Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pasażerowie zadowoleni z 14WE, samorządowcy też

inforail
01.03.2017 09:44
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail.pl pierwszy z dwóch pojazdów 14WE ponownie jeździ pośląskich torach.

Tym razem już w barwach Kolei Śląskich, z powłokąantygrafitti, nowoczesnym system informacji pasażerskiej i monitoringiem orazz? kabiną WC, której dotychczas brakowało. Pierwszy pasażerski przejazdodmienionej jednostki odbył się wczoraj (28 lutego) po południu na trasieKatowice ? Lubliniec.

? Jestem zaskoczony. Spodziewałem się starszego pociągu, adziś przyjechał nowy. Jest przyjemniej, bardziej komfortowo. Dla mnie istotnąróżnicę w porównaniu z innymi pociągami stanowią okna – są po prostu większe ?mówi Paweł Płonka, który jako jeden z pierwszych pasażerów jechałzmodernizowanym pojazdem.

Podczas pierwszego kursu na pokładzie pociągu był równieżprezes Kolei Śląskich Wojciech Dinges, który podkreślał, że wykorzystywanietych jednostek na właśnie tej trasie to już kolejna decyzja śląskiegoprzewoźnika kolejowego, która ma zachęcić mieszkańców m.in. Bytomia, Chorzowa,Tarnowskich Gór i Lublińca do podróżowania pociągiem: – W ubiegłym rokuwprowadziliśmy na tej trasie atrakcyjne cenowo bilety liniowe, poprawiliśmyrozkład jazdy i promowaliśmy tę linię ofertą turystyczną „Srebrny Pociąg”.Teraz dochodzi do tego przypisanie do tej trasy nowoczesnych pojazdów. Mamnadzieję, że to wszystko sprawi, że wzrost liczby pasażerów na tej trasieutrzyma się ? mówi.

Koleje Śląskie przypominają, że pojazdy 14WE podczasmodernizacji zostały dostosowane m.in. do potrzeb matek z dziećmi (możliwośćprzewijania niemowląt). Z zewnątrz jednostki przybrały barwy Kolei Śląskich izostały pokryte powłoką antygraffiti, która ułatwia zmywanie malowideł.Zainstalowano również nowoczesny monitoring, system rozgłoszeniowy orazinterkom (system przywoływania obsługi pociągu przez pasażera). Największą zmianą jest jednak montażdostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych toalety.

Arkadiusz Czech, burmistrz Tarnowskich Gór, nie kryjezadowolenia z nowych pojazdów w mieście gwarków. ? To pokazuje, że naszkierunek jest przyszłościowy, że opłaca się na niego stawiać ? mówi wskazując,że potwierdzeniem dobrych prognoz dla trasy Katowice- Tarnowskie Góry jest wostatnim czasie trzykrotny wzrost liczby pasażerów, a także planowanarewitalizacja linii 182 na lotnisko w Pyrzowicach. – Od dawna zwracamy uwagę, żekolej w naszym mieście ma nie tylko wielką historię, ale i perspektywicznąprzyszłość – dodaje Czech.

Na koniec przypomnijmy, że jednostki 14WE to elektrycznezespoły trakcyjne wyprodukowane przez NEWAG w Nowym Sączu w latach 2005-2007.Łącznie wyprodukowano zaledwie 9 jednostek tego typu, z czego Koleje Śląskiedysponują od końca 2012 r. dwoma takimi pojazdami. Na modernizacje tychpojazdów Koleje Śląskie wydały niecałe 4 mln zł.


Komentarze