Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak mieszkańcy oceniają MPK Kraków?

infotrans
10.07.2019 12:43
0 Komentarzy

Usługi komunalne wopiniach i budżetach mieszkańców Krakowa – to zakres merytoryczny badańspołecznych, które już po raz dwudziesty zostały przeprowadzone na zlecenieKrakowskiego Holdingu Komunalnego SA.

Głównym celem badania jest poznanie opinii mieszkańcówKrakowa na temat jakości usług świadczonych przez miejskie spółki komunalne.

Jak co roku, również i w tegorocznej edycji zadawane przezankieterów pytania dotyczyły zagadnień związanych z usługami komunalnymiświadczonymi m.in. MPK SA.

To, że badaniaspołeczne dotyczące jakości usług komunalnych prowadzone są już od 20 lat dajeszerokie możliwości dokonywania porównań i obserwowania trendów. Optymizmemnapawa fakt, że w tegorocznym badaniu usługi komunalne są przez mieszkańcówKrakowa wysoko oceniane, porównywalnie z poprzednimi latami. To oznacza, żeudaje nam się stale utrzymywać wysoką jakość naszej pracy, co zauważają takżemieszkańcy naszego miasta – komentuje Tadeusz Trzmiel, prezes zarządu KHKSA.

Badania miały na celu zbadanie stopnia znajomościmieszkańców Krakowa działalności poszczególnych miejskich spółek komunalnychoraz ich rozpoznawalności, zbadanie stopnia obciążenia budżetów gospodarstwdomowych wydatkami na usługi komunalne (dostarczanie zimnej wody iodprowadzanie ścieków, wywóz odpadów komunalnych, centralne ogrzewanie z siecimiejskiej oraz ciepła woda użytkowa), zbadanie postaw mieszkańców dotyczącychnowych rozwiązań i usług oraz zbadanie opinii dotyczących gospodarki odpadamiprowadzonej na terenie miasta.

Badanie zostało przeprowadzone przy wykorzystaniu technikibezpośredniego wywiadu kwestionariuszowego CAPI, objęło 1305 losowo wyłonionychgospodarstw domowych z obszaru Krakowa. Dobór przeprowadzono warstwowo dlakażdej z 18 dzielnic, proporcjonalnie do liczby mieszkańców dzielnicy (losowowarstwowa metoda doboru próby).

Ocena MPK Kraków

W 2019 r. 41,8% badanych korzystało z komunikacji miejskiej(w ubiegłym roku ubiegłym roku 42.1%). Wśród wszystkich wymienianych środkówtransportu komunikacja miejska uzyskała 71,7% wskazań (spadek o 3 pkt. proc. wporównaniu do ubiegłego roku). Osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej,najczęściej robią to kilka razy w tygodniu w różne dni (20,1%) oraz codziennie(17,5%). Osoby niekorzystające z komunikacji zbiorowej jako powód tej sytuacjipodały przede wszystkim tryb życia (70,3%), w dalszej kolejności zbyt długiczas podróży (28,3%) oraz niewystarczający jej komfort (25,2%). Porównującogólne oceny różnych aspektów komunikacji, tramwaje uzyskują nadal wyższe notyniż autobusy, różnica ta utrzymuje się, gdyż oceny obu środków komunikacjimiejskiej uzyskały w większości wyższe oceny niż w ubiegłych latach. Jeślichodzi o komunikację tramwajową oceny były w większości zbliżone doubiegłorocznych. W przypadku komunikacji autobusowej największej poprawieuległa ocena dostępności informacji na temat przesiadek (wzrost o 0,33),czytelności oznaczeń miejsc wydzielonych dla osób niepełnosprawnych oraz dlaosoby z dzieckiem na ręku (wzrost o 0,31), dostępność rozkładu jazdy naprzystanku, nowoczesności pojazdu i komfort jego wnętrza, czystość pojazdóworaz czytelność oznaczenia trasy przejazdu. Poprawie uległa również ocenadystrybucji biletów, zarówno w kwestii dostępności informacji o rodzajach icenach biletów, jak również łatwości zakupu odpowiedniego biletu.

{https://www.youtube.com/watch?v=FTQCL5DtDXA}


Komentarze