Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Debiut Setry S 418 LE

infobus
07.10.2015 16:57
0 Komentarzy

Niemieckamarka zaprezentuje na targach w Kortrijk kilka wyjątkowych autobusów. M.in. poraz pierwszy zobaczymy trzyosiowy model S 418 LE z serii MultiClass 400 oraz autokaryTopClass 500 z reflektorami głównymi LED.

WKortrijk zadebiutuje trzyosiowy model Setra S 418 LE Bussines, który stanowi logicznerozszerzenie dotychczasowej oferty niskowejściowych pojazdów firmy. Do tej poryw ramach rodziny MultiClass 400 klienci mieli do wyboru dwie dwuosiowe,niskowejściowe wersje: S 415 LE Bussines i S 416 LE Bussines. Teraz dołączy donich wydłużony do 14 metrów, trzyosiowy model Setra S 418 LE Bussines, wyposażonyw silnik OM 470 o dwóch zakresach mocy: 265 kW (360 KM) i 290 kW (394 KM). Jednostkanapędowa współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów GO 210 (wstandardzie) lub w pełni zautomatyzowaną skrzynią GO 280-8 PowerShift (w opcji)lub sześciobiegową automatyczną skrzynią ZF Ecolife (opcja) lub automatyczną skrzyniąVoith DIWA.6. Wybór imponujący.. Pojemność pasażerska S 418 to ponad 60pasażerów ? w zależności od specyfikacji.

LEDjako główny reflektor

Kolejnaważna premiera to pierwsze autokary TopClass z reflektorami głównymi wtechnologii LED. Zalety tej technologiidla autokarów to możliwość precyzyjnego ustawienia stożka światła oraz temperaturabarwowa zbliżona do światła dziennego, co zmniejsza zmęczenie oczu kierowcy. Ponadtolampy LED są o dwa do trzech razy bardziej wydajne niż tradycyjne żarówki, tymsamym zauważalnie zmniejszając zużycia energii. Zdaniem producenta ichżywotność jest porównywalna z całym cyklem życia pojazdu, tak więc nie ma potrzeby ich wymiany.

OM471 czyli druga strony mocy

Wartozauważyć, że w autobusach TopClass zadebiutuje także nowy silnik ? Mercedes-BenzOM 471 II generacji ? o pojemności 12,8 litra i mocy 350 kW (476 KM) imaksymalnym momencie obrotowy, 2300 Nm. Takie parametry zapewniają doskonałeprzyspieszenie i maksymalną oszczędność paliwa w egzemplarzach TopClass 500 ? ito w standardzie.

Wnajnowszą jednostkę napędową wyposażony będzie m.in. model S 516 HDH, a w jegoukładzie napędowym znajdziemy z automatyzowaną skrzynię GO 250-8 PowerShift. Kolejnenowinki to elektroniczny układ sterowania ciśnienia w oponach i przewidującytempomat (PPC). W Kortrijk zobaczymy także nowe fotele Setra Ambassador zinnowacyjnymi zagłówkami. Można je płynnie regulować w pionie do 85 mm. Z koleiboczne skrzydła można złożyć do przodu nawet o 90 stopni. To zupełnie nowypoziom komfortu.

Piętrona międzymiastowe linie

Setranie zapomina o dynamicznie rozwijającym się segmencie ekspresowych połączeńautokarowych. Dla tych przewoźników niemiecki producent przygotował dwupokładowymodel S 431 DT w wersji międzymiastowej. Zdaniem Daimler Buses, Setra ma łącznieponad 50 procent udziału na niemieckim rynku autobusów dalekobieżnych, natomiastS 431 DT deklasuje rywali w swojej ?piętrowej? wadze, osiągając udział aż 80%na niemieckich drogach. Przygotowany na wystawę w Kortrijk czterogwiazdkowy pojazdoferuje 80 miejsc, w tym dwa rzędy siedzeń ustawione przodem do siebie przy klubowychstolikach na dolnym pokładzie. Pojazd w wersji ?ekspresowej? oferuje m.in. systemmonitoringu wizyjnego, ogrzewaną toaletę i większy zbiornik na nieczystości. Podmaską znajduje się nowy, sześciocylindrowy silnik Mercedes-Benz OM 471 opojemności 12,8 litra i mocy 375 kW (510 KM). Napęd przenoszony jest przez wpełni zautomatyzowaną skrzynię GO 250-8.

Zgodniez nowymi przepisami niemieckiej ustawy o transporcie publicznym (PBefG) wystawowyegzemplarz S 431 DT posiada dwa miejsca dla wózków inwalidzkich na dolnym pokładzie.Od 2016 r. każdy pojazd w regularnym transporcie dalekobieżnym będzie musiałbyć dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Maluchna wystawie

WKortrijk nie mogło zabraknąć najbardziej zwrotnego autokaru w ofercie Setra ? S511 HD o pojemności 34 pasażerów. Na jego pokładzie zamontowano m.in. siedzeniaVoyage Ambassador, w tym dwa rzędu ustawiono przodem do siebie. W jego układzienapędowym zastosowano sześciocylindrowy silnik OM 470 o mocy 290 kW (394 KM) wpołączeniu z 8-stopniową, w pełni zautomatyzowaną skrzynią biegów PowerShift GO250-8.

Czterechmuszkieterów

Podsumowującna Busworld Kortrijk 2015 zobaczymy cztery autokary z logo Setra. To:

  • TopClass500 / S 516 HDH

Silnik:OM 471, 375 kW (510 KM)

Długośćx szerokość x wysokość: 13325 x 2550 x 3880 mm

Miejscasiedzące: 54 + 1 + 1

Nowefunkcje: reflektory LED, nowa tapicerka, luksusowe zagłówki, nowa jednoczęściowepodnóżki

  • TopClass400 / S 431 DT

Silnik:OM 471, 375 kW (510 KM)

Długośćx szerokość x wysokość: 13890 x 2550 x 4000 mm

Miejscasiedzące: 80 + 1

Nowefunkcje: nowa jednoczęściowe podnóżki

  • ComfortClass500 / S 511 HD

Silnik:OM 470, 290 kW (394 KM)

Długośćx szerokość x wysokość: 10465 x 2550 x 3770 mm

Miejscasiedzące: 34 + 1 + 1

Nowefunkcje: nowe jednoczęściowe podnóżki, nowy systemu kontroli klimatyzacji

  • MultiClass400 / S 415 LE biznesu

Silnik:OM 936, 260 kW (354 KM)

Długośćx szerokość x wysokość: 12330 x 2550 x 3380 mm

Miejscasiedzące: 45 + 1

Komentarze