Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trapeze o poznańskim teście e-papieru jako rozkładu jazdy

infotrans
12.01.2021 08:30
0 Komentarzy

Przez trzy miesiące na poznańskim przystanku Plac Wiosny Ludów działał pilotażowo wyświetlacz SmartInfo E-papier 13,3 firmy Trapeze Poland.

Nadrzędnym celem było  zapewnienie jak najlepszej i kompleksowej  informacji  na przystanku. Czas na podsumowanie przeprowadzony w Poznaniu testu.

E-papier rozkładowa przyszłością

Zdaniem wrocławskiej firmy, test należy uznać za udany, a samo urządzenie spełniło założenia pilotażu. Tym samym jest szansa, że e-papier jako nośnik informacji na przystanku może wkrótce zastąpić  papierowe rozkład y jazdy, a także w niektórych miejscach tablice informacji pasażerskiej.

Przypomnijmy, że to wdrożenie zostało wykonane na zlecenie Wielkopolskiego Centrum Wspierania Inwestycji. Podczas 3-m miesięcznego wdrożenia  spółki  współpracowały także z  innymi  podmiotami miejskimi   jak:   Zarząd   Trans portu   Miejskiego w Poznaniu, Miejskie  Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu,  Urząd Miasta  Poznania,  Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Prezentacja trwała zgodnie z ustaleniami od 25 .08.2020 d o 24.11.2020. Urządzenie było dostępne przez całą dobę.

Zdalne obsługa z … Wrocławia

Urządzenie informowało o odjazdach w czasie rzeczywistym, integracja  dzięki  protokołom GTFS działała poprawnie, a pojedyncze przypadki braku łączności wynikały z aktualizacji plików i ustabilizowania integracji w pierwszych dniach pilotażu. Nie było to zauważalne dla pasażerów. Informacja statyczna była udostępniana w formie obrazów, w  rozdzielczości 1200×160 0, i była wyraźna, czytelna, podobnie jak wydrukowany rozkład jazdy. Informacje dodatkowe zamieszczone na urządzeniu informowały o taryfie biletowej, aplikacji smart City wraz  z  QRcode  pozwalającym  pobrać  aplikację.  Sprawdzono  również   udostępniane   przez producenta urządzenia aplikację z prognozą pogody oraz zegarem, które działały poprawnie. Dodatkowo  urządzenie  posiadało  moduł  zapowiedzi  głosowej  najbliższych  odjazdów.

Technologia sprawdziła się w występujących warunkach  pogodowych (odnotowano  przedział 0°C d o +32°C,  przy  zakresie  działania  urządzenia  -15°C  do  +70°C.  Wyświetlacz  był dostępny  w  sposób  interaktywny  przez  cały  czas  dostępności  prądu.  Wyświetlał  także informację, w momencie jego braku. Użytkownicy wraz z czasem pilotażu przyzwyczaili się do sposobu działania urządzenia ( nieco wolniejsze odświeżanie  niż  LCD),  co  jest  widoczne  w niższej średniej  przyciśnięć  per  użytkownik  (spadek z 6 ,5 do  około 3).

Można stwierdzić, iż w przypadku zastosowania urządzenia z baterią będzie ono w stanie zastąpić papierowe rozkłady jazdy, a także być  alternatywą  dla  drogich  wyświetlaczy przystankowych dostarczając  informacji  dynamicznej  w  nieco  mniejszym  wydaniu . Dostępność,  przystępność, atrakcyjna  forma  i niezauważalna wręcz  różnica  między papierem a e-papierem nie wyklucza i nie ogranicza osób  starszych  korzystania  z  urządzenia. Możliwość podświetlenia  rozkładu  zwiększa  jego  czytelność  względem  rozkładów papierowych  w  nocy.

Aktualizacja rozkładów jazdy – mimo braku integracji z system em będącym w posiadaniu operatora i organizatora transport u publicznego w Poznaniu  zajmowało  rapt em  kilka minut . Warto zaznaczyć, iż każda aktualizacja  dokonywana  była  zdalnie  z  Wrocławia – z siedziby firmy Trapeze  Poland.

Zdalne  zarządzanie pozwala na codzienną aktualizację treści, bez konieczności ponoszenia koszt ów wydruku, dojazdu do przystanku, angażowania dodatkowych osób,  przy  minimalnym  zużyciu  energii. Duży plus.

Na koniec kilka ciekawostek:

•             Najwięcej kliknięć  per użytkownik  –  151  w d niu  1 .10.2020

•             Średnia  kliknięć  per  użytkownik  ~5.8 2,  zauważalna  jest  tendencja  spadkowa  w drugiej  części  pilotażu.

•             Najwięcej  kliknięć  –  396  w  dniu  19.09.2020

•             Najwięcej  użytkowników  –  59  osób w  dniu 21.11.2020

•             Urządzenie  najczęściej  dostarczało  informacji  o  rozkładzie  jazdy  oraz zapowiedź  głosową  o  najbliższych  odjazdach

•             Najczęściej  używane było w soboty

•             Najwięcej  użytkownik ów  korzystało  między godziną 17 a 18.

Kompletny i bardzo dobrze opracowany raport można pobrać TUTAJ.

Komentarze