Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Police z kasą na węzeł przesiadkowy przy Placu Chrobrego

infotrans
04.07.2019 12:25
0 Komentarzy

Niefunkcjonalny, bezmiejsc postojowych dla samochodów i rowerów – tak o Placu Chrobrego mówi się wPolicach. Ten centralnie położony główny węzeł komunikacyjny czekająkompleksowe zmiany, które ułatwią mieszkańcom codzienne przemieszczanie się.

Ta ważna transportowa inwestycja otrzyma także unijnewsparcie od władz samorządu województwa. Urząd Marszałkowski w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 przeznaczy dla Gminy Police ponad800 tys. zł.

Przebudowa węzła przesiadkowego przy Placu Chrobrego obejmiewymianę nawierzchni i budowę peronów, utworzenie miejsc parkingowych orazstanowisk dla rowerów, Nowe będą wiaty autobusowe, chodniki, oświetlenie ikanalizacja. W okolicach pojawi się także przestrzeń typu „park &ride” i „bike&ride”, a zaniedbany i niefunkcjonalny węzeł wdobrej lokalizacji stanie się przyjazny, a przede wszystkim użyteczny dlapodróżnych.

Plac Chrobrego to szczególne istotny punkt Polic. Z racjiswojego centralnego położenia stanowi miejsce, z którego często korzystają mieszkańcy.Sprawny węzeł przesiadkowy to komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Ponadto pozakończeniu inwestycji pasażerowie będę mogli szybko przesiąść się z jednejlinii autobusowej na drugą i dotrzeć do prawie każdego miejsca w mieście,gminie, ale także do Szczecina i do Grupy Azoty.

Koszt modernizacji władze Polic oszacowały na 1,6 mln zł, zczego 800 tys. zł pochodzić będzie z dotacji UE z Urzędu Marszałkowskiego.Samorząd gminny zaplanował zakończenie prac w grudniu 2019 roku.

Projekt „Budowa węzła przesiadkowego przy Placu Chrobrego wPolicach” realizowany jest w ramach 2 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020″Gospodarka niskoemisyjna”, działanie 2.2 „Zrównoważona multimodalna mobilnośćmiejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZITdla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego”.


Komentarze