Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa. Realizacja projektu “Ochota na rower”

infobike
13.09.2019 14:24
0 Komentarzy

Warszawski ZDM rozpoczął realizację projektu z BudżetuObywatelskiego pn. „Ochota na rower”. Projekt dotyczywprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego na kilkunastu lokalnychochockich ulicach.

Rozpoczęcie projektu

Realizacja projektu „Ochota na rower”rozpoczęła się od wprowadzenia czasowejorganizacji ruchu na ul. Radomskiej. Dziękizastosowaniu niewielkich zmian w organizacji ruchu, np. dodanietabliczki „nie dotyczy rowerów”, nalokalnych jednokierunkowych ulicach Ochoty będzie można poruszaćsię rowerem w obie strony.

Miesiąc na wprowadzenie zmian

Wprowadzanie zmian nawszystkich ulicach powinno zająć okołomiesiąc. Prace na każdej z ulic niepowinny zająć więcej niż dwa tygodnie.

W tym czasie przejściowo na wybranych odcinkach wprowadzimy zmiany worganizacji ruchu takie jak zakaz parkowania czy też ustanowieniedwukierunkowego ruchu aut na odcinkach, które normalnie sąjednokierunkowe. Za przejściowe utrudnienia w ruchu przepraszamy. Pozakończeniu robót parkowanie oraz ruch jednokierunkowy dlasamochodów zostaną przywrócone. Realizacja projektu nie wiążesię ze zmniejszeniem liczby legalnych miejsc parkingowych na ulicach– czytamy na stronie internetowej ZDMu.

Przyprojektowaniu zmian na ulicachStarej OchotyZarząd Dróg Miejskich w Warszawie wziąłpod uwagę jej kameralny charakter, np. wtrosce o estetykę progi zwalniające zostaną wykonane w tym samymkolorze co nawierzchnia jezdni. Nie ma też planów montażu słupkówblokujących. Ponadto, w stosunku do swojej pierwotnej wersjiprezentowanej w 2017 roku, projekt został poddany zmianom zgodnym zoczekiwaniami mieszkańców. Oznacza to m.in. rezygnację z zabudowyczęści zatok postojowych. W efekcie projekt nie wpływa na sytuacjęparkingową.

Kontraruch jest bezpiecznyy

ZDM podkreśla, że wprowadzane zmiany, czyli dopuszczenie ruchudwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych dlasamochodów, to rozwiązanie bezpieczne i dobrze znane na świecie inie stwarza zagrożenia.

Ruch zostanie uspokojony, a tam, gdzie dotychczas to nie nastąpiło,wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę.Utworzenie strefy “Tempo 30″ jest spójne z założeniami innegoprojektu z budżetu obywatelskiego – “Uspokojenie ruchu na StarejOchocie”. Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenieruchu rowerem “pod prąd” bez konieczności wyznaczaniakontrapasa na całej długości ulicy. W jedną stronę rowerzyściporuszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnychrazem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotachulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestnikówruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnymkierunku – informuje ZDM.

Lista ulic

  • Aplikancka

  • Barska

  • bł. Ładysława z Gielniowa

  • Częstochowska

  • Dantyszka

  • Filtrowa

  • Górnickiego

  • Jesionowa

  • Joteyki

  • Kaliska

  • Kromera

  • Langiewicza

  • Lelechowska

  • Łęczycka

  • Nowogrodzka

  • Orzechowska

  • Radomska

  • Rapackiego

  • Reja

  • Rokosowska

  • Rudawska

  • Sędziowska

  • Sękocińska

  • Siewierska

  • Słupecka

  • Solariego

  • Trybunalska

  • Warszewickiego

  • Węgierska

  • Zimorowicza

Komentarze