Łódzkie Swingi ruszyły, MPK nie straci dofinasnowania

infotram
23.12.2015 09:39
0 Komentarzy

Inauguracyjny wyjazd łódzkich Swingów za nami. Tramwaje wyprodukowaneprzez PESĘ wożą od dziś pasażerów na linii nr 10, kursującej po trasie W-Z. Inauguracja,zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, miała miejsce na przystanku podCentralem. Trzy PESY wyjechały na trasę w 117. rocznicę uruchomienia tramwajówelektrycznych w Łodzi.

– Dokładnie 23 grudnia 1898 roku wyjechały na ulice Łodzipierwsze tramwaje elektryczne. W 117. rocznicę tego wydarzenia zaprosiliśmyłodzian na pierwszą jazdę naszym najnowszym tramwajem PESA. To nasz drugi zakupod tego producenta, pierwszego dokonaliśmy w 2008 roku. Nabyte wówczas pojazdyjeżdżą na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Obecnie rozpoczynamy kolejnyetap modernizacji taboru tramwajowego; 22 PESY zostały zakupione w ramachremontu trasy W-Z – pierwsze trzy z nich rozpoczną regularną jazdę na trasiedziesiątki” – podkreśliła prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

– Umowę na dostarczenie tramwajów podpisaliśmy rok temu, zaśnormalny cykl produkcyjny wynosi 18 miesięcy. To ekspresowe tempo naraziło nasna pewne drobne opóźnienia. Liczba nowych pojazdów będzie codziennie zwiększanai myślę, że w styczniu wszystkie nowoczesne tramwaje wyjadą na trasy -zaznaczył prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski.

W związku z opóźnieniami w dostarczeniu tramwajów – do Łodzidotarło ich do tej pory siedem – istniała obawa, że miasto straci uzyskaną nazakup dotację UE. – Dopięliśmy wszystkie dokumenty tak, by nie stracićdofinansowania. Robimy wszystko, aby te tramwaje – w pełni bezpieczne – jaknajszybciej dotarły do Łodzi. Pozostałe 15 tramwajów jest na linii montażowej iPESA robi wszystko, aby dostarczyć je niezwłocznie – wyjaśnił Papierski.

Przypomnijmy, że SWING-i to jednoprzestrzenne,pięcioczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy. Są wyposażone wklimatyzację przedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego, automat biletowy,system zliczania pasażerów, a także monitoring z możliwością przesyłania obrazuw czasie rzeczywistym do centrali nadzoru ruchu.

Tramwaje mają także ręcznie rozkładaną rampę umożliwiającąpodróżowanie osobom na wózkach inwalidzkich oraz system nowoczesnej informacjipasażerskiej.


Komentarze