Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

VW: Skandal z emisją spalin

infobus
22.09.2015 16:28
0 Komentarzy

Skandal z manipulowaniem pomiarem emisji spalin wsamochodach Volkswagena zatacza coraz szersze kręgi. We wtorek koncernprzyznał, że problem dotyczy ok. 11 milionów jego pojazdów na całym świecie.

Volkswagen ? właściciel m.in. marek MAN i Scania ? poinformowało przeznaczeniu w trzecim kwartale br. 6,5 miliarda euro na niezbędnemodyfikacje i inne koszty, wyrażając zarazem nadzieję na odzyskaniezaufania klientów”. Akcje Volkswagena, które w poniedziałek straciłyprawie jedną piątą wartości, we wtorek przed południem spadły o kolejne 23proc., do najniższego poziomu od października 201 roku.

Skandal wybuchł, gdy w USA tamtejsza federalna AgencjaOchrony Środowiska (EPA) ustaliła, że oprogramowanie, zainstalowane w ponad 480tys. pojazdów Volkswagena z napędem dieslowskim, uaktywnia system ograniczaniaemisji spalin (przestawianie silnika na szczególnie oszczędny tryb pracy) tylkona czas oficjalnych pomiarów testowych. Oznacza to, że w normalnych warunkachpojazdy Volkswagena z silnikami dieslowskimi mają lepsze osiągi, alezanieczyszczają powietrze o wiele bardziej, niż to dopuszczają przepisy w USA.

We wtorek koncern przyznał, powołując się na wewnętrznekontrole, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jegosamochodach także poza USA. Wydano w tej sprawie oświadczenie z informacją, żew pojazdach z silnikiem typu EA 189 stwierdzono „rzucającą się w oczyróżnicę między wartościami (emisji spalin) na stanowiskach kontrolnych awartościami podczas rzeczywistej eksploatacji”. Volkswagen ujawnił, że wskali światowej dotyczy to ok. 11 milionów jego pojazdów. Podkreślono, żechodzi wyłącznie o samochody z tymi silnikami.

Komentarze