Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM chce przebudować węzeł Metro Wilanowska

infotram
06.03.2016 09:35
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego chce przebudować rejon tzw.Dworca Południowego, czyli węzeł komunikacyjny przy stacji metra Wilanowska.Właśnie rozstrzygnął konkurs dla studentów na koncepcję zagospodarowania tegorejonu; to tylko wstępne plany – zastrzegają jednak urzędnicy.

Okolice stacji metra Wilanowska nadal są nazywane DworcemPołudniowym, ponieważ właśnie stąd wyruszała kolejka wąskotorowa w kierunkuPiaseczna. Obecnie to ważny węzeł przesiadkowy, z którego korzystają m.in.pasażerowie autobusów podmiejskich, miejskich, metra i tramwajów, jest tu takżeparking park and ride.

Jednak przestrzeń węzła jest nieuporządkowana, m.in. dojściez metra do autobusów podmiejskich jest dość długie, pojawiły się takżenieestetyczne stragany.

Rzecznik ZTM Igor Krajnow powiedział PAP, że zarząd chceprzebudować ten węzeł komunikacyjny, ale jest jeszcze za wcześnie na mówienie ojakichkolwiek szczegółach. Zaznaczył, że uczestnicy konkursu na koncepcjęzagospodarowania rejonu metra Wilanowska mieli pełne pole do popisu,mogli puścić wodze fantazji i wyobraźni”. Krajnow powiedział, że na zmianytrzeba będzie poczekać kilka lat.

„Przetarg na koncepcję pełną dopiero będzieorganizowany, a zanim dojdziemy do przetargu to wiele wody w Wiśle upłynie,kilka dobrych lat – trzy, cztery, pięć” – powiedział Krajnow.

Mimo to ZTM rozstrzygnął konkurs dla studentów WydziałuArchitektury Politechniki Warszawskiej na koncepcję zagospodarowania rejonumetra Wilanowska.

Jak podał w piątek na swojej stronie ZTM, do konkursuprzystąpiło 12 zespołów, zwycięskie prace zostały wybrane przez sąd konkursowy,były oceniane zarówno pod kątem architektoniczno-urbanistycznym jak ikomunikacyjnym. Pierwsze miejsce zdobyli: Anna Kowalczyk, Kamila Momot i MarcinJaworski.

Krajnow powiedział, że pod względem komunikacyjnymzwycięskie rozwiązanie przekonuje wygodą przesiadania się z różnych środkówtransportu. Studenci zaproponowali m.in. zbliżenie do siebie wejścia do metraoraz stanowisk autobusowych i tramwajowych. Przy czym pętla autobusowaznalazłaby się pod ziemią.

Przy tworzeniu koncepcji – zaznacza ZTM – uczestnicykonkursu musieli uwzględnić istniejącą stację metra, pętlę autobusowąpowiększoną o co najmniej 30 proc., zintegrowane przystanki tramwajowe dlalinii wzdłuż ul. Puławskiej i projektowanej linii biegnącej w osi wschód-zachód,parking rowerowy na 800 miejsc, halę odpraw dla pasażerów, parking P+R ibudynek Centrum Zarządzania Ruchem z siedzibą ZTM. Oprócz tego zespoły musiałyzaprojektować nowy układ drogowy.


Komentarze