Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wojsko Polskie wybiera MAN-a!

infobus
30.09.2015 16:55
0 Komentarzy

Jednostka Wojskowa nr 4226 z Warszawy ogłosiła wynik przetarguna dostawę 34 nowych autobusów. Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyłopolskie przedstawicielstwo handlowe MAN – firma MAN Trucks & Bus Polska,który w tym przetargu wystartowała w konsorcjum z spółką produkcyjną – MAN BusSp. z o.o. Ich oferta opiewa na sumę 36 885 240 PLN brutto, co oznacza wartość jednegomodelu Lion`s Coach na poziomie 1 084 860 PLN brutto / 882 000 PLNnetto). Przypomnijmy, że zamówienie podstawowe gwarantuje zakup 19 szt., natomiastw ramach opcji zamawiający może domówić kolejnych 15 szt. Główne miejsca stacjonowaniawojskowych pojazdów są następujące:

  • 2 RBLog Warszawa Skład Warszawa ? 10 egz.

  • 12 Wojskowy Oddział Gospodarczy (WOG) Toruń ? 18 egz.

  • Jednostka Wojskowa NIL Kraków ? 6 egz.

Do dwóch razy sztuka

Rozstrzygnięte zamówienie było drugim podejściem żołnierzydo zakupu autokarów w tym roku. Pierwszy, ogłoszony w lutym, na 5 szt.autobusów został unieważniony z powodu przekroczenia sumy zarezerwowanej przezzamawiającego na sfinansowanie zamówienia. Teraz udało się doprowadzić postępowaniedo końca.

O zastosowanych kryteriach oceny ofert pisaliśmy w InfoBusiejuż wcześniej.Natomiast w ramach przygotowanego SIWZ-u wojsko postawiło oferentom sporo dodatkowychwarunków. Jednym z nich był dokument potwierdzający, że konstrukcja pojazdu itechnologia wykonania zapewnia przebieg co najmniej 1 200 000 km bezwykonywania planowych czynności naprawczych lub wymiany mechanizmów lubelementów, które nie podlegają zużyciu w następstwie normalnej eksploatacji.

Kolejny wymóg dotyczył terminu ? cała dostawa ma być zrealizowanaw terminie do dnia 9 grudnia 2015 r.

Ponadto MAN jeszcze przed podpisaniem umowy powinien przedstawićżołnierzom minimum trzy propozycje do wyboru w zakresie koloru nadwozia orazwykończenia wnętrza autobusu, w tym: rodzaj, struktura i kolor materiałutapicerskiego foteli(minimum trzy propozycje) kolory podłogi oraz schodywejściowe autobusu (minimum trzy propozycje) wykończenie sufitu (minimum trzypropozycje) kolory wykończenia ścian bocznych wewnątrz autobusu (minimum trzypropozycje) kolor i materiał wykładziny przedziału bagażowego (minimum trzypropozycje) Takie bardziej złożone podejście do estetyki pojazdów to zupełnanowość w naszym wojsku ? czyżby żołnierze zaczęli się przejmować kolorystykąpojazdów w trosce o swoje morale?

220 + 34 wojskowe autobusy

I na koniec krótkie podsumowanie wojskowych zakupów. W ciąguostatnich 10 lat nasi żołnierze zakupili ponad 220 fabrycznie nowych autobusówróżnej klasy i wielkości. Najlepszy pod względem ilości był rok 2013 w którymzakupionych zostało 60 sztuk autokarów Scania Irizar New Century 12.35. Rokwcześniej MON pozyskał 30 autobusów, w tym 27 sztuk Mercedes-Benz Tourismo i 3sztuki MAN Lion?s Coach. W 2014 r. armia kupiła tylko jeden autobus MAN Lion?sCoach. To oznacza, że szczęśliwa, ?zielona? passa MAN trwa i tym roku możemy spodziewaćsię kolejnych lwów w barwach Wojska Polskiego. Tym razem 34.

Znacznie lepiej wyglądają zakupy Wojska Polskiego w zakresieminibusów, których praktycznie każdego roku do służby trafia kilkadziesiątsztuk. Najczęściej są to w zakresie mniejszych pojazdów (około 9 osobowych)Fiat Ducato i w zakresie większych (około 17-19 osobowe) Volkswagen Crafter.

Dodatkowo prawie każdego roku wojsko kieruje do remontukapitalnego najstarsze Autosany i Jelcze, które otrzymują praktycznie nowenadwozia lakier i zregenerowane główne podzespoły. Generalnie ostatnie pięć latpokazało, jak zmieniają się trendy zakupowe w Wojsku Polskim. O ile do 2010roku były kupowane głównie autobusy międzymiastowe klasy II, tak w ostatnichlatach kupowane są praktycznie tylko autobusy turystyczne klasy III z wysokimstandardem wyposażenia i bardzo pojemnymi lukami bagażowymi.

Komentarze