Otwarcie nowego lotniska w Berlinie bez fajerwerków
Nie będzie hucznego rozpoczęcia działalności nowego lotniska w Berlinie. Po pierwsze, z powodu Covid-19, a po drugie, z powodu ośmioletniego opóźnienia otwarcia nastroje do świętowania spadły do minimum – pisze w środę, 14 października, dziennik „Tagesspiegel”.
Pierwsze loty
W dniu rozpoczęcia działalności portu lotniczego Berlin-Brandenburg im. Willy'ego Brandta (BER), 31 października o godz. 14 dwa samoloty największych klientów BER, Lufthansy i Easyjet, wylądują na nowym lotnisku. Pasażerowie zostaną powitani w terminalu, tam też odbędzie się konferencja prasowa.
Pierwszy rejs z BER zaplanowano na 1 listopada na godz. 6.45. Według dyrektora lotniska Luetke Daldrupa będzie to lot linii Easyjet do portu Londyn-Gatwick.
Tegel do zamknięcia
Od 7 listopada wszystkie samoloty, które normalnie lądowałyby na berlińskim lotnisku Tegel, powinny lądować na BER. Oznacza to zamknięcie Tegel. Jednak z powodu pandemii nie odbędzie się duża plenerowa impreza pożegnalna. Zamiast tego powinno nastąpić „skromne wydarzenie” w postaci „symbolicznego odlotu”.
Ostatni lot z Tegel będzie obsługiwany przez Air France do Paryża, co ma symboliczne znaczenie, bo – jak wyjaśnił Daldrup – w styczniu 1960 roku pierwszy regularny lot z tego lotniska wykonał samolot francuskich linii.
Równocześnie w Berlinie trwa otwieranie nowej infrastruktury transportowej. Deutsche Bahn planuje pod koniec października otworzyć nową stację kolejki miejskiej BER.
9 lat spóźnienia
Port lotniczy Berlin-Brandenburg im. Willy'ego Brandta, położony na obrzeżach niemieckiej stolicy w Schoenefeld w Brandenburgii, miał zostać uruchomiony dziewięć lat temu. Jednak z powodu złego planowania, wad konstrukcyjnych i problemów technicznych otwarcie było wielokrotnie odkładane.
BER ma obsługiwać w początkowej fazie do 27 milionów pasażerów rocznie, a docelowo, po ewentualnej rozbudowie, 50 milionów. Największe europejskie lotnisko, londyńskie Heathrow, obsługuje rocznie ok. 80 milionów pasażerów.
Od 8 listopada na lotnisko Berlin-Brandenburg mają zacząć latać samoloty LOT-u. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze