Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co za Sedinę?

inforail
28.12.2016 09:17
0 Komentarzy

Likwidacja pociąguEIC „Sedina” cały czas budzi emocje i kontrowersje. Również wśródparlamentarzystów. Co w zamian oferują PKP Intercity? Głos ma Andrzej Bittel,Podsekretarz Stanu w MIB.

Otóż twierdzi, że decyzja o zawieszeniu pociągu EIC „Sedina”została poparta właściwymi analizami i w pozytywny sposób wpłynęła na sytuacjęfinansową Spółki PKP Intercity. Pomimo prób zwiększenia rentowności pociągu wdrugiej połowie roku podróżni nie wykazywali zainteresowania przedmiotowympołączeniem w liczbie uzasadniającej jego uruchomienie na zasadachkomercyjnych. Likwidacja połączeń przynoszących straty i nie rokujących poprawywyników jest decyzją racjonalną.

W zamknięciowym rozkładzie jazdy edycji 2016/2017 (do 11marca 2017 r.) ze stacji Warszawa Wschodnia o godzinie 16:49 odjeżdża pociągEIC (1802 „Chrobry”). Zgodnie z informacjami przekazanymi przez przewoźnika,odjazd pociągu komercyjnego o wskazanej porze zapewnia wygenerowanie potokówpasażerskich uzasadniających wydłużenie relacji dla omawianego połączenia oodcinek Poznań Główny ? Szczecin Główny.

Podróż w późniejszych godzinach niż wskazane powyżej wrelacji Warszawa ? Szczecin można zrealizować pociągiem EIC 17006/40 rel.Warszawa Wschodnia ? Berlin Hauptbanhof z przesiadką na stacji Poznań Główny napociąg IC „Wawel” nr 38107 rel. Kraków Główny ? Szczecin Główny:

Godzina odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia

Relacja

Godzina przyjazdu na stację Poznań Główny

Godzina odjazdu ze stacji Poznań Główny

Relacja

Godzina przyjazdu na stację Szczecin Główny

17:42

EIC 17006/40 Warszawa Wschodnia ? Berlin Hauptbanhof

20:27

20:52

IC 38107 „Wawel” Kraków Główny ? Szczecin Główny

23:12

Alternatywnym połączeniem w piątki i soboty jestskorzystanie z pociągu EIC 1704 „Krzywousty” rel. Warszawa Wschodnia ? PoznańGłówny z przesiadką na stacji Poznań Główny na pociąg TLK 7855 „Bosman” rel.Poznań Główny ? Szczecin Główny:

Godzina odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia

Relacja

Godzina przyjazdu na stację Poznań Główny

Godzina odjazdu ze stacji Poznań Główny

Relacja

Godzina przyjazdu na stację Szczecin Główny

18:44

EIC 1704 „Krzywousty” Warszawa Wschodnia ? Poznań Główny

21:28

21:45

TLK 7855 „Bosman” Poznań Główny ? Szczecin Główny

0:16

Ponadto Spółka oferuje w omawianej relacji połączenie nocneTLK 18170 „Uznam” rel. Warszawa Wschodnia ? Świnoujście:

Godzina odjazdu ze stacji Warszawa Wschodnia

Relacja

Godzina przyjazdu na stację Szczecin Główny

22:54

TLK 18170 „Uznam” Warszawa Wschodnia ? Świnoujście

6:02

Rozwiązanie zaproponowane przez PKP Intercity w ramachrozkładu jazdy 2016/2017 umożliwia zwiększenie frekwencji w dofinansowanych ześrodków publicznych pociągach IC „Wawel” i TLK „Bosman” co zwiększa ichrentowność (zmniejszenie zapotrzebowanie na środki publiczne przy jednoczesnymzwiększeniu liczby obsługiwanych relacji).

Ponadto zwiększenie liczby podróżnych w komercyjnychpociągach EIC 17006/40 oraz EIC „Krzywousty” podnosi ich rentowność orazumożliwia ich uruchomienie na zasadach komercyjnych (bez koniecznościdofinansowania ze środków publicznych). Jednocześnie rezygnacja z uruchamianiabezpośredniego połączenia Warszawa ? Szczecin po godzinie 17:00 umożliwiłoodzyskanie pojazdów trakcyjnych (lokomotyw) oraz wagonów, które mogą byćwykorzystane do obsługi innych relacji. W opinii MIiB oraz przewoźnika jest todziałanie racjonalne i zasadne.

Mając na uwadze powyższe należy uznać, że przedmiotowezmiany cechują się pozytywnym wpływem na wynik finansowy Spółki, racjonalnymwykorzystaniem środków publicznych oraz optymalizacją wykorzystania zasobówtaborowych ? twierdzi Bittel.

O powodach likwidacji EIC „Sedina” przeczytacie w poniższym linku.

Komentarze