Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Most na Wyspę Sobieszewską. Jedyny taki w Polsce [FILM]

infoship
19.07.2018 10:30
0 Komentarzy

Most zwodzony przez Martwą Wisłę na Wyspę Sobieszewskę corazbliżej ukończenia. Inwestycja miała być gotowa we wrześniu.

O tej inwestycji w programie “Wszystkie Strony Miasta” mówilidwaj inżynierowie, doskonale zorientowani w realizacji wyjątkowej inwestycji,jaką jest most zwodzony na Wyspę Sobieszewską. Maciej Stacewicz jestkierownikiem budowy, Piotr Czech – kierownikiem projektu, z ramienia Dyrekcjirozbudowy Miasta Gdańska.

Obaj są absolwentami Politechniki Gdańskiej. Most na WyspęSobieszewską jest dla nich inwestycją zupełnie wyjątkową, niepodobną dowcześniejszych wyzwań zawodowych.

– W Polsce są oczywiście mosty zwodzone, choćby w okolicachNowego Dworu Gdańskiego – mówi Piotr Czech. – Jednak pod względem rozmiarów inowoczesności ten nie ma sobie równych. Ponad 180 metrów długości. Bardzoułatwi życie nie tylko kierowcom, ale także żeglarzom na Martwej Wiśle.

Inwestycja miała być gotowa już wiosną, niestety z powoduupadłości wykonawcy przęseł terminy przesunęły się. Teraz zarówno Piotr Czech,jak i Maciej Stacewicz, są przekonani, że pod koniec września zaczną nimjeździć samochody. W listopadzie zakończy się budowa ronda przy moście wSobieszewie oraz drogi dojazdowej od strony Przejazdowa.

– Jest wielka odpowiedzialność i sporo nerwów – przyznajeMaciej Stacewicz, który obecnie nadzoruje prace nad montażem obu ruchomychprzęseł – każde z nich ma masę 320 ton.

Koszt całej inwestycji to blisko 59 mln zł – prawie połowatej kwoty pochodzi ze środków rządowych, większość sfinansowana jest przezMiasto.

{https://player.vimeo.com/video/280348815?autoplay=1&app_id=122963}

Po oddaniu do użytku mostu zwodzonego w Sobieszewie,zdemontowany będzie most pontonowy, który znajduje się obok i użytkowany jestod 1973 roku (obwiązuje na nim ograniczenie prędkości do 20 km/h).

Nowy most ma mieć 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5m. Czas otwierania ruchomych przęseł wyniesie zaledwie 150 sekund. Od momentuzamknięcia szlabanów do podniesienia przęseł cała operacja będzie trwać około 5minut. Po moście będą mogły przejeżdżać nawet ciężarówki. Ograniczenieprędkości dla samochodów – najprawdopodobniej 50 km/h.

Komentarze