Prasówki

Komentarze, opinie, dyskusje o aktualnych wydarzeniach związanych z komunikacją miejską i przemysłem autobusowym.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2221
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez TFZ » czwartek, 10 listopada 2011, 10:40

Jeszcze zapomniałeś dodać, że to wina Reagana.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Prasówki

Postprzez mistral » czwartek, 10 listopada 2011, 17:34

Może to nie to forum, ale skoro jest przypomniany Regan, to pozwolę sobie wtrącić własne zdanie. Zastrzegam się od razu, że nie jestem miłośnikiem poprzedniego ustroju.
Otóż jeśli Regan też maczał w tym palce, to nie bezpośrednio. Na pewno międzynarodowa finansjera i stojących za nią potężnych sił. Siły te potrafią, obalić niewygodne rządy, wywołać zamieszki a nawet wojny dla obrony własnych interesów w różnych częściach świata(np.Irak, Libia). Dla Zachodu, cała Europa Wschodnia to był potężny rynek zbytu dla swoich towarów. Dlatego trzeba było zdusić produkcję czegokolwiek w Polsce. Polak został sprowadzony do roli skręcacza śrubek (fabryki samochodów, autobusów itp), biura konstrukcyjne, gdzie wykorzystywana jest myśl techniczna pozostały poza naszymi granicami. Inne role dla Polaków to ochrona, ekspedientki w hipermarketach itp. Wyższe uczelnie, to fabryki bezrobotnych.
Do tego nieumiejętność rządzenia. Juz Bismarck powiedzial: "willst du den polen bestrafen, lass ihn sich selbst regieren..."
co znaczy: Chcesz Polske ukarc, pozwól, by rządzili się sami... .
Wiele dziedzin dobrze rozkręconych w PRLu obecnie leży na łopatkach. Np służba zdrowia, szkolnictwo, oraz transport a w tym komunikacja pasażerska. Nie mażadnej spójnej koncepcji na funkcjonowanie transportu pasażerskiego. Wydawane są zezwolenia kompletnie bezmyślnie. PKSy muszą padać, bo w tym bałaganie inaczej nie można. Nowi przewoźnicy wykonują tylko kursy opłacalne dla nich. A co z młodzieżą z małych miejscowości dojeżdżającą do szkół? Co z emertytami jeżdzącymi do lekarza z wiosek? Bez wsparcia finansowego samorządów nie da się takiej komunikacji utrzymać. Czy znowu ma powstać Polska A i PolskaB?
Uważam, że po 1989roku na mieszkańcach wsi popełniono zbrodnię. Aby rozkraść nasz największy majątek narodowy - ziemię, wydano specjalne ustawy sejmowe. Kto był przy korycie obłowił się po wszystkie czasy. Np. Jeden pan, który był ministrem, na wyspie Wolin kupił 400 hektarów poniżej 1,-zł za 1 m. Inny pan pod Warszawą. Mieszkańcy wsi zostali z dnia na dzień pozostawieni sami sobie. Bez pracy, bez mieszkań, kompletnie goli.
Powtarzam: nie tęsknie za poprzednim ustrojem, ale mi wstyd, że nosiłem kiedyś opaskę SOLIDARNOŚCI.
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Prasówki

Postprzez tomasz4725 » sobota, 12 listopada 2011, 14:32

mistral masz 100pr racji
za prlu nie bylo bezrobocia praca byla, a teraz to ludzie tyraja po 8-12h na dobe za 6zł albo i mniej czy świątek, piątek doplaty nie mają, szkodliwego nie placą, emerytarnego nie placą, zatrudniają na umowe o dzielo, zlecenie
zeby zarobic te 1100zl/mc trzeba sie nieźle upie.....ć a jak sie zwolnisz to 10 na Twoje miejsce juz czeka nawet jesli pensca wynosi 700pln/mc za 8h od pn do pt Fizycznej roboty!
u nas to chleb powszedni a pisze z okolic Lublińca
Spider_mk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 129
Dołączył: czwartek, 1 stycznia 2009, 21:23
Lokalizacja: Biszcza

Re: Prasówki

Postprzez Spider_mk » środa, 28 marca 2012, 10:22

http://www.tvn24.pl/0,1739563,0,4,bez-h ... omosc.html

[quote]Bez hamulców, ciekło wszystko, nawet paliwo
CO SZÓSTY BUS NIE NADAJE SIĘ DO JAZDY

Co szósty bus poruszający się po polskich drogach nie nadaje się do jazdy - tak wynika z kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego. We wtorek pomorscy inspektorzy zatrzymali do kontroli busa przewożącego kilkanaście osób. Z badania wynikało, że pojazd nie nadaje się do użytku. - Z pojazdu wyciekały wszystkie możliwe płyny eksploatacyjne, w tym płyn hamulcowy, oleje a nawet paliwo - informuje ITD.
Dodatkowo w przednim lewym kole busa nie było zacisków hamulcowych ani klocków hamulcowych, a karoserię zżerała korozja. W podłodze widać było dziury. - Pomimo wykrytych usterek 60-letni kierowca wyrażał chęć kontynuowania jazdy.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny busa, nałożyli na kierowcę mandat karny w wysokości 500 zł (6 pkt. karnych) za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym i zakazali mu dalszej jazdy - informuje Inspekcja Transportu Drogowego.

Robią co się da
Z kolei w Bełchatowie zatrzymano do kontroli pojazd bez tylnej tablicy rejestracyjnej, z niesprawnym układem kierowniczym oraz wyciekającymi płynami eksploatacyjnymi. Urwany przedni amortyzator został podwiązany za pomocy sznurka.
W 2011 roku ITD skontrolowała ponad 20 tys. busów i autobusów. Wyniki tych kontroli pokazują, że średnio w co szóstym przypadku inspektorzy zatrzymywali dowody rejestracyjne.
Jakub K.
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1117
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez Jakub K. » środa, 22 sierpnia 2012, 00:52

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... encka.html
[quote]Chcesz przechytrzyć konkurencję? Załóż federację konsumencką

Dominika Maciejasz
16.08.2012
[img]http://bi.gazeta.pl/im/2/10320/z10320092Q,Bus.jpg[/img]
Bus (fot. Jakub Ociepa / Agencja Gazeta)
Członkowie Małopolskiej Federacji Konsumentów Komunikacji Autobusowej wydają dla urzędników opinie o firmach, które chcą wozić pasażerów po małopolskich trasach. W rzeczywistości oceniają swoją konkurencję.
Żeby zorientować się, jak duża jest konkurencja wśród firm przewozowych w Małopolsce, wystarczy wyjechać na najbardziej popularne trasy w Małopolsce prowadzące do podkrakowskich "sypialni" - Wieliczki, Słomnik, Skawiny czy Krzeszowic. Busy jeżdżące przez ul. Szuwarową na krakowskim Ruczaju kursują co dziesięć minut, a mimo to wypchane są po brzegi. Równie dobrze dla kierowców firm busów czy autokarów interes kręci się na dłuższych trasach, m.in. na Podhale, do Brzeska czy Olkusza. Im bardziej popularna trasa, tym większy zysk, dlatego firmy przewozowe walczą o miejsca na obleganych postojach.

Żeby móc wypuścić na nie swoich kierowców, właściciele firm muszą zdobyć zezwolenie urzędu marszałkowskiego. - Zapis Ustawy o transporcie drogowym wymaga, by decyzję o wydaniu zezwolenia na przewóz osób na linii nie dłuższej niż sto kilometrów poprzedzić analizą sytuacji rynkowej i zasięgnąć opinii organizacji konsumentów - tłumaczy Piotr Odorczuk, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.

Kim jest konsument

Do wydawania takich opinii przed laty zgłosiły się trzy federacje - znana z interwencji w sprawach mieszkańców Federacja Konsumentów, Powiatowe Stowarzyszenie Konsumenckie w Limanowej i Małopolska Federacja Konsumentów Komunikacji Autobusowej. Do dwóch ostatnich organizacji nie sposób jednak znaleźć kontaktu - na ich stronach internetowych brakuje jakichkolwiek danych kontaktowych. Konsument "komunikacji autobusowej" nie ma więc możliwości podzielenia się swoimi wnioskami z przejazdu na danej trasie czy jakości usług przewozowych.

Sprawdziliśmy członków Małopolskiej Federacji Konsumentów Komunikacji Autobusowej. Okazuje się, że są to... właściciele firm przewozowych. Zatrudnieni przez nich kierowcy jeżdżą na stałych, popularnych trasach. Zastępcą prezesa zarządu w MFKKA jest Ewa Surówka - właścicielka firmy Mat-Bus z Wieliczki. Dzwonimy do niej, chcąc zapytać, czy nie uważa, że jej działalność w federacji jest nieetyczna ze względu na konflikt interesów. - Nie jestem członkiem tej federacji - zaprzecza. - Pani nazwisko widnieje w dokumentach, także tych przysłanych nam z urzędu - oponujemy. - Ale ja już od pięciu lat nie jestem tam członkiem - ucina rozmowę.

Ustaliliśmy, że Surówka właścicielką firmy przewozowej jest od 1995 roku. Jej syn także założył firmę transportową, w 2004 roku. Po pierwszej rozmowie z "Gazetą" kobieta nie odbiera już telefonu. Kolejną przedstawicielką MFKKA jest Bogusława Stolarczyk, pełniąca funkcję sekretarza. W internecie ogłasza się jako "Rab-Bus" - przedsiębiorstwa zajmującego się transportem samochodowym Skomielnej Białej. - Proszę zadzwonić do mnie później, jestem na szkoleniu - słyszymy w słuchawce po wytłumaczeniu, w jakiej sprawie dzwonimy. Potem scenariusz jest taki sam, jak w przypadku Surówki - wyłącza telefon, nie można zostawić wiadomości.

Wykorzystują wiedzę

Edward Golonka, były członek Powiatowego Stowarzyszenia Konsumenckiego w Limanowej, tłumaczy, że mimo istnienia trzech federacji rynek usług przewozowych jest chaotyczny. - Założyliśmy PSK, kiedy jeszcze pracowałem dla PKS-ów, wtedy brakowało takiego stowarzyszenia. Ale mimo możliwości wydania opinii nie mieliśmy wpływu na ten rynek. Teraz też jest on źle rozplanowany - proszę spróbować złapać busa w święta albo weekend. Nie ma dogodnych rozkładów jazdy dla pasażerów.

Nasz informator tłumaczy, po co właścicielom firm transportowych działalność w federacji. - Nawet nie chodzi o to, że mogą negatywnie zaopiniować usługi konkurencji, bo ich opinia nie jest wiążąca. Wykorzystują jednak to, że o ruchach na rynku, np. potencjalnych zmianach tras czy nowych podmiotach, wiedzą wcześniej - wyjaśnia.

Poprosiliśmy o komentarz urząd marszałkowski. - Musimy działać zgodnie z przepisami prawa, nie nam oceniać warunki ustawowe. Te organizacje same się do nas zgłosiły, w świetle przepisów nie możemy im odmówić - mówi Odorczuk.

Wątpliwości nie ma poseł Łukasz Gibała: - To klasyczny konflikt interesów. Teoretycznie te federacje mogą zwalczać konkurencję, a nawet opiniować same o sobie. Zainteresuję tą sprawą Sejm.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 00:35

karuzela stanowisk w ratuszu: człowiek odpowiedzialny dotychczas za koordynację remontów będzie kierował organizatorem przewozów komunikacji miejskiej ... a liczyłem na Jakuba Majewskiego lub Adriana Furgalskiego:

[quote][url=http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15067396,Wieslaw_Witek_nowym_dyrektorem_ZTM__Wczesniej_odpowiadal.html][size=150]Wiesław Witek nowym dyrektorem ZTM. Wcześniej odpowiadał za remonty [/size][/url]
03.12.2013 , aktualizacja: 03.12.2013 15:35

[img]http://bi.gazeta.pl/im/9e/d6/e5/z15062686Q,Wieslaw-Witek.jpg[/img]

O tej kandydaturze pisaliśmy już wcześniej. Dyrektor biura koordynacji inwestycji i remontów Wiesław Witek pokonał konkurentów i został nowym szefem Zarządu Transportu Miejskiego. Na konferencji prasowej ratusz przekazał informacje na temat Karty warszawiaka.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz potwierdziła, że komisja konkursowa, która przeglądała kandydatury na szefa ZTM, wybrała Wiesława Witka, obecnego dyrektora biura koordynacji inwestycji i remontów. Stanowisko to było nieobsadzone od połowy lipca, gdy odwołano Leszka Rutę.

Jak zapowiedział Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza, Witek przejmie obowiązki szefa ZTM najprawdopodobniej w połowie grudnia. Na razie nie wiadomo, kto przejmie jego dawną funkcję.


źródło: Gazeta.pl
NIE dla ACTA!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez dab » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 16:38

Tak jest wszędzie, Bierny, Mierny ale Wierny. Nie liczą się kwalifikacje tylko znajomości.
Diesel sound...
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez kulikowski » środa, 19 lutego 2014, 03:20

ograniczenie ulg pracowniczych kierowców, motorniczych i maszynistów warszawskiej komunikacji miejskiej:
[quote][url=http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1116&c=100&l=1][size=150]Zmiany w ulgach od lutego[/size][/url]

Rada Warszawy podjęła uchwałę o zmianach w ulgach w opłatach za przejazdy komunikacją miejską. Zmiany, które obejmą m.in. osoby z niepełnosprawnością z powodu choroby narządu wzroku i dysfunkcją intelektualną. Zmiany weszły w życie 1 lutego br.

1. Według poprzednio obowiązujących przepisów ? uprawnienia do bezpłatnych przejazdów przysługiwały osobom ociemniałym ze wskazanym przez nich przewodnikiem. Poświadczeniem uprawnień była Legitymacja Polskiego Związku Niewidomych. Kategoria ta została zmieniona. Prawo do bezpłatnych przejazdów mają osoby z orzeczonym znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z powodu choroby narządu wzroku. Dokumentem poświadczającym uprawnienie jest orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność wydane przez uprawniony organ lub legitymacja osoby niepełnosprawnej.

2. Katalog osób uprawnionych do bezpłatnych przejazdów został rozszerzony o osoby z orzeczoną całkowitą niezdolnością do pracy i samodzielnej egzystencji lub całkowitą niezdolnością do pracy z powodu choroby narządu wzroku. Uprawnienie przysługuje po okazaniu jednego z dokumentów wskazanych w § 8 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 października 2002 roku w sprawie rodzaju dokumentów poświadczających uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2002 r. Nr 179, poz. 1495 ze zm.) stwierdzających niezdolność do pracy, inwalidztwo albo niepełnosprawność z powodu stanu narządu wzroku. Uprawnienia uzyskali także przewodnicy podróżujący w wyżej wymienionymi kategoriami pasażerów.

3. Uprawnienie do bezpłatnych przejazdów miały osoby upośledzone umysłowo wraz ze swoim opiekunem, które mogły podróżować na podstawie Legitymacji Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Po zmianie uprawnienie przysługuje osobom z dysfunkcją intelektualną ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub osobom posiadającym I lub II grupę inwalidzką wraz z opiekunem. Udokumentować uprawnienia te osoby mogą orzeczeniem potwierdzającym niepełnosprawność wydanym przez zespół orzekający o stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem wydanym przez Komisję ds. Inwalidztwa i Zatrudnienia wraz z dokumentem poświadczającym, że niepełnosprawność spowodowana jest niepełnosprawnością intelektualną.

4. Zostały wprowadzone również zmiany dotyczące dzieci. Poprzednio bezpłatnie podróżować mogły ? na podstawie spersonalizowanej karty wydawanej przez ZTM ? m.in. dzieci z rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych, które mieszkają na stałe w Warszawie, nie dłużej niż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Ta kategoria została rozszerzona. Oprócz wyżej wymienionych dzieci bezpłatnie podróżować komunikacją miejską również mogą dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, które oczywiście również na stałe mieszkają w Warszawie i mają mniej niż 20 lat.

Zmiany są wyjściem naprzeciw oczekiwaniom środowiska osób niepełnosprawnych. Osoby posiadające orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, jeśli został orzeczony w związku z dysfunkcją intelektualną lub dysfunkcją narządu wzroku mogą korzystać z bezpłatnych przejazdów na podstawie orzeczeń a nie legitymacji Polskiego Związku Niewidomych lub Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, co obligowało do przynależności do jednej z tych organizacji.

Szczegółowe informacje dostępne są pod numerem telefonu 19115, na stronie internetowej ZTM oraz w organizacjach wydających dotychczas legitymacje uprawniające do bezpłatnych przejazdów tj. Warszawskim Kole Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym oraz Polskim Związku Niewidomych.

Uchwała weszła w życie 1 lutego.

Dotychczasowe zasady legitymowania posiadanych uprawnień przez osoby wskazane w pkt 1-3 pozostają w mocy do 31 marca br.


źródło: Ztm.waw.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez kulikowski » wtorek, 24 lutego 2015, 16:51

[quote="biztok.pl"][size=150]Solaris podbija czeski rynek. Kontrakt na ponad 100 autobusów[/size]
16.02.2015

[img]http://p5.biztok.pl/a2bc004911452860d4617cb024ef3e88.jpg[/img]

Solaris Bus & Coach zawarł z miejskim przewoźnikiem publicznym w czeskiej Ostrawie umowę na dostawę 105 autobusów Urbino z napędem CNG za 104 mln zł, podała spółka.

"W ostatnich latach Czechy stały się jednym z kluczowych i najbardziej stabilnych kierunków naszego eksportu. To dla nas powód do satysfakcji, że produkty naszej marki cieszą się dużym zaufaniem i mają tak dobre opinie u południowych sąsiadów. Pozyskanie tak dużego zamówienia jest potwierdzeniem naszych wysokich kompetencji technicznych, świadczy także o bardzo dobrych referencjach, jakie w ciągu ostatnich kilku lat zbierają Solarisy eksploatowane w Ostrawie" - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Zbigniew Palenica, cytowany w komunikacie.

Zgodnie z zawartą umową, 90 autobusów Urbino 12 oraz 15 przegubowych Urbino 18 zostanie doręczonych do czeskiego klienta jeszcze w tym roku. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w silniki zasilane paliwem CNG (Compressed Natural Gas), czyli sprężonym gazem ziemnym.

Zakup Solarisów związany jest z dużym projektem odnowy taboru w Ostrawie. Wybór autobusów napędzanych gazem ziemnym jest również inwestycją miasta w nowe technologie. Oprócz rozwoju floty przewoźnik zamierza wybudować w najbliższym czasie dwie stacje tankowania CNG, podano również.

W Ostrawie już dziś jeżdżą łącznie sto siedemdziesiąt cztery jednostki polskiego producenta. Są to zarówno autobusy spalinowe, jak i trolejbusy. Tych ostatnich przybędzie w Ostrawie jeszcze w tym roku. Solaris we współpracy z czeską Skodą Electric dostarczy w drugiej połowie tego roku dwanaście elektrycznych pojazdów w wersjach 12- i 18-metrowej, przypomina Solaris.


źródło: Biztok.pl
NIE dla ACTA!
Polakov
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 251
Dołączył: środa, 23 grudnia 2015, 17:17
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Prasówki

Postprzez Polakov » wtorek, 16 sierpnia 2016, 16:33

[quote]

13 osób zostało rannych w wyniku zderzenia autobusu miejskiego z samochodem dostawczym i osobowym w Trzebownisku koło Rzeszowa. Siła uderzenia była tak duża, że autobus oderwał się od jezdni i z impetem uderzył w ogrodzenie.
Ze wstępnych informacji policji wynika, że kierujący fiatem ducato wyjeżdżając z drogi podporządkowanej nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się z autobusem. Następnie autobus MPK uderzył w stojącą na skrzyżowaniu toyotę. Ranni zostali kierujący fiatem i autobusem oraz 10 pasażerów MPK.

Na miejscu panują utrudnienia w ruchu.


TVP Info
Polakov
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 251
Dołączył: środa, 23 grudnia 2015, 17:17
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Prasówki

Postprzez Polakov » wtorek, 16 sierpnia 2016, 16:35

Pozwolę sobie dodać artykuł z Dziennika Wschodniego
[quote="Dziennik Wschodni"]


Efekty podwyżki są znikome wobec nadziei Ratusza, który chciał z kieszeni pasażerów wyjąć dodatkowe 10 mln zł. Pieniądze miały trafić na nowe połączenia. Ratusz się przeliczył. Teraz przeliczyć mogą się ci, którzy mieli nadzieję np. na więcej kursów nocą


Nadzieja na uruchomienie dodatkowych kursów nocnych linii pojawiła się w lutym, gdy Zarząd Transportu Miejskiego dał pierwszy sygnał, że myśli nad taką zmianą. Autobusy, które teraz (poza dużymi imprezami, jak np. Carnaval Sztukmistrzów) kursują co 60 minut miałyby zabierać pasażerów co pół godziny, o co pasażerowie upominali się już nie raz.

? Zwiększenie częstotliwości kursowania linii nocnych rozważane jest w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę ? informował ZTM w lutym. Było to dwa tygodnie po wejściu w życie podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej, która miała przynieść miastu dodatkowe pieniądze na rozwój sieci połączeń.

Pół roku później zapowiedzi w sprawie częstszych kursów nocnych linij brzmią praktycznie tak samo. ? Koncepcja zwiększenia częstotliwości kursowania komunikacji nocnej w weekendy jest nadal przez nas rozważana ? przekazuje nam Justyna Góźdź z ZTM. I przyznaje, że chodzi o pieniądze na sfinansowanie kursów.

Okazuje się, że z pieniędzmi nie jest tak różowo. Ratusz założył, że ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej uzyska w tym roku 86,5 miliona złotych. Oznacza to, że (licząc proporcjonalnie) na koniec lipca powinno się zebrać już 50 mln zł.

Nic z tego, bo faktyczne przychody, jak podaje ZTM, wyniosły w tym czasie tylko 43 mln zł, czyli o milion więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Tymczasem Ratusz zakładał, że podnosząc ceny biletów uzbiera dodatkowe... 10 mln zł. Do tego założenia brakuje, bagatela, 9 milionów.

? Na ten moment przewidujemy, że uda nam się osiągnąć zaplanowany poziom wpływów z biletów ? twierdzi Góźdź. ? Niemniej jednak ostatecznie będziemy w stanie odpowiedzieć na to pytanie po uzyskaniu danych o sprzedaży biletów w dwóch newralgicznych dla nas miesiącach czyli we wrześniu i październiku.

Co z dodatkowymi kursami? ? W sprawie linii nocnych ostateczne decyzje zapadną na początku września ? informuje Góźdź. Wcześniej, bo w drugiej połowie sierpnia ogłoszone mają być zmiany planowane w rozkładach na rok szkolny. Ale i tu nie zanosi się na fajerwerki.

? Wprowadzamy dwie istotne zmiany ? zapowiada Góźdź. Pierwsza to utrzymanie we wrześniu linii 38 jako kursującej we wszystkie dni tygodnia. Druga to wydłużenie trasy linii 47, która nie kończyłaby kursów na ul. Koncertowej, ale jechała dalej przez Zelwerowicza, Poligonową, Willową i Sławinkowską do Zbożowej.
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki

Postprzez kulikowski » środa, 7 lutego 2018, 20:30

[quote="InfoBus.pl"]Hybrydowe Solarisy przyjeżdżają do Kielc
19.01.2018 12:33:50

Do zajezdni w kieleckiego MPK trafiło już pięć hybrydowych Solarisów Urbino 18. To tylko 1/5 tego, co zamówiło miasto w ubiegłym roku u producenta z Bolechowa. Wszystkie hybryd zostaną włączone do służby liniowej od 1 lutego. Pojazdy należą do gminy Kielce i będą obsługiwać linie miejskie nr 34, 46, 50, 51 i 54.

Od nowego miesiąca na ulice Kielc wyjedzie 25 nowych autobusów hybrydowych w tym 10 przegubowych Urbino 18 i 15 standardowych Nowych Urbino 12. Solaris za realizację kieleckiego kontraktu zainkasował 56 mln PLN brutto.

Szczegółowo opisaliśmy już przegubowe "jamniki". Można przeczytać o tym tutaj. Przypomnijmy, że pojazdy są wyposażone w nowe automaty do sprzedaży biletów, w których zakupu będzie można dokonać m.in. zbliżeniowo przy użyciu karty płatniczej. Dodatkowo w pojazdach tych znajdą się tzw. tablice koralikowe (LCD 38"), na których zwizualizowany będzie aktualny przebieg linii komunikacyjnej. Pojazdy będą klimatyzowane.

Zakup pojazdów został dokonany przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach" Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014 – 2020 Oś priorytetowa II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski.

Niższa emisja spalin oraz obniżony poziom hałasu to jedne z zalet pojazdów hybrydowych. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach, emituje mniej zanieczyszczeń, zużywa mniej paliwa, jest cichszy, a co za tym idzie – bardziej przyjazny dla środowiska, niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla.


[quote="InfoBus.pl"]Solaris wygrywa z MAN-em w Toruniu! Dzięki m.in. LED-om
19.01.2018 15:21:09

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął dziś, 19 stycznia przetarg na dostawę 21 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Solaris pokonał MAN-a! Decydujące było... oświetlenie oraz emisja cząstek stałych i tlenków azotu.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę autobusów dla Torunia ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Nowe wozy mają być niskopodłogowe, klasy MAXI (ok. 12 m), zasilane olejem napędowym, z silnikami spełniającymi wymagania normy minimum Euro 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiej.

Do przetargu stanęły dwie firmy: MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy za 25 235 910,00 zł brutto i SOLARIS Bus&Coach S.A. za 25 538 121,00 zł brutto.

Komisja przetargowa sprawdziła obydwie oferty pod względem formalnym i merytorycznym, po czym uznała, że korzystniejsza jest propozycja Solarisa, która, chociaż była nieznacznie droższa od MAN-a, zakłada dostarczenie pojazdów o lepszych parametrach technicznych, np. zewnętrznym i wewnętrznym oświetleniu enegrooszczędnym (LED) oraz o mniejszej emisji cząstek stałych i tlenków azotu.

Dostawy autobusów do Torunia odbędą się w trzech partiach (po 7 sztuk): pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r.

Warto przypomnieć, że cały czas trwa procedura w przetargu na zakup kolejnych 14 autobusów - hybrydowych MAXI (ok..12-metrowych) oraz pojazdu pogotowia technicznego. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy z ofertą wynoszącą 24 802 212,00 zł brutto.

Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu BiT City II. MZK zarezerwował na ten cel 25 207 620,00 zł brutto. Autobusy będą wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

Pierwsze siedem wozów ma zostać dostarczonych do 10 października, natomiast pozostałe siedem i pojazd pogotowia technicznego - do końca października 2018 roku.


[quote="InfoBus.pl"]Solaris z kolejną umową na hybrydy. Luboń!
19.01.2018 16:38:36

Dzisiaj, 19 stycznia burmistrz Lubonia Małgorzata Machalska wraz z prezesem spółki TRANSLUB Zbigniewem Bernatem podpisali umowę z przedstawicielem firmy Solaris Bus & Coach Andrzejem Sienkiewiczem na zakup trzech nowych autobusów hybrydowych.

Każdy z hybrydowych Nowych Urbino 12 dla Lubonia będzie miał 12 metrów długości. Przewidzano też, że zabierza na pokład około 90 pasażerów, w tym około 30 na miejscach siedzących. Ponadto nie zabraknie takich udogodnień jak klimatyzacja, bogaty system informacji pasażerskiej, automat biletowy czy gniazdka USB. Czas realizacji zamówienia, zgodnie z umową wynosi od 301 do 360 dni. A to oznacza, że spalinowo-elektryczne "jamniki" mogą się pojawić w Luboniu jeszcze w tym roku.

Producent z Bolechowa trzy Nowe Urbino 12 hybrid zaproponował dla spółki z Lubonia w cenie 5 498 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 490 000 PLN netto. Była to nieco mniejsza kwota niż ta, którą przygotował TRANSLUB. Budżet przewoźnika wyniósł 5 535 000 PLN brutto, co oznacza, że koszt zakupu jednej hybrydy oszacował na maksymalnie 1 500 000 PLN netto. Jednak przy obecnym obłożeniu producentów autobusów ta rozbieżność była symboliczna.

Autobusy zostaną zakupione w ramach dofinansowana "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska", Poddziałania 3.3.3. "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w tamach ZIT dla MOF Poznania". Luboń otrzyma w tym programie ponad 13 milionów dofinansowania.

Miasto zdecydowało się na zakup autobusów hybrydowych, a nie elektrycznych ze względu na fakt, iż w najbliższej okolicy nie powstała dotąd żadna stacja ładowania tego typu pojazdów. Akumulator wystarcza na przejechanie 300 km, co skutkowałoby tym, że ich użyteczność nie byłaby odpowiednia i częściej czekałyby na ładowanie w bazie Translubu.


Źródło: InfoBus.pl
NIE dla ACTA!
pkraska85
 
Posty: 4
Dołączył: piątek, 29 czerwca 2018, 22:04
Lokalizacja: Lublin

Re: Prasówki

Postprzez pkraska85 » czwartek, 26 lipca 2018, 23:55

Pierwszy w Polsce elektryczno-wodorowy autobus komunikacji miejskiej Ursus City Smile - to jeden z najatrakcyjniejszych eksponatów lubelskiego pikniku pod hasłem „Komunikacja przyszłości”, odbywającego się na placu Zamkowym.

Jest szansa, że autobus będzie testowany przez lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji jeszcze w te wakacje.

- To pierwszy pojazd, który zrobiliśmy razem z polsko niemiecko-holenderskim konsorcjum – informuje wiceprezes zarządu Ursus Bus, Jan Andrzej Wielgus. – Zasięg takiego pojazdu na bateriach wodorowych wynosi do 450 kilometrów beż żadnego ładowania. Oszczędność na 1 kilometrze w porównaniu z autobusem spalinowym wynosi nawet kilkaset złotych. Ale dzisiaj jeszcze „walczymy” o dostępność czystego wodoru

Autobus cieszył się dużym zainteresowaniem przyszłych kierowców.

Produkcja prototypu elektryczno-wodorowego autobusu kosztowała blisko 2,5 miliona złotych. Docelowo koszty wytwarzania tego typu pojazdów mają się mieścić w granicach dwóch milionów złotych.

Źródło radio-lublin
Poprzednia strona
Odpowiedz
cron