Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki zakres modernizacji gdańskich tramwajów?

infotram
31.03.2016 09:18
0 Komentarzy

Wracamy domodernizacji tramwajów NGd99 i 114Na, należących do ZKM Gdańsk. Jaki ma być jejzakres?

Otóż w wagonach NGd99 ma zostać wykonana:

– zmiana napędu wagonów na sterowane elektronicznie napędywykorzystujące silniki prądu przemiennego (z zastosowaniem/wykorzystaniemistniejących silników trakcyjnych). Należy zachować dotychczasowy układnapędowy (napęd na każdą oś pierwszego i ostatniego wózka wagonu),

– wprowadzenie nowej aranżacji (design) przedniej i tylnejczęści wagonu,

– wymiana sprzęgów wagonowych, dostosowanych do zmodyfikowanejprzedniej i tylnej części wagonu,

– modernizacja sposobu podnoszenia wagonów tzn. muszą byćzamontowane elementy stałe (np. wysuwane) lub montowane (wsuwane) na czaspodnoszenia, do zamocowania zawiesia,

– modernizacja kabiny motorniczego nowa aranżacja, połączonaze zmianą i modyfikacją drzwi kabiny motorniczego,

– modernizacja pulpitu sterującego w kabinie motorniczego,

– malowanie zewnętrzne i wewnętrzne całego pojazdu orazpodwozia,

– wymiana urządzeń klimatyzacyjnych (wymagane urządzeniegrzewczo-chłodzące),

– wymiana nagrzewnic przedziału pasażerskiego łącznie znagrzewnicą kabiny motorniczego,

– modernizacja w pierwszym członie istniejącej rampy dlaniepełnosprawnych na pochylnie odkładaną umożliwiającą wjazd/wyjazd wózkówinwalidzkich lub dziecięcych,

– wymiana przegubów i harmonii w łączeniach członowychwagonu,

– modernizacja osłon bocznych środkowego wózka,

– wymiana tarcz hamulcowych,

– wymiana kół bosych,

– modernizacja zawieszenia (mocowania) amortyzatorówpionowych i poziomych,

– wymiana przewodów hydraulicznych układów hamulcowych,

– wymiana (zmiana) urządzeń układu piaskowania,

– wymiana (zmiana) urządzeń układu smarowania obrzeży kół,

– modernizacja otworów drzwiowych w sposób uniemożliwiającyocieranie się po otwarciu płatów drzwi o elementy wózka jezdnego,

– wymiana płatów drzwi, połączona z modyfikacją i zmianąukładu sterowania mechanizmami drzwi,

– wymiana na nowe wyłożeń ścian bocznych i sufitu oraz wykładzinypodłogowej we wszystkich członach wagonu,

– wymiana wszystkich szyb wagonu (zastosować technologięwklejania i szyby atermiczne),

– modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego,wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,

– wymiana siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowestelaże, wandaloodporne),

– tramwaje muszą być wyposażone w urządzenia systemowedotychczas stosowane w taborze Zamawiającego lub równoważne (kompatybilne) dostosowanych w taborze Zamawiającego,

– wyposażenie w nowe urządzenia elektroniki pokładowej.

W wagonie 114Na natomiast mają zostać wykonane prace:

– wymiana sprzęgów wagonowych,

– malowanie zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu orazpodwozia, łącznie z wózkami jezdnymi,

– montaż w kabinie prowadzącego pojazd urządzeniaklimatyzacyjnego (grzewczochłodzącego),

– montaż w członie niskopodłogowym pochylni umożliwiającejwjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,

– wymiana na nowe wyłożeń ścian bocznych i sufitu oraz wykładzinypodłogowej we wszystkich członach wagonu,

– wymiana szyb wagonu łącznie z gumowymi uszczelkami nakliny,

– modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego,wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,

– wymiana siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowestelaże),

– renowacja/wymiana płatów drzwi i stopni pasażerskich wrazz wymianą napędu i osprzętu,

– montaż instalacji układu piaskowania,

– montaż rejestratora zdarzeń tzw. ?czarnej skrzynki?,

-wyposażenie wurządzenia elektroniki pokładowej.

Zmodernizowane tramwaje powinnny posiadać aktualneświadectwo rozszerzonych badań technicznych typu pojazdu wydane zgodnie zobowiązującymi przepisami. Dopuszczenie dotyczy części zmodernizowanych.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z zmodernizowanym wagonem kopiidokumentu rozszerzonych badań technicznych typu pojazdu.

Konstrukcja oraz zastosowane rozwiązania powinny gwarantowaćco najmniej 20 letnią eksploatację tramwaju.

Wykonawca powinien wziąć pod uwagę warunki eksploatacjipojazdów u zamawiającego tj., że tramwaj nie będzie garażowany (postój przewidzianyjest na zewnątrz) oraz uwzględnić warunki klimatyczne miasta Gdańsk, m.in. dużąwilgotność powietrza.

Ogólne informacje o przetargu podawaliśmy wczoraj wInfoTram.


Komentarze