Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kontrolerzy CP Windykacja w Nysie. W 2020

infotrans
12.01.2021 16:27
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Nysie podpisał umowę z CP Windykacja sp. z o.o., której przedmiotem jest świadczenie usług dotyczących kontroli biletów w autobusach MZK.

Wartość kontraktu to 142 993,92 PLN brutto.

Kontrolerski kontrakt

Warto dodać, że konkurent CPW, tj. Kancelaria Denarium sp. z o.o. sp. k. złożyła ofertę znacznie droższą – na kwotę 585 743,28 PLN.

CPW to znana firma dla MZK Nysa, która do tej pory świadczyła usługi kontroli biletów na rzecz tego przewoźnika. Wykonawca będzie kontrolował bilety pasażerów MZK przez kolejne 11 miesięcy. 

Przedmiotem umowy jest wykonywanie kontroli biletów w autobusach MZK. Przez kontrole zamawiający rozumie wejście kontrolerów do pojazdu i sprawdzenie czy wszyscy pasażerowie  znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety osobowe, dokumenty dające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego, a także czy nie doszło do naruszenia przepisów o przewozie bagażu i czy nie doszło do nieuzasadnionego zatrzymania pojazdu.

Kontrola obejmie również nakładanie opłat za przejazd bez ważnego biletu. Zamawiający zwrócił szczególną uwagę na kontrole biletów dzieci do 13 roku życia. Kontrolerzy powinni przeprowadzać takie kontrole z uwzględnieniem wrażliwości i psychiki dziecka, z zaleceniem przekazania opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu w zamkniętej kopercie adresowanej do opiekunów dziecka.

Kontrole, odwołania, windykacja

Kontrole mają być prowadzone przez 7 dni w tygodniu w godzinach funkcjonowania komunikacji miejskiej. Liczba kontroli w miesiącu nie może być niższa niż 2 500. Kontrole mają być prowadzone przez minimum trzech kontrolerów. MZK ma prawo do wskazania odcinków sieci komunikacji miejskiej którą należy objąć szczególnym nadzorem kontroli biletów. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić dokładną dokumentację osób, którym wystawiono wezwania do zapłaty opłat dodatkowych lub naliczono opłaty dodatkowe i wyczerpująco rozpatrywać odwołania ustne i pisemne pasażerów.

Wykonawca uruchomi bezpłatną infolinię dla pasażerów, za pomocą której pasażerowie mogą składać odwołania i reklamacje oraz zgłaszać swoje uwagi przez co najmniej 8 godzin na dobę. Poprzez infolinię również kontrolerzy mogą zgłaszać nietypowe zdarzenia (trudny gapowicz, wezwanie policji i inne). Do zadań wykonawcy należy także prowadzenie procesu windykacji należności od dłużników oraz ewentualnie wszczęcie postępowań sądowych.

Komentarze