Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ambitne rowerowe plany Wrocławia

infobike
02.01.2019 17:46
0 Komentarzy

Stolica Dolnego Śląska inwestuje winfrastrukturę rowerową. Docelowo władze miasta chcą, bywszystkie osiedla były połączone drogami rowerowymi z centrum.Jakie inwestycje czeka Wrocław w tym roku?

W najbliższych latach trasy rowerowe powstanąmiędzy innymi na ulicach: Wyszyńskiego, Piaskowej, Janickiego, św.Katarzyny, Kraińskiego, Na Grobli, Walońskiej, Karkonoskiej,Hubskiej, Swobodnej, Żmigrodzkiej czy Dworcowej – wyliczaJacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Dwukrotne powiększenie roweru miejskiego i 7,5 kmPromenady Krzyckiej

Rozpoczynający się rok będzie bardzo intensywnydla Wrocławskiego Roweru Miejskiego. System powiększy się ponaddwukrotnie. Po rozbudowie będzie liczył około 2000 rowerów i 200stacji. Z początkiem marca na ulice Wrocławia wyjedzie 1000rowerów, a trzy miesiące później kolejny tysiąc. W tym sezonieWRM liczył 800 rowerów.

Nowe punkty pojawią się m.in. na Jagodnie,Brochowie, Księżu Małym, Leśnicy, Maślicach, Stabłowicach, PsimPolu, Zakrzowie czy Lipie Piotrowskiej. Dzięki rozwojowiWrocławskiego Roweru Miejskiego 60% mieszkańców Wrocławia będziemiało do najbliższej stacji rowerowej nie dalej niż 5 minutmarszem, czyli około 500 metrów – podkreśla Jacek Sutryk.

Na ulicach pojawi się też 65 nietypowych rowerów:tandemów, cargo, elektrycznych, składanych, trójkołowych,dziecięcych i handbike'ów. Jak informuje oficjalny portal internetowy Wrocławianajwiększą inwestycją rowerową planowaną w najbliższych latachbędzie Promenada Krzycka, czyli 7,5-kilometrowa trasapieszo-rowerowa wzdłuż kolejowej obwodnicy towarowej.

Jesteśmy w trakcie opracowania kompleksowejkoncepcji dla całego odcinka – od ul. Grabiszyńskiej doTarnogaju. Uruchamiając nową cyklostradę na ul. Grabiszyńskiejmamy na uwadze, że w przyszłości połączymy ją z PromenadąKrzycką, tworząc kolejny element systemu pieszo-rowerowego –tłumaczy Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura ZrównoważonejMobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.

2 stycznia Gmina Wrocław poinformowała o oddaniu doużytku ponad czterokilometrowej trasy wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej,którą będzie można dostać się do centrum miasta, nieprzerwaniejadąc po jednej stronie ulicy. Inwestycja kosztowała 8,7 mln zł.Budowę dofinansowała Unia Europejska, w ramach ZintegrowanychInwestycji Terytorialnych dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

– To największa inwestycja rowerowa w historiiWrocławia. Zarówno w kontekście nakładów finansowych, jak inowej oferty dla mieszkańców. Ponad czterokilometrowa trasabiegnąca przez tak gęsto zamieszkały obszar Wrocławia to pewnagwarancja sukcesu. Jestem pewien, że już w pierwszym rokufunkcjonowania trasy ruch rowerowy istotnie się zwiększy –mówił oficer rowerowy Wrocławia Daniel Chojnacki

– Co roku na inwestycje związane z infrastrukturąrowerową będziemy chcieli od teraz przeznaczać 30-40 mln złotychz budżetu miasta. Naszym celem jest wzmacniać pozycję rowerów weWrocławiu, jako podstawowego środka transportu dla mieszkańców –mówi Jacek Sutryk.

Komentarze