Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Škoda w meksykańskich trolejbusach

infobus
22.09.2015 14:09
0 Komentarzy

Wmeksykańskim mieście Guadalajara pomyślnie przeszedł testy trolejbus będący owocemkooperacji lokalnej firmy DINA z czeską Škodą.

Łącznie powstanie 26 takichpojazdów. Realizacje tego transkontynentalnego projektu rozpoczętojuż na początku lata br. Wówczas grupa specjalistówz Škoda Electric pojechała do Meksyku i brała udział w przygotowywaniu pierwszegoprototyp trolejbusu o długości 12 m. Równolegle przeszkolono pracowników DINA zmontażu silników trakcyjnych i elektrycznego osprzętu. ??Na początku września pierwszyegzemplarz pomyślnie przeszedł testy w ruchu miejskim ? jeszcze bez pasażerów. Pozostałepojazdy w całości będą już dziełem pracowników DINA, a wszystkie nowe trolejbusywejdą do ruchu w Guadalajary do końca 2015 roku” ? powiedział Karel Majer,Dyrektor Sprzedaży Škoda Electric.

Guadalajara jest drugim największym miastem w Meksyku w stanie Jalisco.Zamieszkuje je ponad 1,6 mln mieszkańców, a łącznie z terenami aglomeracyjnymiponad pięć milionów mieszkańców. Obecniemagistrat prowadzi intensywną kampanię zarówno na rzecz modernizacji istniejącychlinii trolejbusowych, jak i taboru lokalnej firmy transportowej Sistecozome. Co warto podkreślić, przewoźnik inwestuje wnowoczesne rozwiązania. ??Wszystkie nasze pojazdy dla Guadalajary wyposażone sąw generatory diesla, aby w razie potrzeby umożliwić trolejbusom ruch niezależnieod linii napowietrznych? ? podkreślił Władimir Riha, projektant Škoda Electric.

Przypomnijmy, że czesko-meksykański kontrakt na dostawę 26 szt. nowych trolejbusówpodpisany został na początku lutego 2015 roku. Całkowita wartość tego zamówieniadla Škoda Electric wynosi 100 mln CZK. Aletu nie tylko chodzi o pieniądze. ??Wierzę, że zamówienie z Guadalajara otworzynam dostęp do lokalnego rynku trolejbusowego i to nie tylko w Meksyku, aletakże w całej Ameryce Łacińskiej. To dla producentów trolejbusów bardzo ciekawyteren” ? dodał Karel Majer.

Komentarze