Locutus <i>BusForum</i>
Posty: 3493Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
przez Locutus » wtorek, 11 listopada 2003, 08:37
W Szwajcarii
Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
seba Weteran BusForum
Posty: 1162Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00Lokalizacja: Toruń
przez seba » wtorek, 11 listopada 2003, 15:48
[quote]
On 2003-11-11 02:15, poha.inc napisał:
[quote]
On 2003-11-10 22:14, dalnlod napisał:
Na wtorek postaram się przetłumaczyć.
A własciwie gdzie jest ta bazylea?
Bazylea, Basel, Bâle, Basilea, miasto w północnej Szwajcarii, stolica półkantonu Bazylea - Miasto. 168 tys. mieszkańców (1998).
Miasto istniało już w czasach rzymskich, nosiło wówczas nazwę Basilia. W V w. włączone w skład państwa Franków. W 1032 przeszło pod panowanie Niemiec. Od XIV w. posiadało status wolnego miasta Rzeszy. Założony w 1460 uniwersytet stał się ośrodkiem odrodzenia i reformacji. Od 1501 miasto znalazło się w granicach Związku Szwajcarskiego.
Ważny ośrodek gospodarczy Szwajcarii, siedziba licznych instytucji finansowych, banków, miejsce targów międzynarodowych. Szczególnie dobrze rozwinięty przemysł chemiczny i farmaceutyczny, siedziba zakładów koncernu Ciba i Sandoz. Duży port na Renie. Ważny węzeł komunikacyjny o znaczeniu krajowym i międzynarodowym.
Zabytki: katedra romańsko-gotycka (XII - XIV w.), gotycki kościół św. Leonarda, klasztor Kartuzów (XVI w.), zabytkowa zabudowa starego miasta.
http://wiem.onet.pl/wiem/bmp/14545-1162.jpg
http://wiem.onet.pl/wiem/bmp/20253-1601.jpg
dalnlod Podpora BusForum
Posty: 933Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00Lokalizacja: Słupsk
przez dalnlod » czwartek, 13 listopada 2003, 09:50
Poczekajcie proszę na tłumaczenie jeszcze kilka dni, albo godzin, bo mi komputer padł i nie moge ze swojego pisać.
pozdrawiam
http://WWW.BOJKOT-WYBOROW.ORG
I.Q. <i>BusForum</i>
Posty: 1848Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00Lokalizacja: Oświęcim
przez I.Q. » czwartek, 13 listopada 2003, 16:10
Szkoda, że to nie jest we francuskiej części Szwajcarii bo wtedy prawie bez problemów, ale niemiecki jakoś mi nie podchodzi...

poha.inc <i>BusForum</i>
Posty: 612Dołączył: niedziela, 3 sierpnia 2003, 02:00Lokalizacja: W-ch
przez poha.inc » sobota, 15 listopada 2003, 22:37
[quote]
On 2003-11-13 15:10, I.Q. napisał:
Szkoda, że to nie jest we francuskiej części Szwajcarii bo wtedy prawie bez problemów, ale niemiecki jakoś mi nie podchodzi...

No ja rowniez nic nie kumam pomimo ze chadzam czasem nawet po wegierskich stronach. Jednak strona ta nie jest zbyt czytelna

[url=http://groups.google.pl/group/pl.misc.transport.miejski/msg/133ecae8a49ca99f?dmode=source]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/[/url]
dalnlod Podpora BusForum
Posty: 933Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00Lokalizacja: Słupsk
przez dalnlod » środa, 19 listopada 2003, 14:24
Sprawa wygląda tak, że (jak zrozumiałem) w Basel są obecnie 2 linie trajtkowe, z dobrymi młodymi (chyba 8 lat) trajtkami Neoplana. BVG Basel chce zlikwidować linie tłumacząc je kosztami eksploatacji. Riposta obrońców trajtków jest taka, że w likwidacji nie ma względów oszczędnościowych, bo sam demontarz będzie kosztował tyle, a tyle...
Ekolodzy widzą rozwiązanie w podłączeniu do sieci jeszcze jednej linii (przynajmniej ja to tak przetłumaczyłem). Słusznie przypominają, że trajtki są ekologiczne i nowoczesne, w przeciwieństwie do autobusów, które jeżdżą po Bazylei. Ponadto użytkowanie trajtków niesie ze sobą wygodę mieszkańców okolic gdzie jeżdżą trajtki, z wiadomocyh względów (czyste powietrze i cisza).
Tak to wygląda po krótce, nie mam przed sobą tekstu, bo komputer mi całkiem padł. Konkretnie przetłumaczę, jak będe miał stały dostęp do swojego peceta.
HOUK!!!
http://WWW.BOJKOT-WYBOROW.ORG
poha.inc <i>BusForum</i>
Posty: 612Dołączył: niedziela, 3 sierpnia 2003, 02:00Lokalizacja: W-ch
przez poha.inc » czwartek, 20 listopada 2003, 22:07
[quote]
On 2003-11-19 13:24, dalnlod napisał:
Sprawa wygląda tak, że (jak zrozumiałem) w Basel są obecnie 2 linie trajtkowe, z dobrymi młodymi (chyba 8 lat) trajtkami Neoplana. BVG Basel chce zlikwidować linie tłumacząc je kosztami eksploatacji. Riposta obrońców trajtków jest taka, że w likwidacji nie ma względów oszczędnościowych, bo sam demontarz będzie kosztował tyle, a tyle...
Ekolodzy widzą rozwiązanie w podłączeniu do sieci jeszcze jednej linii (przynajmniej ja to tak przetłumaczyłem). Słusznie przypominają, że trajtki są ekologiczne i nowoczesne, w przeciwieństwie do autobusów, które jeżdżą po Bazylei. Ponadto użytkowanie trajtków niesie ze sobą wygodę mieszkańców okolic gdzie jeżdżą trajtki, z wiadomocyh względów (czyste powietrze i cisza).
Tak to wygląda po krótce, nie mam przed sobą tekstu, bo komputer mi całkiem padł. Konkretnie przetłumaczę, jak będe miał stały dostęp do swojego peceta.
HOUK!!!
Moze panowie z lteku by sie pokusili o jakis artykulik na temat bazylei zeby przyblizyc nam co niecoa tą sieć

[url=http://groups.google.pl/group/pl.misc.transport.miejski/msg/133ecae8a49ca99f?dmode=source]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/[/url]
I.Q. <i>BusForum</i>
Posty: 1848Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00Lokalizacja: Oświęcim
przez I.Q. » piątek, 21 listopada 2003, 18:36
Właśnie. POPIERAM!!!

przez Ik 280 E 651 » wtorek, 25 listopada 2003, 20:58
trolejbusy będą przeżytkiem!
I tak nic ten protest NIC NIE ŻDZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!
Linia 34 zawieszono w 2000 roku pozostałe dwie obsługiwane są Tb i A-bus MAN NG 313 więc po co te trolejbusy .... Obecnie z 12 szt Tb 3 są zepsute!
Neoplany już są brane pod młotek ... w pogłoskach mówi się że trafią do Genewy, która kupuje 50 Tb , 10 przegubowych i 40 dwuprzegubowych. OT taka ciekawostka dla Was miłośników.
I.Q. <i>BusForum</i>
Posty: 1848Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00Lokalizacja: Oświęcim
przez I.Q. » środa, 26 listopada 2003, 00:52
Dzięki. Troszkę szkoda tych pojazdów
