Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Komentarze, opinie, dyskusje o aktualnych wydarzeniach związanych z komunikacją miejską i przemysłem autobusowym.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 900
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez mistral » środa, 8 grudnia 2010, 08:06

[quote="zielonogorzanin"] Próba likwidacji busiarzy uderzy też w państwowe PKS-y co jest dowodem na to, że ustawodawca nie zastanowił się do końca nad skutkami takich przepisów.

PKSów państwowych juz chyba nie ma.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez TFZ » środa, 8 grudnia 2010, 10:33

To zależy w znacznym stopniu od tego, co uznasz za państwowe.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1633
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez Matlik » środa, 8 grudnia 2010, 15:32

Warszawa jest państwowa, reszta już chyba albo skomunalizowana, albo sprywatyzowana, albo zlikwidowana.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez TFZ » środa, 8 grudnia 2010, 16:18

Jeszcze raz powtarzam, że to kwestia podejścia. Firma, której 100% akcji/udziałów jest własnością państwa (jakiegokolwiek i w jakiejkolwiek postaci) to dla mnie żadna firma prywatna.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Jaskółka
 
Posty: 119
Dołączył: piątek, 3 września 2010, 23:01

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez Jaskółka » czwartek, 9 grudnia 2010, 08:08

[quote="TFZ"]Jeszcze raz powtarzam, że to kwestia podejścia. Firma, której 100% akcji/udziałów jest własnością państwa (jakiegokolwiek i w jakiejkolwiek postaci) to dla mnie żadna firma prywatna.

W takim razie niewielka jest Twoja wiedza na temat funkcjonowania takich Społek Skarbu Państwa, bo o tym piszesz. To sa firmy działające na zasadach wolnorynkowych i niestety państwo nie ma tu nic do tego i nie dokłada takiej firmie nawet 0,05zł na cokolwiek. Zdecydowanie bardziej państwowe sa np. firmy zajmujące się komunikacją miejską, poniewaz tam najczęsciej zakupy np. taboru sa finansowane z kasy miejskiej itp. czyli podatnika, czyli państwowej. NAsz PKS jest półką Skarbu Państwa, ale to oznacza jedynie to, że prezes i reszta zarządu ze swoich działań musi się w razie czego tłumaczyć przed ministrem...no i możesz także złozyć skarge na sposób zarzadzania do ministerstwa...i to tyle jesli chodzi o państowowść. No...jeszcze państwo ma wpływ na los takiej spółki w zakresie sprzedaż, likwidacja...teoretycznie modernizacja i rozbudowa ale w przypadku PKSów to tylko mrzonka....Orlenem to my nie jestesmy, żeby zapewnić miliardowe wpływy do skarbca państwowego.
W odróżnieniu więc od PPKS Warszawa, gdzie zakupy nadal dokonywane sa za pieniądze państwowe (czyli w sposób często nieprzemyślany co widać po ich taborze) reszta tych "państwoych" PKSów dobre czasy już dawno ma za soba i mało kto je pamięta.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1633
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez Matlik » czwartek, 9 grudnia 2010, 19:47

No ale biorąc pod uwagę, że PKS Warszawa wycofał wszystkie H9 i stare złomy typu Ikarus, na pośpiechy kupują fabrycznie nowe wozy, a od czasu do czasu i na lokalne (Solwaye), to co jest złego w ich zakupach?
Misiekelo
 
Posty: 354
Dołączył: sobota, 5 lipca 2008, 11:26
Lokalizacja: Londyn
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez Misiekelo » czwartek, 9 grudnia 2010, 22:55

[quote="Matlik"]No ale biorąc pod uwagę, że PKS Warszawa wycofał wszystkie H9 i stare złomy typu Ikarus, na pośpiechy kupują fabrycznie nowe wozy, a od czasu do czasu i na lokalne (Solwaye), to co jest złego w ich zakupach?


Pewnie chodzi mu o brak konsekwencji w wyborze marki. W Białymstoku lubią unifikację, dlatego idą w Volva.

W PPKS Warszawa możesz ujrzeć na pośpiechach Solbusy, Setry, Scanie, Jelcza.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez TFZ » środa, 9 lutego 2011, 10:37

[quote="Jaskółka"][quote="TFZ"]Jeszcze raz powtarzam, że to kwestia podejścia. Firma, której 100% akcji/udziałów jest własnością państwa (jakiegokolwiek i w jakiejkolwiek postaci) to dla mnie żadna firma prywatna.

W takim razie niewielka jest Twoja wiedza na temat funkcjonowania takich Społek Skarbu Państwa, bo o tym piszesz. To sa firmy działające na zasadach wolnorynkowych
A w jednym z innych wątków pojawił się taki oto [url=http://miastko.naszemiasto.pl/artykul/761620,powiat-waszkiewicz-z-pracy-nie-wyleci,id,t.html]odnośnik[/url]. Czy prywatny właściciel tolerowałby taką sytuację?[quote]NAsz PKS jest półką Skarbu Państwa, ale to oznacza jedynie to, że prezes i reszta zarządu ze swoich działań musi się w razie czego tłumaczyć przed ministrem...no i możesz także złozyć skarge na sposób zarzadzania do ministerstwa...i to tyle jesli chodzi o państwowość.
Aha, jasne. Jakbyś nie słyszał, to niejaki Milton Friedman swego czasu podzielił na cztery kategorie sposoby wydawania pieniędzy. Czy osoba zarządzająca spółką SP wydaje własne pieniądze czy cudze? Czy wydaje je na własne potrzeby czy na cudze potrzeby? [quote]No...jeszcze państwo ma wpływ na los takiej spółki w zakresie sprzedaż, likwidacjaI jeszcze jeden drobny szczegół - w wielu przypadkach do podjęcia jakiejkolwiek działalności jest potrzebna decyzja urzędnicza. Czy pracujący za państwowe pieniądze urzędnik, jeśli będzie się kierował czymś innym niż wysokość proponowanej łapówy, będzie faworyzował firmę państwową czy prywatną? I czy stanowiska w takiej firmie obsadza prywatny właściciel/prywatni akcjonariusze, czy też może przedstawiciel aktualnej waadzy?

Wszystkie zadane pytania są retoryczne, także nie oczekuję odpowiedzi.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
pkpic
 
Posty: 2
Dołączył: środa, 8 czerwca 2011, 08:47

Re: Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Postprzez pkpic » środa, 8 czerwca 2011, 12:44

Odświeżę trochę temat.

Opłata przystankowa. Jak jest z nią w waszych miastach? Wprowadzona została w waszych miastach? Jeżeli tak, to na jakiej zasadzie? Bo ustawa zezwala na to dopiero od 2017 roku.
Poprzednia strona
Odpowiedz
cron