Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego pękały szyny w Szczecinie? ? znamy wyniki ekspertyzy

infotram
19.02.2016 12:29
0 Komentarzy

Niezgodności spawalnicze w postaci mikropęknięć po granicachziarn oraz niewielkie pęcherze gazowe, to wynik ekspertyzy sporządzonej wzwiązku z pęknięciem spawu na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Podczasspotkania z wykonawcą ? firmą STRABAG oraz użytkownikiem torowiska ? TramwajamiSzczecińskimi, ustalono konieczność częstszego monitorowania (przeglądu) stanutorowiska, wypracowania mechanizmu zgłaszania ewentualnych usterek, a takżedocelowej metody ich naprawy.

Awaria na trasie SST wystąpiła w listopadzie ubiegłego roku.Doszło wtedy do pęknięcia na spawie łączącym dwie szyny i w konsekwencji dorozwarstwienia szyny. W wyniku tego zdarzenia, dokonano wymiany uszkodzonegofragmentu torowiska, oraz przeprowadzono kontrolę wszystkich 951 spawów natrasie SST (od Basenu Górniczego do Pętli Turkusowa), która wykazałakonieczność poprawy 3% spawów na całym odcinku torowiska. Naprawy zostałyzakończone w styczniu br., i od tego momentu nie stwierdzono dalszych uszkodzeńtorowiska.

Niezależnie od podjętych działań naprawczych, zleconazostała ekspertyza uszkodzonego fragmentu torowiska, która wykazała żepotencjalną przyczyną awarii były mikropęknięcia po granicach ziarn orazniewielkie pęcherze gazowe. Ekspertyza została sporządzona przez InstytutSpawalnictwa w Gliwicach na zlecenie Wykonawcy.

Koszty za wszystkie prace związane z naprawą, jak równieżprzeprowadzaniem kontroli i badań w ramach obowiązującej gwarancji ponosiwykonawca.


Komentarze