Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin naprawdę to zrobił. Obniżył ceny biletów [FILM]

infotrans
03.04.2021 13:00
0 Komentarzy

Od 1 kwietnia bilety na szczecińskie autobusy i tramwaje są tańsze.

Podczas, gdy największe miasta w Polsce planują podwyżki, w zachodniopomorskim mieście staniały bilety okresowe.

Aktualne ceny to:

  •     Imienny na linię zwykłą dzienną: 60,00 zł N, 30,00 zł U
  •     Imienny sieciowy na linie zwykłe dzienne i nocne z wyjątkiem turystycznych: 80,00 zł N, 40,00 zł U
  •     Imienny na 1 linię pospieszną: 80,00 zł N, 40,00 zł U
  •     Imienny sieciowy na wszystkie linie z wyjątkiem turystycznych: 140,00 zł N, 70,00 zł U
  •     Sieciowy na okaziciela na wszystkie linie z wyjątkiem turystycznych: 150,00 zł

Zobaczcie to na filmie:

Płatne parkowanie

Równolegle blisko 60 ulic lub odcinków ulic zostało włączonych do szczecińskiej strefy płatnego parkowania, zwiększyły się też opłaty za postój w mieście.

-„Nadrzędnym celem wszystkich zmian, które przygotowujemy w ramach nowej polityki parkingowej miasta jest poprawienie jakości życia w Szczecinie: – powiedział podczas konferencji prasowej online dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej szczecińskiego magistratu Paweł Adamczyk.

Zaznaczył, że w ostatniej dekadzie liczba samochodów, która porusza się po mieście „przekroczyła punkt krytyczny”. „Przyrost w ciągu ostatnich lat o kilkadziesiąt tysięcy pojazdów plus kilkadziesiąt tysięcy pojazdów, które codziennie do Szczecina wjeżdżają doprowadził do sytuacji, w której mamy do czynienia z kompletnym zawłaszczeniem przestrzeni publicznej (…) przez samochody kosztem innych uczestników ruchu”- powiedział Adamczyk.

Według spółki miejskiej Nieruchomości i Opłaty Lokalne (NiOL) liczba zarejestrowanych pojazdów w Szczecinie przekracza obecnie 300 tys. – to dwa razy więcej niż w 2005 r.

-„Średnia wolnych miejsc w strefie w godzinach szczytu spadła do krytycznego poziomu 2,9 proc. Jeszcze gorzej jest na obrzeżach strefy. Prawidłowy poziom wolnych miejsc to 15-30 proc.” – podaje spółka. Jak stwierdzono, zbyt mała rotacja aut w centrum miasta jest spowodowana głównie nadmierną liczbą abonamentów i opłat zryczałtowanych.

zmiana struktury cennika

Zdecydowano o zmianie struktury cennika i „przesunięcie ciężaru poboru opłat z abonamentów, opłat zryczałtowanych – na opłaty krótkoterminowe dostępne w parkomatach bądź za pośrednictwem aplikacji mobilnych”.

Zlikwidowano abonamenty roczne (opłata roczna lub półroczna będzie obowiązywać dla mieszkańców strefy), a abonamenty miesięczne będą dostępne wyłącznie dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie – będą wynosić 150 zł w podstrefie B i 240 zł w podstrefie A. Opłata dla właścicieli pojazdów hybrydowych zmieni się z 10 zł za rok na 50 zł za miesiąc. Możliwe będzie też wykupienie opłaty dziennej na postój. Wzrośnie też „opłata dodatkowa” za nieopłacony postój – z 50 do 200 zł (i z 30 do 100 zł, jeśli zostanie zapłacona w ciągu 7 dni od zawiadomienia).

Kierowcy będą mieli możliwość skorzystania raz dziennie z 15 minut darmowego postoju – pod warunkiem pobrania z parkomatu biletu „zerowego”.

Zmieni się także cennik opłat standardowych za postój. W podstrefie A cena wzrośnie z 2,80 zł za godzinę do 3,60 zł, a w podstrefie B – z 1,60 zł do 2,80 zł.

Do strefy włączonych zostanie 58 dodatkowych ulic lub odcinków ulic (dotychczas było ich 116). Na zachodzie miasta strefa przesunie się do ul. Bohaterów Warszawy, po wschodniej stronie obejmie al. Wyzwolenia i ul. Malczewskiego. Na południu nową granicą SPP będzie natomiast ul. Narutowicza.

Częścią planu są także węzły przesiadkowe Granitowa, Szafera, Głębokie i Łękno, których budowa ma się zakończyć w tym roku, a także powstanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Uruchomiono też dwie nowe linie autobusowe w centrum miasta. Latem ma zacząć działać rower miejski IV generacji. Miasto zapowiada także rozbudowę infrastruktury dla rowerzystów.(PAP)

Komentarze