Terminal w Świnoujściu a paliwo LNG

Komentarze, opinie, dyskusje o aktualnych wydarzeniach związanych z komunikacją miejską i przemysłem autobusowym.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jarosław Adam
 
Posty: 1
Dołączył: wtorek, 29 grudnia 2015, 01:35

Terminal w Świnoujściu a paliwo LNG

Postprzez Jarosław Adam » wtorek, 29 grudnia 2015, 23:42

LNG to w około 95 proc. metan, w 5 proc. zawiera inne składniki. Jest więc jak mówią czysty, nie ma właściwości toksycznych i korozyjnych, a instalacje, w których go się używa, są bardziej trwałe. W porównaniu z olejem napędowym, ilość zanieczyszczeń emitowanych przez LNG jest 3x niższa. Wygrywa z LPG i CNG pod względem ekologiczności i bezpieczeństwa. Podczas jego spalania powstaje o prawie połowę mniej dwutlenku węgla niż przy spalaniu węgla kamiennego czy brunatnego. jeszcze korzystnej LNG prezentuje się w porównaniu z ciężkim olejem opałowym, czyli głównym paliwem dla statków. Polecam zajrzeć chociażby tu http://lng.edu.pl/pl/o-lng/bezpieczne-p ... cyjny-lng/ Może faktycznie jeszcze teraz nie jest moment na 100% transportu na gaz, ale na pewno powinno się iść w tym kierunku? zastanawia mnie jak to wyglądałoby kosztowo? ^^
cron