Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powrót pasażerów do komunikacji. Jak robią to Czesi [FILM]

infotrans
13.12.2020 16:00
0 Komentarzy

Firma Dopravni Podnik Praga rozpoczyna nową kampanię, aby przyciągnąć pasażerów z powrotem do transportu publicznego.

Tytuł akcji  to „Miasto bezpieczne, miasto razem”.

Walka ze strachem

Głównym problemem „poCOVIDowej” miejskiej komunikacji jest nieuzasadniony strach mieszkańców przed podróżowaniem środkami transportu publicznego ze względu na możliwość zakażenia COVID-19. Dlatego głównym celem czeskiej kampanii jest rozwianie tych obaw wśród pasażerów i nakłonienie do powrotu do transportu publicznego.

Kampania potrwa do końca stycznia 2021 r. Jej forma to spoty telewizyjne, radiowe, banery internetowe, artykuły reklamowe i citylighty.

Koszt zakupu powierzchni reklamowej dla kampanii to około 6,5 mln koron. Kreację, grafikę i teksty dla DPP przygotowała firma West Media Communication.

Co chcemy przekazać?

DPP prezentuje w przekazach reklamowych komunikację miejską, jako niezawodny i bezpieczny środek podróżowania po Pradze. Spoty wideo pokazują analogię między poranną higieną zwykłego człowieka, a przygotowaniem i dokładnym czyszczeniem pojazdów komunikacji miejskiej przed wyruszeniem w trasę z pasażerami. DPP nową kampanią chce przekonać ludzi, że nie ma potrzeby martwić się o możliwość zakażenia, gdyż firma systematycznie czyści cały tabor. W większości przypadków to dwa razy dziennie plus regularna dezynfekcja i ozonowanie. Zbiorniki do bezkontaktowej dezynfekcji o dużej pojemności stoją na każdym przystanku metra.

Dodatkowo jednorazowa podróż komunikacją miejską w Pradze zajmuje pasażerowi średnio około 15 minut. Dla tych, którzy się przesiadają się, łączny czas to około 30 minut. Według różnych światowych badań, ten czas ekspozycji jest bardzo krótki, a prawdopodobieństwo zakażenia COVID-19 w transporcie publicznym jest bardzo niskie. Oczywiście należy przestrzegać podstawowych zasad higieny, takie jak noszenie zasłon zakrywających nos i usta.

-„Największym problemem, przed którym stoimy w związku ze skutkami kryzysu COVID-19, jest utrata pasażerów i spadek sprzedaży biletów. Jednym z głównych powodów takiego stanu jest obawa niektórych pasażerów, że w transporcie publicznym zostaną zarażeni COVID-19. Dlatego musimy przywrócić zaufanie ludzi do komunikacji miejskiej. Jazda z nami jest absolutnie bezpieczna, ponieważ dbamy o wnętrza pojazdów pod kątem aktualnych wymagań higienicznych, bo każdy dba o siebie – powiedział Petr Witowski, prezes zarządu DPP Praga, dodając: -„Najnowsza kampania ma na celu podkreślenie bezpiecznego transportu, jakim jest komunikacja miejska, uwolnienie ich od niepotrzebnych zmartwień i sprowadzenie ich z powrotem do nas. Wreszcie, można ją to postrzegać jako podziękowanie dla wszystkich pracowników DPP za zaangażowanie i pracę wykonaną w tym bardzo niestandardowym roku.”

Zobaczcie, jak to wyszło na filmie:

https://youtu.be/Z1jCPZv1RnA

Komentarze