Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak pojadą tramwaje z Piecek Migowo do Wrzeszcza?

infotram
08.03.2016 13:36
0 Komentarzy

Którędy będzieprzebiegać trasa tzw. Nowej Politechnicznej? Którędy pojedzie tramwaj łączącyPiecki-Migowo z Wrzeszczem? Pod uwagę brane są obecnie trzy warianty: dwietrasy prowadzące przez ul. Sobieskiego i jedna przez ul. Smoluchowskiego.

Nowa linia tramwajowa, która ma stanowić szybkie połączenietzw. Moreny z Wrzeszczem – z pominięciem Śródmieścia – swój początek miałabyprzy rondzie łączącym ul. Rakoczego z ul. Jaśkowa Dolina. Pierwszy przystanek,zintegrowany (przy którym zatrzymywałyby się zarówno tramwaje, jak i autobusy),znalazłby się przy skrzyżowaniu ul. Jaśkowa Dolina i Piecewska. Tory tramwajowemają biec następnie wzdłuż ul. Wileńskiej. W pobliżu ronda ul. Wileńskiej zJaśkową Doliną stanie kolejny przystanek. Na samej ul. Wileńskiej planowanyjest też tunel tramwajowy (do wysokości ulic Nobla i Czubińskiego), a kolejnyprzystanek – w sąsiedztwie stawu zbiornika retencyjnego „Wileńska”.Tramwaj wjeżdżałby następnie w ul. Sobieskiego. Tutaj pojawiają się trzy wariantyprzebiegu dalszej trasy.

Siedlecką czyTraugutta?

Dwie propozycje zakładają przebieg trasy ulicą Sobieskiego.Jedna z nich prowadziłaby do ul. Siedlickiej, a następnie do ul. BohaterówGetta Warszawskiego. W tym projekcie zaplanowano przystanek zintegrowany przyskrzyżowaniu ulic Sobieskiego i Schuberta. Kolejny stanąłby na wysokości ul.Jarowej bądź Krętej – w tej kwestii nie podjęto decyzji. Kolejny przystanekznalazłby się na ul. Siedlickiej. Trasa łączyłaby się z istniejącym jużprzystankiem przy ul. Miszewskiego, który zostałby w tej sytuacji przebudowany.

Średni czas przejazdu na tej trasie, o długości 4,79 km,wyniósłby 13 minut i 56 sekund. Szacunkowy koszt inwestycji wyniósłby 177,2 mlnzłotych.

Druga opcja to trasa, która prowadziłaby przez ul. Trauguttai ul. Do Studzienki, pomiędzy tereny Politechniki Gdańskiej. W tym przypadku natrasie także znalazłby się przystanek zintegrowany”Sobieskiego/Schuberta” oraz przystanek przy ul. Krętej. Kolejne zaplanowanoprzy ul. Traugutta i na wysokości ulic Do Studzienki i Fiszera. Ta trasarównież skręcałaby w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i prowadziła do przystankuprzy ul. Miszewskiego.

W tym wariancie trasa liczyłaby 4,91 km długości, średniczas przejazdu wyniósłby 14 minut i 4 sekundy. Szacunkowy koszt inwestycjiwyniósłby 219,7 mln złotych.

Czy warto wyburzać?

Trzeci wariant zakłada trasę przez ul. Smoluchowskiego. Nawysokości ul. Sobieskiego i Schuberta stanąłby przystanek zintegrowany. Zaskrzyżowaniem, pod wzgórzem, wybudowano by tunel tramwajowo-drogowy, a kolejneprzystanki stanęłyby przy szpitalu zakaźnym i przy szpitalu medycynynieinwazyjnej. Ta trasa połączyłaby się z istniejącym przystankiem tramwajowymprzy ul. Traugutta. By móc zrealizować ten projekt trzeba będzie rozebraćbudynek psychiatrii i szkoły podstawowej oraz dwa inne obiekty.

Średni czas przejazdu na tej trasie, o długości 6,17 km,wyniósłby 18 minut i 21 sekund. Szacunkowy koszt inwestycji wyniósłby 311,6 mlnzłotych.

Najatrakcyjniejsze, pod względem czasu przejazdu, topropozycje trasy przebiegającej przez ul. Sobieskiego. Ostateczne decyzjejednak w tej kwestii jeszcze nie zapadły. Pewnym jest natomiast, że tramwajpojedzie ul. Wileńską.


Komentarze