Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

11 września startują targi lotnicze Aviation Expo w Kielcach

infoair
01.09.2021 10:00
0 Komentarzy
Samoloty ultralekkie, paralotnie, śmigłowce, ale też osprzęt i akcesoria lotnicze będą prezentowane podczas wrześniowego Aviation Expo w Targach Kielce.

Impreza jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie Polaków kupnem prywatnej maszyny latającej.

60 wystawców

„Mamy 60 wystawców z różnych krajów, maszyny praktycznie z całego świata i 3 tys. m2 przestrzeni wystawienniczej. To niemały sukces dla polskiej awiacji” – podkreślił Tomasz Krawiec, menedżer projektu Aviation Expo w Targach Kielce.

Organizatorzy imprezy zwracają uwagę, że targi, które odbędą się w dniach 11-12 września są odpowiedzą na rosnące zainteresowanie Polaków lotnictwem. Powołując się na dane rejestru cywilnych statków powietrznych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wskazano, że 1 stycznia br. zarejestrowanych było w Polsce 3009 statków powietrznych każdego typu, czyli o ponad sto więcej, niż w roku poprzednim. Stale rośnie też liczba osób z uprawnieniami do pilotowania.

„Chcemy pokazać, że nie tylko najbogatsi mogą pozwolić sobie na własną maszynę latającą. Współczesne technologie pozwalają na tworzenie wydajnych i wytrzymałych maszyn, których koszt zakupu często nie przekracza ceny samochodu osobowego” – dodał organizator.

Lekkie samoloty

Krzysztof Będkowski, prezes firmy Skydream specjalizującej się w dystrybucji samolotów ultralekkich na Polskę zwrócił uwagę, że w Polsce samych samolotów lekkich sprzedaje się pomiędzy 50 a 60 sztuk rocznie, przy czym rynek cały czas odnotowuje wzrost.

„Tylko nasza firma sprzedaje do Polski około 20 ultralekkich samolotów rocznie. Większość kupowana jest przez małe i średnie przedsiębiorstwa, głównie dlatego, że większe firmy decydują się na samoloty odrzutowe lub turbośmigłowe. Ultralekkie maszyny wykorzystywane są zarówno do celów biznesowych, ale też rekreacyjnych. Nie brakuje klientów czysto hobbistycznych, którzy po prostu chcą zaznać przyjemności latania” – zaznaczył.

Najtańsze samoloty ultralekkie, w wersji gotowej do lotu można kupić za 80 tys. euro. Maszyny będzie można zobaczyć podczas zbliżających się targów. Na Aviation Expo będzie można także siąść za sterami Pipistrela Virus SW – jednego z najszybszych i najbardziej ekonomicznych produkowanych seryjnie samolotów ultralekkich.

Poza maszynami i sprzętem lotniczym, kielecką przestrzeń targową odwiedzą też aerokluby, szkoły lotnicze i eksperci z dziedziny awiacji.

Wydarzeniu będą towarzyszyć konferencje dotyczące m.in. prawa lotniczego i branży. W tym roku konferencja dotycząca dronów i maszyn bezzałogowych zbiegnie się w czasie z Międzynarodowym Salonem Przemysłu Obronnego. (PAP)

Komentarze