Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

NextBike schodzi z MEVO: 7 pytań użytkowników

infobike
30.10.2019 13:30
0 Komentarzy

System Roweru Metropolitalnego MEVO ruszył w marcu br. iszybko zdobył popularność wśród mieszkańców czternastu gmin. Z winydotychczasowego operatora systemu – NB Tricity – zarząd ObszaruMetropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot był zmuszony rozwiązać umowę na obsługęMEVO.

Co dalej? Oto najważniejsze informacje dla użytkowników MEVO od OMGSS:

1. Dlaczego odstępujemy od umowy na MEVO?

Jest to jedyne wyjście, by uratować ideę rowerumetropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronić środki publiczneprzeznaczonych na finansowanie tego projektu. Projekt zostaje zawieszony doczasu uporządkowania sytuacji prawnej. Rowery zostaną zabezpieczone – czasowonie będzie można z nich korzystać. Będziemy pracować nad nowymi rozwiązaniami,aby móc nadal udostępniać mieszkańcom Rower Metropolitalny. Jesteśmyzdeterminowani, aby projekt taki istniał i rozwijał się. Rozpoczyna sięzabezpieczenie rowerów, przekazanie aplikacji do OMGGS. OMGGS przygotuje takżeaudyt pojazdów i aplikacji.

2. Czy będzie możnakorzystać z rowerów MEVO?

Niestety nie, jednoślady zostaną zabezpieczone i sprawdzone.Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą wrócić do systemu rowerupublicznego. Będziemy informować o kolejnych decyzjach. Właścicielem rowerów,które teraz znajdują się na naszych ulicach jest obszar metropolitalny OMGGS.

3. NextBike obiecuje zwrot pieniędzy za niewykorzystaneabonamenty

Pieniądze na korzystanie z Mevo były wpłacane przezużytkowników na konto NextBike, na podstawie umowy z tą firmą. Zgodnie zobietnicą firmy NextBike mieszkańcy, którzy wpłacili środki na abonamenty i niewykorzystali ich, odzyskają swoje pieniądze.

4. Podwykonawcy – co dalej?

Wiemy, że odstąpienie od umowy na system Mevo to teżwyzwania dla firm – jesteśmy w kontakcie z podwykonawcami Next Bike, będziemy znimi współpracować, bo oni znają system i nasze rowery. Oferujemy wsparcieprawne kontrahentom Next Bike, pomożemy w sporze prawnym.

5. Co dalej z rowerem publicznym?

Szukamy rozwiązań, nie chcemy dziś przesądzać, jak to będziewyglądać od strony formalnej. Na pewno chcemy, aby jak najszybciej oddać rowerpubliczny mieszkańcom Metropolii, ponieważ jest to projekt przez nich bardzooczekiwany. Przez ostatnie miesiące mieszkańcy OMGGS pokazali, jak bardzopotrzebują roweru, dlatego zależy nam na kontynuowaniu projektu. Aktualnie trwaposzukiwanie najlepszych rozwiązań, aby uruchomić system i żeby rowery znówpojawiły się na ulicach miast i gmin. O wszystkich nowych krokach będziemyinformowaćna bieżąco.

6. Dlaczego czekano z decyzjami do momentu, gdy cały systemjest praktycznie gotowy, a nie rozwiązano umowy po zaistnieniu pierwszychprzesłanek?

Rower Metropolitalny jest kluczowym projektem dlaMetropolii. Zarząd OMGGS mając świadomość oczekiwań ze strony mieszkańców, atakże popularności systemu, oferował wsparcie firmie NBTricity tak długo, jakistniała realna szansa na wdrożenie II etapu i osiągnięcie wymaganychparametrów obsługi systemu, bez zagrożenia bezpieczeństwa wydatkowaniapublicznych pieniędzy. W momencie, w którym to zagrożenie stało się realne, adziałania NB nie rokują nadziei, Zarząd podjął jedyną możliwą decyzję.

7. Jakie kolejne kroki podejmie OMGGS w związku zpowierzonym zadaniem?

Zarząd OMGGS jest zdeterminowany, aby mieszkańcy metropoliimogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerów publicznych. Dlatego teżopracowywane są scenariusze działania, mające na celu:

Kontynuację użytkowania i obsługi 1224 rowerów. Będziemydążyć do tego, aby możliwie najszybciej udostępnić pojazdy i aplikacjęmieszkańcom. Potrzebne są nowe rozwiązania formalne i techniczne umożliwiającepowrót funkcjonalności systemu.

Będziemy także pracować nad tym, aby – zgodnie z pierwotnymizałożeniami – poszerzać system w przyszłości. Należy pamiętać, że system to nietylko rowery, stacje i aplikacja, ale także działania operacyjne – przedewszystkim naprawy i relokacja rowerów. Z pewnością trzeba będzie wyłonić nowegooperatora. Dziś priorytetem jest uratowanie tych zasobów, które ObszarMetropolitalny już nabył i zabezpieczenie dotąd niewydatkowanych, aleprzeznaczonych na Mevo środków pochodzących z budżetów jednostek samorząduterytorialnego. Mieszkańcy będą informowani na bieżąco o proponowanych iprzyjętych rozwiązaniach.

Komentarze