Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

14WE po remoncie już jeździ

inforail
28.02.2017 12:32
0 Komentarzy

Na śląskie torywyjechał dziś zmodernizowany skład 14WE Kolei Śląskich. W ruchu linowymzadebiutował na trasie Katowice ? Lubliniec.

Nowością jest toaleta. Ciekawostką tapicerka siedzeń, naktórej cały czas znajdziemy logo poprzedniego właściciela – SKM Warszawa. Pojazd został też pomalowany w nowe,biało-niebieskie barwy Kolei Śląskich. Prace modernizacyjne wykonały ZNTK MińskMazowiecki.

Powód podjęcia decyzji o zabudowie jest prosty. Brak toaletwykluczał wykorzystywanie tychże pojazdów przy kursach w dalsze trasy. Dziękizabudowaniu toalet chcemy zwiększyć możliwości wykorzystania pociągów typu 14WEi podnieść komfort pasażerów. SIWZ w tej kwestii jest już w pełni przygotowany,chcielibyśmy ogłosić przetarg w najbliższych miesiącach ? mówił nam MichałWawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Przypomnijmy, że jednostki 14WE zostały zbudowane w oparciuo EN57 przez Newag dla SKM Warszawa. Stołeczny przewoźnik swego czasuzdecydował się na pozbycie się dwóch pociągów. Trafiły one właśnie do KoleiŚląskich. Filozofia stołecznej SKM nie przewiduje zabudowy toalet w pociągacheksploatowanych przez tego przewoźnika z uwagi na charakter, typowoaglomeracyjny, przewozów. Na Śląsku sytuacja wygląda nieco inaczej, stąd teżzapewne decyzja o przystosowaniu 14WE do tamtejszych potrzeb. Łącznie Newagwyprdukował 9 takich pociągów. Jeden z nich to Pociąg papieski, niecozapomniany, będący na stanie Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.Dwa, jak wspomnieliśmy, eksploatują Koleje Śląskie, pozostałe nadal są wWarszawie, choć swego czasu mówiło się o sprzedaniu ich przez SKM.


Komentarze