Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Allison w Van Hool-u

infobus
09.10.2015 15:00
0 Komentarzy

Podczas zbliżających się targów w Kortrijk zobaczymy pierwszy europejski autokar Van Hool z serii TX wyposażony w automatyczną skrzynię Allison T525R.

Debiutant to trzyosiowy model Van Hool TX17 Altano odługości 13.2 m z silnikiem Paccar MX13 o mocy 510 KM, który to egzemplarz zakupiłafirma przewozowa De Zigeuner. Podczas Busworld będzie można go zobaczyć nastoisku belgijskiego producenta.
Ta premiera to efekt coraz ściślejszej współpracy Allison i Van Hool na rynku USA,gdzie amerykańskie skrzynie montowane są w standardowo we wszystkich autokarachVan Hool. Teraz ta kooperacja powoli przenosi się na rynek europejski, czego premierowyTX17 z automatem Allison jest dowodem.

Czas na FuelSense

Ponadto podczas Busworld Allison pokaże swoje najnowsze skrzynie do autobusów miejskichz serii XFE wyposażone w pakiet FuelSense, który ogranicza zużycie paliwa ? i tozdaniem producenta ? aż o 7%. Automaty XFE zaprojektowane zostały tak, aby pracowaćprzy niższych prędkościach obrotowych silnika w wyższych zakresach mocy. Allisonzaoferuje w Europie trzy modele XFE: T3280 XFE, T3325 i T3375 XFE.

Torqmatic i hybrydy

Amerykanie nie zapominają o potężnym rynku mini/midi-busów irozszerzają portfolio produktów Torqmatic. Nowo wprowadzone modele T1000, T2100i T2200 zastąpią istniejące produkty 1000 2100 i 2200 . Zasięg ich sprzedaży tocała Europa, Azja, Australia i Ameryka Łacińska. Modernizacja rodziny Torqmaticzapewni klientom m.in. dostęp do najnowszej wersji oprogramowania FuelSense, coz kolei poprawi wyniki spalania. Allison pokaże skrzynię T2100 podczas Busworldna stoisku nr 202.

Allison cały czas specjalizuje się także w systemach przenoszenia napędu dopojazdów hybrydowych. Na Busworld 2015 zobaczymy system H 50 EP, które m.in. możemyspotkać w autobusach Solaris Urbino 18 Hybrid. Generalnie od 2003 roku Allison wyprodukowałponad 6900 hybrydowych systemów napędowych, które już przejechały prawie 1,1miliarda kilometrów oszczędzając szacunkowo 137 mln litrów paliwa izapobiegając emisji niemal 360 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Te dane robią wrażenie.

Komentarze