5 lat Portu Olsztyn-Mazury: Przetrwamy trudny czas [FILM]
Władze Portu Lotniczego Olsztyn Mazury wierzą, że mimo pandemii i jej skutków dla branży turystycznej, lotnisko dzięki nowoczesnej infrastrukturze przetrwa ten trudny czas.
Port lotniczy w Szymanach działa pięć lat.
Bez respiratora
„Patrząc na tempo rozwoju Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, trudno uwierzyć, że przez pięć lat powstała tak bogata i prężna infrastruktura, będąca komunikacyjnym sercem regionu. Wierzymy też, że mimo epidemii i jej skutków dla biznesu i turystyki, lotnisko nie będzie potrzebowało respiratora, aby przetrwać ten trudny dla branży czas” – ocenił Tomasz Kądziołka, prezes spółki Warmia i Mazury Sp. z o.o., zarządzającej Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.
W komunikacie przesłanym do PAP Port Lotniczy poinformował, że „kiedy pięć lat temu przecinano wstęgę inaugurującą działalność pierwszego w regionie lotniska pasażerskiego, nie przypuszczano, że tak szybko lotnisko osiągnie ponad sto tysięcy pasażerów podróżujących w tak wielu kierunkach”. Nie spodziewano się również – jak czytamy – że światowa epidemia wystawi je niebawem na próbę. „Dziś – świętując jubileusz u progu 2021 roku – Port Lotniczy Olsztyn-Mazury może poszczycić się statusem jednego z najlepiej przystosowanych miejsc do bezpiecznej podróży w czasach epidemii i to nie tylko w skali kraju” – podano.
Kamienie milowe
Wskazano, że choć historia lotniska zaczyna się przed II wojną światową, dopiero narodziny Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury i pierwszy rejsowy lot linii Sprint Air do Berlina rozpoczęły prężny rozwój infrastruktury lotniczej w samym sercu regionu. „Od pierwszego połączenia pasażerskiego na lotnisko Berlin-Tegel 21 stycznia 2016 roku, siatka połączeń rozrosła się m. in. o Kraków, Wrocław, Monachium, Warszawę, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Lwów, Dortmund, Kolonię, Bremę i Burgas, a liczba pasażerów korzystających z portu lotniczego rosła znacznie szybciej niż planowano” – podano.
Obecnie lotnisko Olsztyn-Mazury obsługuje operacje lotnicze różnego typu – m.in: loty pasażerskie, czarterowe, medyczne, wojskowe, biznesowe, loty General Aviation, szkoleniowe, a w przyszłości planuje również obsługę operacji lotniczych cargo.
Rozwijane są także usługi okołolotnicze, takie jak wynajem przestrzeni biurowej i noclegowej dla szkół lotniczych oraz budowa hangarów w strefie airside z zapleczem technicznym, które będą przeznaczone na godzinny lub dobowy najem. (PAP)
Zobaczcie jubileuszowy film:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze