Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzkie testy elektrycznego Solarisa

infobus
13.10.2015 12:56
0 Komentarzy

Od 13 do 22 października pracownicy MPK-Łódź orazpasażerowie mają możliwość zapoznania się z w pełni elektrycznym autobusemwyprodukowanym przez Polskiego producenta. Testy mają na celu sprawdzenie jak włódzkich, liniowych warunkach poradzi sobie tego typu pojazd. MPK-Łódź jestzainteresowane wprowadzeniem tego typu autobusów do eksploatacji ? o ile władze miasta zgodzą sięna ich zakup oraz udzielą przewoźnikowi wsparcia m.in. przy pozyskaniu na tencel środków unijnych.

Wg. producenta wartość autobusu E 12 w zależności odwyposażenia jak i systemu ładowania metrowego dwukrotna w stosunku do diesla800 tys. diesel ? 1 600 000 ÷ 1 800 000. Koszty eksploatacji przemawiają nakorzyść elektryka w stosunku 3÷1. Koszt 1 km to około 70 groszy przy zużyciu1,4 kW.

Elektryczna trasa

Do 22 października autobus będzie obsługiwał linie 79 wg.poniższego rozkładu jazdy:

TRASA: Pl. Barlickiego – Świtezianki

Żeromskiego ? pl. Barlickiego ? odjazd ?7:00 / 8:13 / 9:40 //13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29

Świtezianki ? przyjazd – 7:29 / 8:42 // 12:45 / 13:47 /15:01 / 16:21 / 17:38

9:51 / 18:40 ? zjazd do Zajezdni /Kasprzaka ? Tybury/

TRASA: Świtezianki ? pl. Barlickiego

Świtezianki ? odjazd ? 7:39 / 9:10 // 12:48 / 14:02 / 15:18 / 16:35 / 17:59

Żeromskiego ? pl. Barlickiego ? przyjazd 7:00 / 8:13 / 9:40// 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29

Panel techniczny

Przypomnijmy, że w testowanym w Łodzi Solarisie Urbino 12 electriczastosowano napęd elektryczny niemieckiej firmy Vossloh Kiepe, z dwoma silnikamitrakcyjnymi umieszczonymi w piastach tylnych kół o mocy 2 x 60 kW, które wmomencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW. Baterie A123 litowo-jonowo-żelazowe mają pojemność 200 kWhi pozwalają na przejechanie w trybie miejskim do 140-150 km. Napięcie wbateriach to 600 V, a ich waga wynosi 1800 kg. Pojazd ładowany jest za pomocąsystemu PLUG-IN poprzez ładowarkę firmy Ekoenergetyka o mocy 100 kW lub 200 kW. Czasładowania w zależności od mocy dostarczonej do ładowarki wynosi od 60 min do 6h. Pojemność pasażerska pojazdu to 70 + 1 miejsc.

Komentarze