Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nextbike odblokował płatności MEVO. Tymczasowo

infobike
24.04.2019 14:30
0 Komentarzy

24 kwietnia NextBike – operator MEVO – czasowo przywrócił możliwość dokonywaniapłatności w systemie.

-„To okazja do zasilenia konta i wykupienia abonamentu -zachęca Nextbike.

Po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat możliwość płatnościzostanie ponownie wstrzymana.

Wstrzymane płatności

Przypomnijmy: 5 kwietnia br. firma Nextbike, która jestoperatorem systemu roweru metropolitalnego, wstrzymała możliwość płatności wMEVO, tłumacząc swoją decyzję ogromną skalą wykorzystania systemu.

-„Lawinowy przyrost użytkowników i wypożyczeń mógł skutkowaćniemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi – czytamy w komunikacieoperatora, który podkreśla, że od czasu wstrzymania płatności unormowałsytuację z ładowaniem baterii i że teraz są już wymieniane w oczekiwanym przezzamawiającego (Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot) czasie.

Nextbike zwiększył także wydajność serwisu, zwiększajączatrudnienie pracowników. Obiecuje też, że w najbliższych dniach udostępniużytkownikom 150 kolejnych rowerów (dotąd było ich 1200 w 14 gminach objętychprojektem).

Ci, którzy pierwszej płatności miesięcznej w systemiedokonali w dniu jego uruchomienia – czyli 26 marca br., powoli zaczynali sięzastanawiać, czy będą mogli z niego nadal korzystać. Dzięki dzisiejszej decyzji- będą mogli, jak również wszyscy ci, którzy zarejestrowali się w systemie po 5kwietnia (a to było możliwe także w czasie “blokady”) i ci, którzy zarejestrująsię w MEVO teraz.

Nie na stałe

-“Możliwość dokonywania płatności zostanie ponowniewstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępnośćrowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzeniasytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweruograniczyła ich dostępność” – zaznacza Nextbike.

Do tej pory rowery MEVO zostały wypożyczone ponad 200tysięcy razy. Oznacza to, że każdy z nich ma na koncie średnio ponad 160przejazdów.

– To wynik, który w innych systemach rowerowych jestosiągany po kilkukrotnie dłuższym czasie – zaznacza operator.

– Decyzja o wstrzymaniu dokonywania płatności była bardzotrudna. To sprzeczne z naszą filozofią działania, by zachęcać kolejnychużytkowników do korzystania z rowerów na co dzień – mówi Paweł Orłowski, prezesZarządu Nextbike Polska. – Musieliśmy ją jednak podjąć, by dać szansę nakorzystanie z MEVO tym, którzy za to zapłacili. Naszym priorytetem było jaknajszybsze odblokowanie dokonywania płatności i pozyskanie nowych użytkowników.

Ponowne wznawianie możliwości dokonywania płatności będzienastępowało w miarę udostępniania użytkownikom kolejnych partii rowerów wramach II etapu. Docelowo, najpóźniej po udostępnieniu pełnej puli 4080rowerów, możliwość dokonywania płatności zostanie przywrócona na stałe.

Tylko do końca marca w systemie MEVO zarejestrowało się 41tys. osób.

Komentarze