Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolska może kupić tylko 4 zamiast 15 pociągów. Dlaczego?

inforail
24.02.2017 13:55
0 Komentarzy

Według zapowiedzimarszałka województwa małopolskiego Jacka Krupy, samorząd, który posiada 44pociągi, docelowo chce ich mieć ok. 60, aby nowoczesnym taborem obsłużyćwszystkie linie regionalne.

W związku z tym – mówił marszałek – na lata 2018 i 2019planowano zakup około 15 nowych pociągów, ale po styczniowej zmianie zasaddofinansowania zakupu taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko będą mogły być kupione jedynie cztery.

„Nasze plany oparte były na dotychczasowych zasadachdofinansowania kupna pociągów z PO Infrastruktura i Środowisko, gdziedofinansowanie unijne wynosiło 85 proc. Tymczasem na początku styczniadowiedzieliśmy się, że Ministerstwo Rozwoju zmieniło zasady gry i dofinansowaniewynosi obecnie tylko 50 proc.” – wyjaśnił Krupa.

Ocenił on, że wprowadzona zmiana „to pewien elementwalki rządu ze spółkami regionalnymi”. „Rząd w tej chwili stawia naspółkę centralną, na przewozy Regionalne, która w jakim stanie jest, to wszyscywiemy” – zaznaczył marszałek małopolski.

Warto przypomnieć, że dzięki zakupom nowego taboru wMałopolsce udało uruchomić się połączenia SKA.Obecnie działają trzy linie:

SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – KrakówLotnisko,

SKA2 Kraków Główny – Miechów/Sędziszów oraz

SKA3 Kraków – Tarnów i Tarnów – Nowy Sącz -Piwniczna/Krynica.

Obsługują je dwie spółki: samorządowa Koleje Małopolskieoraz Przewozy Regionalne. W planach są kolejne linie aglomeracyjne, w tym zKrakowa do Skawiny, a później wydłużenie jej w kierunku Kalwarii Zebrzydowskieji Oświęcimia.


Komentarze