Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SKM w Olsztynie?

inforail
06.02.2017 06:10
0 Komentarzy

1 lutego br. PrezydentOlsztyna ? Piotr Grzymowicz spotkał się z kolejarzami, żeby porozmawiać omożliwości zwiększenia transportu kolejowego w systemie komunikacji publicznejOlsztyna i gmin ościennych.

Jak informuje Grzymowicz temat ten co jakiś czas powracaprzy okazji rozważań o olsztyńskiej kolei miejskiej (aglomeracyjnej).Oczywistym jest pytanie o jej zasięg, możliwości torowe, o częstotliwośćkursowania pociągów i nową infrastrukturę peronową, o drogi dojazdowe orazmiejsca do parkowania. Dla miasta ? w pojedynkę ? to zadanie nie do przejścia,ale skoro kolejarze chcą rozmawiać naten temat i deklarują zaangażowanie inwestycyjne, to szansa na dobrerozwiązanie i końcowy sukces wzrasta niewspółmiernie ? twierdzi Prezydent.

Spotkanie było twórcze i konstruktywne ? informuje dalejGrzymowicz. Wzięli w nim udział przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych, PrzewozówRegionalnych, Urzędu Marszałkowskiego oraz okolicznych gmin. Czas jest dobry,bo koleje mają pieniądze oraz są zdeterminowane, żeby zmodernizować liniekolejowe związane z Olsztynem. Na tym etapie projekt, bo tak go już chybatrzeba nazwać, dotyczy trzech linii na kierunkach: Działdowo, Ostróda iGutkowo. Żeby był ekonomiczny, a to wiąże się z liczbą podróżnych, powiniensięgać do Olsztynka i Jonkowa, zaspokajając dość oczywiste potrzeby korzystaniaprzez mieszkańców tych gmin z oferty stołecznego Olsztyna.

Istotne jest też, by sami mieszkańcy Olsztyna mogli w większymstopniu korzystać z przejazdów kolejowych, a to ? oprócz zwiększeniaczęstotliwości ? wymaga też nowej infrastruktury peronowej. Dla nas byłooczywiste, że taki przystanek powinien powstać przy wiadukcie kolejowymłączącym ulicę 1 Maja i aleję Wojska Polskiego. Już wcześniej uzgodniliśmy, żeprzystanek powinien powstać na Dajtkach, przy wiadukcie na ul. Bławatnej. Znaszej, gminnej strony zadbalibyśmy o drogę wzdłuż Jeziora Kortowskiego, do miasteczka akademickiego. Kolejneprzystanki byłyby zlokalizowane na trasie do i z Gutkowa. W planach znalazł sięprzystanek przy ulicach Hozjusza i Wakacyjnej oraz przy ulicy Bałtyckiej ?niedaleko sklepu Lidla lub przy Zespole Szkół Ekonomicznych. Do tego trzebadodać parking w Gutkowie ? wylicza Grzymowicz.

Jak widać, plany są ambitne i trzeba mieć nadzieję, żewszystko się uda. Strona kolejowa obawia się nieco, czy wśród mieszkańcówprojekt znajdzie odpowiednie zainteresowanie. Chodzi o wygodę, a więcczęstotliwość i szybkość dojazdów. Ze swojej strony możemy tę motywację dokorzystania z kolejki wzmacniać, chociażby poprzez wspólny bilet na komunikacjępubliczną ? deklaruje Prezydent Olsztyna.

Na razie umawiamy się z kolejarzami na dalsze prace ikolejne spotkania. To wymóg wręcz historyczny. Przecież na rozwój miastazdecydowanie wpłynęła budowa linii kolejowej, a historia powojennego, polskiegoOlsztyna też zaczęła się od kolejarzy ? optymistycznie kończy Grzymowicz.


Komentarze