Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków – rewitalizacja bulwarów wiślanych

infobike
16.10.2018 17:19
0 Komentarzy

Rewitalizację 25 km bulwarów na lewym i prawymbrzegu Wisły oraz stworzenie nowych ciągów pieszo-rowerowychwzdłuż najważniejszych dopływów tej rzeki: Rudawy, Wilgi,Prądnika, Białuchy i Dłubni – zakłada projekt „Wisła łączy”przygotowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Koncepcja ta ma być poddana konsultacjom zmieszkańcami. Pierwsze prace na najbardziej obleganym przezkrakowian i turystów odcinku bulwarów w okolicach Wawelu orazkładki Bernatka miałby się rozpocząć po wakacjach 2019 r.

„Projekt +Wisła łączy+ wyraża naszemarzenia o odwróceniu się do rzeki. Jego podstawą jest nie tylkomyślenie o samych bulwarach wiślanych, ale o miastotwórczymprocesie wokół rzek” – mówił we wtorek dyrektor ZarząduZieleni Miejskiej Piotr Kempf. Jak podkreślił, w pierwszym etapierewitalizowane mają być bulwary w Krakowie, a w kolejnym utworzonezostaną nowe ciągi pieszo-rowerowo wzdłuż dopływów Wisły naterenie Krakowa. „Dzięki temu uzyskamy ok. 50 kmtras rowerowych i spacerowych i na nowo odkryjemy różnemiejsca” – dodał.

Obecnie na bulwarach wiślanych piesi i rowerzyścikorzystają z jednego asfaltowego ciągu komunikacyjnego. Zgodnie zkoncepcją przygotowaną przez ZZM po rewitalizacji ruch pieszyi rowerowy zostałyby rozdzielone. Bliżej rzeki ma powstaćnieco węższa niż obecnie droga dla pieszych o nawierzchnibetonowej, wyżej pas zieleni, a nad nim osobna ścieżkadla rowerzystów i rolkarzy. Nad Wisłą pojawiłyby się takżeławki i leżaki.

Miasto planuje stworzenie jeszcze jednej kładkipieszo – rowerowej, która połączyłaby Kazimierz iLudwinów; trwa też zbiórka podpisów pod inicjatywą, by kolejnataka kładka połączyła Zwierzyniec i Dębniki.

Projekt zakłada połącznie bulwarów z ciągamipieszo-rowerowymi stworzonymi w sposób jak najmniej ingerujący wwalory przyrodnicze wzdłuż dopływów Wisły: Rudawy, Wilgi,Prądnika, Białuchy i Dłubni. Co najmniej co 500 metrów mają siętam znajdować miejsca odpoczynku w otoczeniu zieleni. Realizacja tejczęści projektu wymaga jednak wykupu gruntów. Jednocześnie, byutrzymać ciągłość komunikacyjną, przewiedziano budowę kilkukładek.

Realizacja projektu „Wisła łączy” mapotrwać pięć lat i kosztować ok. 100 mln zł. (PAP)

Komentarze