Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja droższa niż zakup nowych pociągów?

inforail
27.02.2017 13:44
0 Komentarzy

Modernizacjapociągów, przy obecnym poziomie techniki, jest absolutnie nieopłacalna ? twierdziPrezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Modernizacja jest na 15 lat. Trzeba dwa razy modernizować wokresie, w którym pojeździ nowy pojazd ? dodaje Konieczek. Nieco inaczej na tenproblem patrzą chociażby w FPS czy Przewozach Regionalnych. Prezesi obu tychspółek jasno deklarowali, że zmodernizowany EN57 może z powodzeniem jeździćnawet 30 lat. Widać zatem, że w polityce Newagu nacisk zostanie położony nasprzedaż nowych pociągów. Trend ten widać na przykładzie ostatnich przetargówna modernizacje składów. Ofert firmy z Nowego Sącza w nich nie mieliśmy, bądźpojawiały się sporadycznie i raczej bez gwarancji wygranej.

Policzyliśmy, że przy zakupie 400 ezt-ów, bo tak oceniamy polskirynek, modernizacja będzie droższa o 6 mld złotych ? twierdzi Konieczek.Tymczasem, największy jeszcze póki co polski przewoźnik, a więc PrzewozyRegionalne, idzie właśnie drogą modernizacji. Szef tej spółki wielokrotniepodkreślał, że jest to tańsza alternatywa dla zakupów nowych jednostek. Wświetle argumentów przedstawionych przez Zbigniewa Konieczka, pod olbrzymimznakiem zapytania staje cała strategia taborowa Przewozów Regionalnych.Przypomina się kultowa scena z popularnego serialu „Zmiennicy”. A co będzie jakprzyjdzie zima? A to się tym później będziemy martwić. Czyżby w PrzewozachRegionalnych też to zmartwienie odkładano na później? Czy może jednak myli sięPrezes Newagu twierdząc, że zmodernizowany EN57 może pojeździć tylko 15 lat, apotem trzeba go znowu modernizować?

Warto na koniec dodać, że modernizacja taboru zostaławpisana w Plan Morawieckiego. Odnosząc się do tego właśnie programu ZbigniewKonieczek stwierdził jedynie, że chciałby poznać szczegóły, na razie bowiem niedostrzega w nim istotnych elementów kolejowych.


Komentarze