Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Informacyjny klasyk w Płońsku: R&G vs Pixel

infotrans
25.01.2021 15:00
0 Komentarzy

Płońsk otworzył oferty w przetargu na system obsługi transportu publicznego.

Inwestycja ma być przeprowadzona w ramach zadania pod nazwą: „Budowa ścieżek rowerowych w ramach działania ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej”.

Do zamawiającego zgłosiło się dwóch dobrze znanych oferentów:

  • R&G Plus sp. z o.o. – cena 1 008 600,00 PLN, okres gwarancji – 60 miesięcy,
  • Pixel sp. z o.o. – cena 710 890,80 PLN, okres gwarancji – 42 miesiące.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 711 278,25 PLN. Po złożonych ofertach widać, iż w przypadku R&G dłuższy okres gwarancji odbił się na wyższej cenie. Oznacza to, że Pixel jest bliżej zwycięstwa, bowiem cena stanowi 60% wagi w kryteriach oceny ofert.

Dodajmy jeszcze, że inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Realizacja planowana jest do dnia 15 sierpnia 2021 roku.

Szeroki zakres ITS

Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz instalacją i wdrożeniem oraz serwisem eksploatacyjnym nowych urządzeń i oprogramowania do zintegrowanego systemu obsługi transportu publicznego. Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia oczekuje:

  • dostawy i zamontowania na terenie Płońska 15 tablic informacji pasażerskiej jednostronnych lub dwustronnych trzywierszowych wraz z konstrukcjami wsporczymi, zawierających moduł transmisyjny do dynamicznego rozkładu jazdy, we wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach,
  • podłączenia urządzeń do autobusów,
  • wykonania prac związanych z implementacją i konfiguracją systemu,
  • szkolenia personelu w zakresie prawidłowej obsługi systemu,
  • wykonania serwisu www oraz mobilnej aplikacji dla systemów Android i iOS dla pasażerów.

Tablice SDIP

Tablice mają umożliwiać wyświetlanie informacji odjazdowych oraz innych komunikatów dyspozytorskich, które wysyłane będą z centrum obsługi (dyspozytorni). Będą wykonane w technologii LED, z zastosowaniem diod monochromatycznych koloru żółtego lub zbliżonego. Mają wyświetlać informacje o odjazdach autobusów w minimum trzech wierszach. Zamawiający przewiduje wykorzystanie dwóch wierszy tablicy w celu przedstawiania informacji miejskich. Wyświetlacz na tablicach ma być aktywny 10 minut przed przyjazdem autobusu.

Po odjeździe ostatniego autobusu wyświetlacze przejdą w stan uśpienia. Wszystkie oferowane tablice powinny być wyposażone w moduł zapowiedzi głosowych, informujący osoby niewidome o minutach jakie zostały do przybycia pojazdu, numerze linii i kierunku jazdy, poczynając chronologicznie od autobusów, które przyjadą najwcześniej. Komunikaty powinny być emitowane po wciśnięciu przycisku zainstalowanego na słupie.

Serwis WWW i aplikacja mobilna

System musi mieć możliwość prezentowania dynamicznej i statycznej informacji w publicznie dostępnym responsywnym serwisie www i aplikacji mobilnej (rzeczywista prognoza odjazdów dla wszystkich przystanków, statyczna informacja przystankowa – rozkłady jazdy). Informacja o realnym czasie przyjazdu autobusu danej linii na wybranym przystanku powinna być realizowana z dokładnością do jednej minuty. Aplikacja mobilna musi być równolegle dostępna na co najmniej dwa ekosystemy: Android i iOS.

Wyszukiwanie przystanku w serwisie i aplikacji będzie możliwe po jego numerze, nazwie przystanku, ulicy, linii i kierunku. Serwis i aplikacja powinny mieć dostępną funkcjonalność mapy z możliwością przeglądania na niej przystanków, linii wraz z wariantami i bieżących pozycji autobusów. Wskazanie danego autobusu powinno prezentować trasę realizowanego wariantu wraz z prognozą odjazdów z kolejnych przystanków na trasie realizowanego wariantu. Wybranie prognozy rzeczywistych odjazdów dla właściwego przystanku, zarówno w serwisie www i aplikacji, umożliwi wyświetlanie odjazdów w zakresie najbliższych 30 minut. Informacja powinna być ułożona rosnąco poczynając od najbliższych odjazdów. W przypadku kiedy pojazd nie ma łączności GSM, kurs autobusu prezentowany w serwisie www i aplikacji ma być wyświetlany w formacie „HH:MM”.

System www i aplikacja powinien móc umożliwiać sprawdzenie (w widoku szczegółowym) poza numerem linii, kierunku i informacji za ile minut będzie pojazd, także aktualnego opóźnienia, godziny teoretycznej odjazdu, numeru bocznego pojazdu i jego charakterystycznych cech, np. niska podłoga, klimatyzacja, pojazd przystosowany do przewozu rowerów itp. Jedną z funkcjonalności serwisu www powinna być tzw. mapa ruchu, na której naniesione zostaną trasy linii autobusowych z przypisaniem gradacji kolorów zależnej od prędkości autobusów w danym zakresie czasu. Serwis ma umożliwiać wyświetlenie przebiegu danej linii autobusowej wraz wariantami i przystankami zarówno na mapie i w postaci listy. Poprzez wskazanie przystanku zarówno z listy bądź danej linii autobusowej pasażer będzie miał możliwość podglądu najbliższych odjazdów oraz wyświetlenie rozkładu jazdy autobusów. Serwis www i aplikacja mobilna powinna być dostępna w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i rosyjskiej.

Komentarze