden krok do tyłu (niskowejściowy a nie niskopodłogowy), poza tym pali najwięcej sposóród wszystkich autobusów miejskich 12-metrowych i nie jest zbyt pojemny. Nie mówiąc o tym, że nie ma w nim żadnej sztucznej bezprzeciągowej wentylacji i jedyną "klimatyzacją" są przeklęte przeciągi powodujące zapalenie ucha (odwierają się w nim wszystkie okna). Poza tym jest mało pojemny, gdyż niektóre siedzenia z lewej strony są odsunięte o 30 cm. od ściany, zamiast żeby były tuż przy ścianie.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » środa, 13 listopada 2002, 22:02

[quote]
On 2002-11-13 18:14, zbyrus napisał:
Niestety sprawdziło się to. Wprawdzie na razie nie widziałem ŻADNEGO nowego autobusu w Krakowie, ale w czasopiśmie Transport Technika Motoryzacyjna pisano, że Jelcz dostarcza 15 autobusów Jelcz M121MB/1 do Krakowa. A propos, to co to znaczy ta jedynka po ukośniku? Czyżby jakaś wersja tego Jelcza.

W Krakowie już jest 5 Jelczy M181MB. Od pozostałych pojazdów różnią się nowym przegubem Hubnera, magistralą CAN i innymi drobnumi rzeczami (podgrzewana szyba przy przednim wyświetlaczu, itd.).
M121MB będą pod koniec grudnia.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » czwartek, 14 listopada 2002, 17:29

[quote]
On 2002-11-13 21:02, Leszek Matula napisał:
[quote]
On 2002-11-13 18:14, zbyrus napisał:
Niestety sprawdziło się to. Wprawdzie na razie nie widziałem ŻADNEGO nowego autobusu w Krakowie, ale w czasopiśmie Transport Technika Motoryzacyjna pisano, że Jelcz dostarcza 15 autobusów Jelcz M121MB/1 do Krakowa. A propos, to co to znaczy ta jedynka po ukośniku? Czyżby jakaś wersja tego Jelcza.

W Krakowie już jest 5 Jelczy M181MB. Od pozostałych pojazdów różnią się nowym przegubem Hubnera, magistralą CAN i innymi drobnumi rzeczami (podgrzewana szyba przy przednim wyświetlaczu, itd.).
M121MB będą pod koniec grudnia.


Ja ich na razie nie widziałem. Może nowy przegub Hubnera będzie dobry. Ale gdzie się podziały te Scanie Omnicity Artic. Też miały przyjść. Scania Omnicity Artic jest (jak na przegubowiec) autobusem w miarę ekonomicznym (chociaż MAN jest oszczędniejszy, mimo dużego silnika), rewelacyjnie cichym, bardziej komfortowym niż Jelcze, chociaż przydałby się jej nieco silniejszy motor (Szwedzi dają takie) i wyloty z układu wentylacji takie jak w 113ALB czy jak w autokarach. Na nasze nierówne nawierzchnie najbardziej się (spośród przegubowców) sprawdził MAN NG-313, który najmniej trzęsie, nic w nim się nie telepie (chyba, że nieudolnie przykręcają jakieś reklamy), a przecież przegubowiec jest tak trudno zamortyzować. MAN potrafił sprostać temu zadaniu. A zresztą stan naszych ulic to wstyd!!! Plagą są torowiskia tramwajowe, przejazdy przez torowiska, potworna ilość pozapadanych włazów (a czy w ogóle droga w mieście musi się odrazu kojarzyć z włazami, a jeżeli tak, to dlaczego nie robi się ich w chodnikach), pozapadane kraty ściekowe, do których wpadają ciężkie i szerokie autobusy (autobus jest tak szeroki, że musi jechać niemalże ocierając się o krawężnik, gdyż inaczej nie mieści się w swoim pasie ruchu).
Proszę o informację, na której linii te świeżo nabyte Jlecze kursują, i czy są już Scanie Omnicity Artic.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » niedziela, 1 grudnia 2002, 22:57

[quote]
On 2002-11-14 16:29, zbyrus napisał:
[CIACH]
Proszę o informację, na której linii te świeżo nabyte Jlecze kursują, i czy są już Scanie Omnicity Artic.

Jelcze M181MB DD451-455 najczęściej można spotkać na liniach: 114, 124, 128, 164, 179.
dalnlod
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 933
Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez dalnlod » poniedziałek, 2 grudnia 2002, 16:05

Jeśli byłyby jakieś zdjęcia tych maszyn , to ja bardzo proszę!!!
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 2 grudnia 2002, 19:26

[quote]On 2002-12-02 15:05, dalnlod napisał:
Jeśli byłyby jakieś zdjęcia tych maszyn , to ja bardzo proszę!!!

Jeżeli chodzi o zdjęcia tych pojazdów to mam pecha. Bo jak je dopadne to deszcz pada a jak pogoda niezła nie moge znaleźć w mieście. Będę dalej się starał coś zrobić... :smile:
Pozdrawiam
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 7 grudnia 2002, 10:52

Czy tymi jelczami jedzie sie zupełnie inaczej niż ich starszymi modelami? Czyżby mniej trzęsło? Zastosowano w nich Ecasm czy mehcaniczny system?
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 7 grudnia 2002, 10:55

XQX patrz post Leszka Matuli z ostatniej storny odpowiedzi o przatargu w MPK Lublin. ( http://infobus.com.pl/forum/viewtopic.p ... tart=60&73 post z 4.12.2002)Obecnie miast nei stać na to, by kupowac całkiem niskopodłowe pojazdy.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 7 grudnia 2002, 11:13

Warszawę na to stać... przynajmniej narazie. Ale z tego co wiem to autobusy dla MZA są kupowane przez miasto, gdyż jest to zakład budżetowy.

W Lublinie jak MPK było zakładem budżetowym to też całkeim sprawnie wymieniali tabor.
Jednak skasowali za mało Ikarusów. To są obecnie najgorsze rupiele w MPK (gdyby je skasowali to by kupili więcej Neoplanów na ich miejsce :smile:.
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » sobota, 7 grudnia 2002, 12:01

W Oświęcimiu kasę na nowy tabor też daje miasto. MZK po prostu ni stać na wymianę autobusów.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 7 grudnia 2002, 22:13

Misiek teraz nei jest to sprawa tego ze to jest zakład budzetowy. Zależy to od tego, kto jest prezydentem Lublina i prezesem MPK. Na razie chyba nic sie nie zmieni (no chyba że cudy dzieją się codziennie,moze jeden taki bedzie za miesiac). W przyszłym roku też na nic nowego sie nie zapowiada, czyli ikarow i M11 ciąg dalszy.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz