Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa bez linii obwodowej

inforail
17.02.2017 10:38
0 Komentarzy

Przez ponad rok pociągi nie będą kursować między WarszawąGdańską a Warszawą Zachodnią. W tym czasie PKP PLK będą remontować ten odcinekważnej dla stolicy linii kolejowej. Szykują się spore utrudnienia dla pasażerówjuż od 12 marca br.

PKP Polskie LinieKolejowe zapowiadają, że zmodernizują tory, wiadukty i urządzenia sterowaniaruchem kolejowym na odcinku Warszawa Zachodnia ? Warszawa Gdańska oraz WarszawaGołąbki ? Warszawa Gdańska. Dziś podpisano wartą ponad 196 mln zł brutto umowęna remont linii obwodowej w Warszawie.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.w aglomeracji warszawskiej pozwolą na lepsze podróże oraz integracje kolei zkomunikacją miejską. Przebudowa linii obwodowej to jeden z projektów naprzebudowę warszawskiego węzła kolejowego, na którą w Krajowym ProgramieKolejowym przewidziano ok. 2 miliardy zł ? mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP PLK informują,że w 2018 roku na kolejowej mapie Warszawy będą dwa nowe przystanki: WarszawaKoło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Przebudowane zostanąistniejące obiekty: Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa to Warszawa Wola) i WarszawaKoło (nowa nazwa to Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji WarszawaZachodnia. Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie,ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą dostosowane do potrzebosób niepełnosprawnych. Komunikacje ułatwią m.in. windy. Przystanek WarszawaKoło (nowa nazwa Warszawa Młynów) będzie funkcjonalnym węzłem przesiadkowymłączącym kolej, tramwaje i metro. Koncepcja przebudowy linii obwodowej powstaławe współpracy z przewoźnikami i samorządem.

Zmienią się wiaduktykolejowe nad ulicami Wolską, Kasprzaka, Obozową i Zawiszy. Nad ulicą Górczewskąprzy wiadukcie powstaną nowe kładki dla pieszych. PLK wybudują też nową kładkę,która umożliwi lepszą i bezpieczną komunikację w obrębie dzielnicy (ul.Prądzyńskiego). Do budowy przejścia posłużą elementy starego wiaduktu z ul.Zawiszy. Przebudowa i terminy robót na obiektach będą ustalone z miastem.Rozbiórki będą prowadzone weekendami, by ograniczyć maksymalnie zmiany w ruchudrogowym.

Między stacjąWarszawa Gdańska ? Warszawa Zachodnia oraz Warszawa Gdańska ? Warszawa GłównaTowarowa ? Warszawa Gołąbki wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjnaoraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu z „obwodówki” będziemogło korzystać więcej pociągów ? zwiększy się przepustowość i sprawniejszabędzie komunikacja kolejowa w aglomeracji warszawskiej.

Na stacji WarszawaGłówna Towarowa wybudowane będzie Lokalne Centrum Sterowania. Nowoczesny obiektzarządzania ruchem usprawni przewozy po zachodniej stronie miasta. Poprzebudowie lepiej będą też dostosowane do ruchu towarowego stacje Gołąbki iJelonki. W przyszłości, uzyskane efekty usprawnią również podróże dalekobieżne.

Projekt „Prace nalinii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia ?Warszawa Gdańska)” realizuje firma Budimex. Umowa z PKP Polskimi LiniamiKolejowymi S.A. została podpisana 17 lutego 2017 r. Czas realizacji kontraktuto 26 miesięcy, czyli do połowy 2019 roku. Do marca 2018 r. planowana jestprzebudowa na odcinku Warszawa Zachodnia ? Warszawa Gdańska. Wartość umowyponad 196 mln zł brutto.

W czasie przebudowylinii obwodowej, pociągi od strony Legionowa będą dojeżdżały tylko do stacjiWarszawa Gdańska. Dalszą podróż zapewni komunikacja miejska, gdyż jestmożliwość przesiadki do metra, autobusów i tramwajów.

Prace na liniiobwodowej to kluczowa inwestycja przed remontem linii średnicowej międzystacjami Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią. Podczas przebudowy średnicypociągi dalekobieżne skorzystają z linii obwodowej. Przez centrum Warszawypojadą pociągi aglomeracyjne i regionalne.

W 2016 r. PLKzakończyły pierwszy etap przebudowy linii obwodowej. Nowy peron na stacjiWarszawa Gdańska zwiększył możliwości obsługi pasażerów pociągówdalekobieżnych. Zmodernizowane zostały tory, urządzenia sterowania ruchemkolejowym i sieć trakcyjna na odcinku Warszawa Gdańska ? ulica Kozielska.

Nazwy przystanków poprzebudowie:

? Warszawa Młynów obecnie WarszawaKoło.

? Warszawa Koło nowy przystanek przyul. Obozowej (roboczo określany Warszawa Obozowa)

? Warszawa Wola obecnie WarszawaKasprzaka

? Warszawa Powązki nowy przystanekprzy ul. Powązkowskiej

Liczby inwestycji nalinii obwodowej:

? 2 nowe przystanki

? 3 przebudowane przystanki

? 4 przebudowane wiadukty

? 3 nowe kładki dla pieszych

? 14 km torów

? 1 Nowoczesne Lokalne CentrumSterowania


Komentarze