PSI na UITP 2019: Jak zarządzać zajezdnią
W dniach 10-12 czerwca 2019 r. na Światowym Szczycie Transportu Publicznego w Sztokholmie, firma PSI zaprezentowała system zarządzania zajezdnią PSItraffic/E-DMS oparty o sztuczną inteligencję oraz oprogramowanie zapewniające operacyjne dysponowanie personelem oraz komponenty służące do optymalizacji rozdziału obowiązków służbowych i przydziału urlopów.
Dla wielu operatorów transportu publicznego przejście z autobusów napędzanych silnikiem diesla na pojazdy elektryczne stanowi ogromne wyzwanie. Oprogramowanie PSItraffic/E-DMS zapewnia niezawodne działanie systemu zarządzania zajezdnią i sprawne przejście z tradycyjnych środków transportu na pojazdy bezemisyjne, a także najbardziej optymalną strategię ich ładowania dostosowaną do bieżących ograniczeń w dostawach energii elektrycznej w miejskiej sieci dystrybucyjnej. W trybie pracy równoległej, system PSItraffic/E-DMS zapewnia optymalne tankowanie autobusów z silnikami spalinowymi oraz efektywne ładowanie autobusów elektrycznych.
Zintegrowane zarządzanie obciążeniem sieci i ładowaniem pojazdów przewiduje, kontroluje i reguluje pobór energii elektrycznej, opracowuje strategie dla istniejącej infrastruktury do ładowania, oraz monitoruje działanie systemów do ładowania. Uzyskane w ten sposób oszczędności mogą zostać wykorzystane do dalszej rozbudowy dystrybucyjnej sieci elektroenergetycznej i zapewnienia niezawodnego działania transportu publicznego.
Pomoc sztucznej inteligencji
PSI wykorzystuje własne algorytmy optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji, które w ciągu kilku sekund pomaga odnaleźć najbliższe wolne miejsce w zajezdni, w zależności od wymaganych w danym pojeździe prac konserwacyjnych (czyszczenie, tankowanie, ładowanie i naprawy w warsztacie). Przed zaplanowanym wyjazdem z zajezdni, pojazdy przydzielane są do właściwego okna czasowego, a kierowcy otrzymują stosowne powiadomienie. W rezultacie nie wszystkie autobusy elektryczne muszą być całkowicie naładowane od razu po wjeździe do zajezdni, a ładowanie odbywa się według aktualnych potrzeb.
W ramach Sesji Expo „Infrastruktura i systemy ładowania autobusów elektrycznych”, PSI szczegółowo omówiło także zalety i możliwości systemu zarządzania zróżnicowaną flotą pojazdów.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze