Rowerowy kontraruch w Warszawie w 2018 roku
Kontraruch rowerowy staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem w Polsce. Jak w tym roku radziła sobie z kontraruchem Warszawa?
Kontraruch rowerowy to umożliwienie poruszania się rowerem wkierunku przeciwnym do ogólnej organizacji ruchu. W UniiEuropejskiej taka organizacja ruchu jest powszechnie stosowana. WBelgii i Francji takie rozwiązania są wprowadzane obligatoryjnie.Również w Polsce kontraruch rowerowy zyskuje na popularności.
Wśród miast, które prowadziły takie rozwiązanie, prym wiedzieRadom, którego wszystkie ulice jednokierunkowe są dwukierunkowe dlarowerzystów. Miasto otrzymało za to nagrodę w Kongresie TransportuPublicznego. Autorem radomskiego projektu jest Sebastian Pawłowski,kanclerz Bractwa Rowerowego.
Kontraruch w Warszawie
Jak informuje Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds.komunikacji rowerowej, w 2018 roku 36 stołecznych ulicjednokierunkowych w 6 dzielnicach zyskało kontraruch. Pełnomocnikwyróżnia jedną z najważniejszych, czyli ul. Nowogrodzką (odPoznańskiej do Marszałkowskiej). Dzięki niej można wygodniedotrzeć do drogi dla rowerów na ul. Marszałkowskiej. Obecnie wWarszawie kontraruch rowerowy obowiązuje na 130 warszawskich ulicachw 13 dzielnicach, co łącznie jaje 28 km.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze