Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa nie akceptuje przemocy i agresji

infotrans
04.09.2017 11:29
0 Komentarzy

Zarząd TransportuMiejskiego poinformował, że nie akceptuje przemocy i agresji skierowanejprzeciw pasażerom i wobec kierowców komunikacji miejskiej. Każdy tego typuprzypadek jest natychmiast zgłaszany na policję.

Agresywne jednostki w warszawskiej komunikacji miejskiej niepozostaną anonimowe. Poza miejskim monitoringiem, który swoim zasięgiemobejmuje ulice i place oraz bardzo dużą liczbę przystanków, w kamery wyposażonesą pojazdy komunikacji miejskiej. Monitorowane są wszystkie pociągi metra iwszystkie pociągi SKM, kamery zainstalowane są również w ponad 1200warszawskich autobusach i ponad połowie kursujących codziennie tramwajów.System monitoringu jest stale rozwijany i rozbudowany. Autobusy z najnowszychkontraktów, wyposażone są w system pozwalający oglądać i rejestrować obraz zkamer na żywo w centrali ruchu, co pozwala to dyspozytorowi na lepszą ocenęsytuacji i szybkie poinformowanie policji. A ZTM dąży do tego, aby w kamerywyposażony był każdy pojazd stołecznej komunikacji publicznej.

Monitoring w pojazdach komunikacji miejskiej bez ustankunagrywa to, co dzieje się pojeździe i w jego bezpośrednim otoczeniu azarejestrowany materiał przechowywany jest przez 30 dni. Nagranie to, w raziepotrzeby, może być natychmiast zgrane z pamięci urządzenia i przekazane policji.

Bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej to nie tylkomonitoring. Wszystkie pojazdy wyposażone są w łączność radiową z dyspozytoremprzewoźnika bądź centralą ruchu Zarządu Transportu Miejskiego. W sytuacjizagrożenia kierowca nie musi czekać na połączenie – ma do dyspozycji specjalnyprzycisk, który wyłącza inne rozmowy i natychmiast łączy z dyspozytorem. Todyspozytor informuje i kieruje na miejsce zdarzenia odpowiednie służby. Dziękiwyposażeniu pojazdów system lokalizacji GPS wie on doskonale, bez potrzebytłumaczenia przez kierowcę, gdzie dany pojazd się znajduje. Dzięki temu służbywiedzą w jakie miejsce musi jechać radiowóz, bądź wiedzą na jakim przystankuzatrzyma się za chwilę autobus.

O wszelkich zdarzeniach poinformować można telefonicznie, nanumer alarmowy 112. Jest też inne, bardziej dyskretne rozwiązanie – SMSinterwencyjny. Wystarczy wysłać wiadomość o treści POMOC pod numer 723 986 112.W odpowiedzi otrzymujemy szablon, który należy uzupełnić wpisując numer bocznypojazdu, numer linii, kierunek podróży, miejsce zdarzenia (np. nazwaprzystanku, ulicy lub charakterystyczny budynek), rodzaj zagrożenia oraz liczbęsprawców. Uzupełniony szablon trzeba odesłać pod numer 723 986 112. Koszt SMS-ajest zgodny z taryfą operatora. Naklejki ze szczegółową instrukcją korzystaniaz SMS-a interwencyjnego są umieszczone we wszystkich pojazdach komunikacjimiejskiej oraz na wybranych przystankach.


Komentarze