Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co oprócz dodatkowych Dartów dla PKP Intercity?

inforail
14.11.2016 13:47
0 Komentarzy

PKP Intercity rozważajązakup 10 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu 43We (DART) z wykorzystaniemprawa opcji przewidzianego w pierwotnym postępowaniu na zakup partii 20 sztuk ?informuje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB.

Ostateczna decyzja odnośnie zakupu składów DART zostaniepodjęta m.in. po przeprowadzeniu technicznej oceny stanu obecnie użytkowanychpojazdów ? twierdzi Bittel.

Co oprócz Dartów? PKP Intercity planują zakup 10 sztuknowych, lekkich lokomotyw manewrowych. Opcjonalnie rozważany jest zakuplokomotyw w wersji „dual power” – wyposażonych w agregat prądotwórczy izasilanie z sieci 3kV DC (elektryczno-spalinowych). Lokomotywy tego typuposiadają wystarczające parametry trakcyjne i przyniosą znaczne oszczędności eksploatacyjne.Aktualnie nie występuje deficyt lokomotyw manewrowych, jednakże Spółka odnawiastarzejący się park taborowy poprzez zakup nowych pojazdów. PKP Intercity nieprzewidują natomiast zakupu używanych lokomotyw spalinowych.

Obowiązująca w Spółce Strategia Taborowa do 2020 rokuzakłada zakup 40 lokomotyw: 30 lokomotyw elektrycznych, w tym 20 lokomotywjednosystemowych z V=160km/h i 10 lokomotyw wielosystemowych z V=190 km/h oraz10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych. Ze względu na różne typy pojazdów,zostaną rozpisane trzy przetargi tj. na przełomie 2016/2017 roku na lokomotywyjednosystemowe z V=160 km/h oraz lokomotywy elektryczno-spalinowe, a w 2017roku na lokomotywy wielosystemowe z V=190 km/h.

Strategia taborowa do 2020 roku przewiduje ponadtomodernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 do prędkości 160 km/h.Realizację projektu PKP IC rozpoczęło od zainicjowania dialogu technicznego.Sam proces modernizacji przewidywany jest na lata 2017-2018.

W latach 2016 ? 2020 planowany jest natomiast zakup 55 nowychwagonów oraz modernizacja 455 wagonów.

MIB przedstawia też stan zaawansowania postępowań przetargowych:

rozstrzygnięte postępowania na modernizację 29 wagonów,

ogłoszone postępowania na modernizację 53 wagonów,

przygotowywana dokumentacja do przetargów na modernizację335 wagonów – planowane ogłoszenie postępowań na przełomie 2016/2017 roku,

przygotowywana dokumentacja do przetargów na zakup 55 nowychwagonów – planowane ogłaszanie postępowań od 2017 roku,

przetarg na modernizację 38 wagonów – planowane ogłoszeniena początku 2019 roku.


Komentarze