Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

100 Impulsów z Newagu

inforail
22.02.2017 12:54
0 Komentarzy

Setny Impuls Newagutuż tuż. W najbliższy piątek firma z Nowego Sącza przekaże ostatni zzamówionych przez Małopolski Urząd Marszałkowski skład. Będzie to jednocześniesetny wyprodukowany Impuls. Okazja do świętowania zatem podwójna.

Pierwszych sześć pociągów Małopolska odebrała pod konieclistopada 2016 roku. W sumie region zamówił 13 składów za 304 mln zł brutto.

Nowy tabor dla Małopolskie spełnia rygorystyczne normyeuropejskie, w tym europejski system bezpieczeństwa ETCS poziom 2, dzięki czemupoprawi się bezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów w regionie. Pociągi sąwyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, internet i gniazdkaelektryczne, stojaki na rowery, automaty biletowe oraz udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi (np. przewijaki). 4-członoweImpulsy mieszczą 200 pasażerów na miejscach siedzących, a 5-członowe mogąprzewozić 250 osób na miejscach siedzących. Ich prędkość eksploatacyjna wynosi160 km/h. Na zakup taboru przewidziane zostało unijne dofinansowanie zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020w wysokości 42 mln euro. Wkład własny pokryto z budżetu województwa orazfunduszu kolejowego.

I przypomnijmy, że Impulsy Newag dostarczał dla: KoleiDolnośląskich, Kolei Mazowieckich, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, SKMWarszawa oraz Urzędów Marszałkowskich: Lubuskiego, Małopolskiego, Opolskiego, Podkarpackiego,Śląskiego, Świętokrzyskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Zachodniopomorskiego. Przedfirmą dostawy kolejnych jednostek dla Przewozów Regionalnych, ŁKA, Zachodniopomorskiegoczy włoskiego przewoźnika Ferrovie del Sud Est. Będą to pociągi Impuls II.


Komentarze