Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris: Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia

infotram
13.03.2016 09:38
0 Komentarzy

Pięć kontraktów, cztery rozstawy osi ? taki jestdotychczasowy bilans tramwajowej działalności Solarisa. Przypomnijmy. Podpoznańskiproducent zrealizował już następujące zamówienia:

Tramino Poznań ? 1435 mm,

Tramino Jena ? 1000 mm,

Tramino Olsztyn ? 1435 mm,

Tramino Brunszwik ? 1100 mm.

W trakcie realizacji jest teraz kontrakt dla Lipska. Turozstaw szyn wynosi 1458 mm i jest jednym z najbardziej nietypowych na świecie.

Jesteśmy otwarci na nietypowe zamówienia ? mówili w trakciekonferencji Tramwajów Śląskich Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa orazDariusz Długaszek, dyrektor ds. kluczowych klientów. Co więcej podkreślono korzyścipłynące ze współpracy z operatorami. Zwracał na to uwagę także ZbigniewPalenica w rozmowie z InfoTram, którą przeprowadziliśmy kilka tygodni temu.

Nasze tramwaje robimy dla różnych grup odbiorców, nawet tych,którzy z nich nie korzystają. Jako przykład można podać tu jeden z najcichszychtramwajów na rynku, a więc Tramino Olsztyn. Nieco żartem Dariusz Długaszekstwierdził, że tramwaje te muszą dzwonić, aby być słyszane przez chociażbypieszych. Całkiem już poważnie należy jednak zaznaczyć, że poziom hałasu maznaczenie m.in. dla mieszkańców osiedli zlokalizowanych przy trasachtramwajowych. W Olsztynie, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, postawiono natramwaje ciche. Zamierzone efekty udało się osiągnąć.

Przy budowie tramwajów trzeba uwzględniać też potrzebyinnych grup ? mówił Długaszek. To motorniczowie, pasażerowie i operatorzy. Naprzykładzie Tramino Olsztyn widać, że Solaris musiał sprostać wymaganiom,stawianym przez każdą z nich. Dla operatorów liczą się koszty eksploatacji ? zauważyłDługaszek. Ważna jest także łatwość eksploatacji pojazdów ? dodał. W kontekściepracy motorniczych przedstawiciel Solarisa wymienił tzw. aktywny podłokietnik,z którego prowadzący pojazd może nim sterować. Jest też samopoziomująca siępodłoga. I wreszcie pasażerowie. Olsztyńskie Tramino mają dodatkową parę drzwi.Takie rozwiązanie było punktowane przez zamawiającego ? przypominał Długaszek.Solaris poradził sobie i z tym zadaniem, montując w wagonach po dwie pary drzwina każdy z trzech członów. Klimatyzacja, system informacji pasażerskiej,biletomaty czy niska podłoga to już bardziej standardy niż wygórowanewymagania. Wszystko to rzecz jasna jest w Tramino Olsztyn.

Współpraca z Solarisem bardzo dobrze się układa ? mówił otwarcieAndrzej Karwowski z olsztyńskiego Urzędu Miejskiego. Jesteśmy zadowoleni z tegotaboru ? dodał. To chyba najlepsza rekomendacja dla producenta.


Komentarze