Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław z przetargiem na ważny węzeł. W samym centrum [FILM]

infotrans
06.04.2021 10:00
0 Komentarzy

Ruszył przetarg Wrocławskich Inwestycji na przebudowę skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera.

Miasto zakłada, że inwestycja zostanie zamknięta do końca 2024 r.

Komunikacyjny priorytet

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na opracowanie projektu „Poprawy dostępności przystanków komunikacji zbiorowej oraz powiązań dla pieszych i rowerzystów w rejonie skrzyżowania ulic Dubois-Drobnera”. Po przebudowie priorytet w komfortowym poruszaniu się powinno mieć MPK, piesi oraz rowerzyści. Dopiero później kierowcy.

O przebudowie tego ważnego skrzyżowania w centrum miasta mówi się od lat. Przede wszystkim w kontekście wąskiego i pozbawionego barierek przystanku tramwajowego „Dubois” w kierunku mostu Uniwersyteckiego.

-„Chcemy na tym skrzyżowaniu stworzyć miniwęzeł przesiadkowy. Teraz pasażerowie korzystają z dwóch przystanków autobusowych na ul. Drobnera, przy hotelu Plaza i przy barze Mewa. Jeśli ktoś chce się przesiadać, to musi kilka razy przejść przez jezdnię i jeszcze stać na światłach. Coś podobnego było kiedyś na pl. Grunwaldzkim. Oczywiście to porównanie na wyrost, ale chcemy umożliwić na tym skrzyżowaniu bezpieczne przesiadanie się pasażerom, bez potrzeby szukania przystanku – mówił w lutym Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Oferty w przetargu można składać do 30 kwietnia.

Projekt Drobnera Dubois2
Projekt Drobnera Dubois2

Co się zmieni?

Firma, która zostanie wyłoniona w przetargu ma opracować trzy warianty przebudowy. Wszystkie mają poprawić przede wszystkim warunki przemieszczania się i bezpieczeństwa pieszych i pasażerów MPK.

Zgodnie z założeniami zlikwidowane zostanie zachodnie torowisko, z którego korzystają tramwaje zmierzające w stronę centrum Wrocławia. Po przebudowie będą korzystać z toru wschodniego. Natomiast bliżej Wyspy Słodowej położone zostaną nowe tory, po których będą się poruszać tramwaje kursujące w kierunku Nadodrza i pl. Bema.

Nie tylko torowisko zostanie przesunięte bliżej Wyspy Słodowej. Plan zakłada również przesunięcie jezdni. Zlikwidowane zostaną trzy przystanki „Dubois” – autobusowy z zatoczką przy Hotelu Park Plaza, przy ul. Dubois oraz ul. Drobnera.

Ze względu na powstanie węzła przesiadkowego nowe przystanki tramwajowo-autobusowe będą mieć co najmniej 65 m długości.

Po przebudowie autobusy, jadąc od strony mostów Uniwersyteckich, powinny przed skrzyżowaniem z ul. Dubois poruszać się po torowisku. Ponadto, ruszając z przystanków A+T, bez przeszkód powinny włączać się do ruchu w ul. Drobnera w kierunku pl. Bema oraz w ul. Łokietka.

Projekt Drobnera Dubois
Projekt Drobnera Dubois

Inwestor zakłada, że projektantowi uda się zbudować przejście dla pieszych przez ul. Drobnera pomiędzy ulicą Śrutową, a ul. Łokietka, tak, aby zapewnić dojście do obu peronów przystankowych. Wykonawca ma również przewidzieć zjazd dla rowerów z Wyspy Słodowej pomiędzy ulicami Drobnera i Łokietka w kierunku ul. Łokietka.

Miasto zapowiada, że przy prowadzonych pracach budowlanych nie zostaną wycięte drzewa. Zobaczcie na filmie, jak ten obszar wygląda teraz:

Komentarze