Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Są problemy z Przewozami Regionalnymi w Małopolsce, bliski koniec?

inforail
27.02.2017 07:12
0 Komentarzy

Podpisaliśmy kontraktz Przewozami Regionalnymi. Wywiązują się z zadania, ale są problemy ?powiedział nam Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.

Przewozy Regionalne dostrzegły wreszcie problem jakości ?mówił dalej marszałek. Chodzi tu o to, że kolej to nie tylko pociąg, ale takżeuprzejma obsługa, punktualność, wysoka jakość serwisu i usługi. Mam nadzieję,że wreszcie dotarło to przynajmniej do pracowników Przewozów Regionalnych, amoże także do kierownictwa. Pewna konkurencja być musi ? stwierdził Krupa. Takonkurencja, zdaniem marszałka wymusza lepszą jakość. Jestem przekonany, żegdyby nie było Kolei Małopolskich, to ta jakość w dalszym ciągu byłaby „podpsem” ? mówił dalej Krupa. I dodał, że Urząd Marszałkowski postawił poprzeczkębardzo wysoko. Doceniają to pasażerowie. Małopolanie chcą, i to nie jest mójwymysł, żeby Koleje Małopolskie jeździły wszędzie i świadczyły taką usługę jakna linii Balice ? Wieliczka ? zapewniał Jacek Krupa.

Jak poinformował marszałek w przeciągu roku został zrealizowanycel, jaki postawił sobie Urząd Marszałkowski. Chodzi mianowicie o przejęciepasażerów dojeżdżających z lotniska do centrum Krakowa (i w relacjiprzeciwnej). Po roku ponad 1/3 wszystkich podróżnych wybiera na tej trasie kolej.Zakładaliśmy, że ten cel osiągniemy w ciągu 3-4 lat. Udało się znacznieszybciej ? wyjaśnił Krupa.

Biorąc powyższe pod uwagę nie sposób nie zadać pytania czymarszałek chciałby całkowicie zrezygnować z usług Przewozów Regionalnych?Oczywiście pytanie takie zadaliśmy. Jest mi obojętne komu będziemy zlecaćusługę ? stwierdził Jacek Krupa. Od razu jednak zastrzegł, że musi to byćjakość, która została już wypracowana. Jak łatwo domyśleć się na tę chwilę,chociażby taborowo, Przewozy Regionalne tej gwarancji nie dają. Marszałekzastrzegł, że jeżeli inni przewoźnicy niż Koleje Małopolskie będą proponowalirozsądną cenę i usługę na poziomie to spółka małopolska monopolu mieć nie musi.Konkurencja jest potrzebna, a nawet wskazana, bo podnosi pałeczkę do góry.Wymagania stawiane przewoźnikom są wyższe. Spółka Koleje Małopolskie dobrzepracuje, współpracuje z Przewozami Regionalnymi ? dodał marszałek.

Jacek Krupa zaznaczył, że ostatnio jednak ta współpracanieco się pogorszyła. Wynika to z faktu, że zbyt duży wpływ na działalność PrzewozówRegionalnych mają związki zawodowe. Dla nich celem jest praca, a nie usługa ?wyjaśnił.


Komentarze