Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zaproponuj zmiany – 1500 km i 85 dróg rowerowych

infobike
19.07.2018 16:49
0 Komentarzy

Do 25 lipca można zgłaszać propozycje zmian doprojektu metropolitarnego systemu tras rowerowych – 85 drógrowerowych o długości 1500 km. Infrastruktura rowerowa ma połączyćgminy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Aby uzyskać dostęp do edycji mapy, należywysłać mail na adres [email protected].

Górnośląsko-ZagłębiowskaMetropolia informuje

Chcemy, żeby rower wGórnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii był jednym ze znaczącychelementów w całym systemie transportowym funkcjonującym na naszymobszarze – mówi Marcin Marczak, dyrektor DepartamentuPlanowania Przestrzennego.

Chodzi o to, żeby rower nie był traktowanyjedynie w kontekście rekreacji, jako dobre rozwiązanie na przyjemnespędzenie popołudnia, ale żeby był traktowany jako normalnyśrodek transportu, pozwalający dojechać do pracy, szkoły czy nastudia. Dlatego już teraz postanowiliśmy zaprezentować mieszkańcomGZM wstępne założenia przebiegu metropolitalnych tras rowerowych,aby mogli wyrazić swoje opinie na ich temat i zgłosić swojepropozycje zmian – dodaje.

Mowa o wstępnym projekcie studium tras rowerowych, wktórym znajdą się najbardziej optymalne rozwiązania dotycząceprzebiegu ponadlokalnych dróg rowerowych, łączących wszystkiemiasta i gminy Metropolii.

To taki rowerowy układ krwionośny, który mapołączyć wszystkie gminy i miasta GZM – obrazuje MarcinDworak, oficer rowerowy.

Jego celem jest m.in. zunifikowanie jużistniejących tras oraz wskazanie ich przedłużeń, aby stworzyćsystem rzeczywiście spajający całą Metropolię. Wiedza, którazostanie zawarta w studium, pozwoli w przyszłości lepiejskoordynować inwestycje w infrastrukturę rowerową, tak aby kolejneodcinki wpisywały się w system metropolitalny, tworząc w tensposób spójną całość. Doświadczenie pokazuje, że czasem gdybyjeden odcinek rowerowy wybudować troszkę dalej, można byłoby goswobodnie przedłużyć w sąsiedniej gminie. Metropolia daje nammożliwość myślenia o budowaniu zintegrowanej całości –dodaje.  

W zaprezentowanym dokumencie przedstawiono przebieg85 tras rowerowych o łącznej długości ok. 1500 km. Część znich pokrywa się z już istniejącymi drogami, część z tymi,które są już zaprojektowane lub w fazie realizacji, a część tokoncepcja budowy całkiem nowych dróg, by połączyć rowerowo całyobszar Metropolii.

Podczas prac nad budową szkieletumetropolitalnych tras rowerowych braliśmy pod uwagę m.in. gęstośćzaludnienia w poszczególnych miastach i gminach Metropolii, bliskośćurzędów gmin czy centrów przesiadkowych, które już funkcjonująlub dopiero powstaną. Przyjrzeliśmy się również korytarzom,gdzie znajdują się dzisiaj nieczynne linie kolejowe jak te biegnącenp. pomiędzy Bytomiem, Zabrzem, powiatem gliwickim lub pomiędzyRudą Śląską, Katowicami, Mysłowicami i Sosnowcem – mówiPiotr Trybuś, dyrektor Przedsiębiorstwa Projektowo-Usługowego”INKOM” w Katowicach, które opracowuje ten dokument.

Komentarze