Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociąg do Zakopanego już nigdy nie wygra z autobusem?

inforail
02.01.2017 13:53
0 Komentarzy

Po zakończeniuwszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków ? Zakopane skróci sięo około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut. A to oznacza, że podróż autobusem itak będzie krótsza. Mimo trwających latami remontów na trasie kolejowej.

PKP PLK poinformowały na swojej stronie internetowej, że ookoło pół godziny będzie krótsza podróż dzięki obecnie realizowanym inwestycjomza 300 mln zł, tj. budowie łącznicy w Suchej Beskidzkiej za 42 mln zł bruttooraz łącznicy Kraków Zabłocie ? Kraków Krzemionki za 258 mln zł.

Kolejne inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych będąkosztować ponad 230 mln zł i skrócą podróże do Zakopanego o 15 minut. Aby taksię stało przebudowane zostaną mosty i wiadukty.

PLK chwalą się, że ogłosiły przetarg: „Prace na odcinkulinii kolejowej nr 97 Skawina ? Sucha Beskidzka” oraz zaprojektowanie robót dlazadania: „Budowa łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej w ciągu linii nr 97 Skawina? Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała. Skrócą oneczas przejazdu o całe 16 minut między Krakowem Płaszowem a Suchą Beskidzką. Tuteż ambitne prace, które obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km toróworaz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektówinżynieryjnych, w tym 6 mostów (m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w KalwariiZebrzydowskiej) i 2 wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów).

Zakończenie prac przewidziano w 2020 r. Do tego czasupodróże koleją do Zakopanego raczej odradzamy.


Komentarze