Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rekordowy rok Alexander Dennis

infobus
14.10.2015 09:35
0 Komentarzy

Szkocki producent autobusów Alexander Dennis Limited (ADL)zamierza zwiększyć w tym roku obroty aż o 20% do 600 mln funtów.

Przemawiając na ?Coach & Bus Live?, jednym znajważniejszych wydarzeń w kalendarzu wystawienniczym w Europie, dyrektorgeneralny ADL Colin Robertson zapowiedział, że rok 2015 szykuje się narekordowy rok w historii ADL pod względem sprzedaży, obrotów, zysku, pozycjirynkowej oraz ekspansji eksportowej.

W minionych 12 miesiącach ADL uzyskał mocny, 46-procentowyudział w brytyjskim rynku autobusowym, z zajętymi liniami produkcyjnymi wfabrykach w Centralnej Szkocji, Yorkshire i Surrey oraz perspektywąwymagających zamówień na kolejne trzy miesiące. Według przewidywań Robertsona,ADL z końcem roku znacznie zdystansuje swoich rywali.

?W tym roku zbudujemy ponad 2600 autobusów, dwukrotniewięcej niż nasz największy brytyjski konkurent. Połowa produkcji trafi narodzimy rynek, połowa ? na eksport. Oprócz tego skarosujemy około 200 autokarówna podwoziach dostarczonych do naszej fabryki w Scarborough? ? podsumowujeRobertson. ?Wszystko to zwiększy nasze obroty z 500 mln funtów w 2014 roku do600 mln funtów w tym roku, co ? jak przewiduję ? znacząco zwiększy nasz zysk,który w dużej części zostanie przeznaczony na nasz opiewający na kwotę 15 mlnfuntów program rozwojowy? ? dodaje Robertson.

Na ?Coach & Bus Live? dyrektor ADL zaprezentował także trzyniespodzianki: nowy stylowy autobus piętrowy dla Londynu oraz dwa nowe modeleautobusów, przygotowane specjalnie na rynki eksportowe.

Rewolucja z ewolucją

Prezentując nowy londyński model Enviro400H City, Robertsonmówił: ?Autobus, który przedstawiamy dzisiaj, jest spektakularnym, nowoczesnympojazdem, który przyniesie zupełnie nowy wymiar podróży przedmieściom i centrumLondynu ? a także i innym rejonom Wielkiej Brytanii. Cechuje go atrakcyjnastylistyka z charakterystyczną szybą owijającą przednią ścianę, przeszklonąklatką schodową, uchylnie otwieranymi oknami bocznymi oraz szeregiem innychrozwiązań stylistycznych. W połączeniu z nowym systemem wydajniejszegoogrzewania i wentylacji, wprowadzanym przez nas we wszystkich nowych modelachADL, nowy Enviro400H City to nie tylko współczesny, stylowy wygląd, ale też wyjątkowykomfort dla pasażerów. Co więcej, jest on połączeniem rewolucji z ewolucją,bazującą na sprawdzonej technologii, która uczyniła z nas liderów brytyjskiegorynku niskoemisyjnych autobusów hybrydowych ? i przyniosła opinię najlepszych wtej klasie pojazdów pod względem zużycia paliwa, niezawodności i trwałości.?

Roberston wypowiedział się też szerzej o całym hybrydowymdorobku ADL oraz współpracy z BAE Systems: ?Nasz nowy flagowy piętrus dopełniagrupę 900 sztuk autobusów hybrydowych zbudowanych przez nas na rynek brytyjski,z których każdy był wyposażony w układ napędowy BAE Systems HybriDrive. Razem zBAE Systems ustanowiliśmy silny sojusz technologiczny, zmieniający obliczetransportu publicznego i stale wprowadzający bardziej ekologiczne i czystepojazdy do miast i miasteczek walczących z korkami i zanieczyszczeniempowietrza. Wkład niskoemisyjnych pojazdów w poprawę środowiska powinien być szerzejdoceniany, a nasz partner ? BAE Systems ? jest w globalnej awangardzie ekologicznejtechnologii. Pierwszy z naszych nowych Enviro400H City dla Londynu będziejednocześnie 5000. dostarczonym na świecie pojazdem napędzanym przez BAESystems HybriDrive, co jest znaczącym sukcesem BAE Systems oraz jego partnerów.?

Jego wypowiedź uzupełnił Steve Trichka, dyrektor generalnyHybriDrive Solutions w BAE Systems: ?Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięciatego ważnego kamienia milowego naszego rozwoju razem z ADL, naszym kluczowympartnerem technologicznym. Zainwestowaliśmy znaczną część zasobów w stworzenieproduktu, który według nas jest w światowej czołówce układów zdolnych dociągłej i intensywnej eksploatacji w najbardziej wymagających miastach na całymświecie przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa oraz ograniczeniu emisjiszkodliwych gazów. Fakt, że najnowszy flagowy autobus ADL jest wyposażony w5000. egzemplarz naszego układu napędowego, dowodzi silnego partnerstwarozwiniętego razem w minionych ośmiu latach. To relacja zbudowana na wspólnychwartościach oraz przekonaniu, że wspólnie możemy zmienić świat.?

Londyńska Arriva zamówiła 19 nowych Enviro400H City ?wszystkie wyjadą na ulice brytyjskiej stolicy do końca tego roku. Robertsondodał też, że prowadzone są także ?pomyślne rozmowy? z kolejnymi stołecznymiprzewoźnikami.

Piętrowo, ale niżej niż zwykle

Drugą niespodzianką na targach ?Coach & Bus Live? byłoogłoszenie wartego 250 mln funtów kontraktu na 400 autobusów dla przewoźnika zkanadyjskiego Toronto. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz produkcjęspecjalnej, obniżonej odmiany ?SuperLo? trzyosiowego piętrusa Enviro500.

Robertson przybliżył szczegóły zamówienia: ?Z wysokością 3,9m SuperLo będzie najniższym kiedykolwiek wyprodukowanym przez nas piętrusem ?ale będzie dorównywał innym piętrusom pod pozostałymi względami. Zabierze napokład 83 pasażerów, a do takiego zamówienia skłoniły przewoźnika liczne niskiestropy mostów i tuneli na trasach obsługiwanych przez piętrowe autobusy wToronto i w obszarze metropolitalnym Hamilton. Zamówienie bazowe na 250autobusów ma opcję rozszerzenia o kolejnych 150 sztuk, dlatego teraz pracujemynad uruchomieniem fabryki podwozi w Toronto o powierzchni 4,2 m2. W modeluSuperLo przewidziano także bezpieczny, oddzielony od przestrzeni pasażerskiejprzedział bagażowy o objętości 6 m3, umożliwiający wykorzystanie autobusu naliniach międzymiastowych, co otwiera przed ADL inny, potencjalnie obiecującysegment rynku?. Czyżby SuperLo miał być szykowany na konkurenta Van HoolaAstromega we flocie Soutera?

Oprócz tego piętrowe autobusy ADL zostaną w tym rokudostarczone do Hong Kongu w liczbie 900 sztuk (to aż 80% miejscowego rynku!),trwają też dostawy 120 autobusów jedno- i dwupokładowych do Kuala Lumpur wMalezji, a w Nowej Zelandii ? dzięki poluzowaniu wymogów dopuszczalnej masycałkowitej oraz nacisków na osie ? możliwe było dostarczenie 39 wielkopojemnychpiętrusów Enviro500, zabudowanych przez partnera ADL, firmę Kiwi Bus.

Czas na Europę Kontynentalną

Trzecią niespodzianką zaprezentowaną przez Colina Robertsonabyło ogłoszenie zdobycia kontraktu na dostawę autobusów piętrowych dlaszwajcarskiego PostAuto. Ten największy przewoźnik drogowy w Szwajcariieksploatuje ponad 2200 autobusów, a wkrótce do jego floty dołączy 19 nowychpiętrusów ADL. Będą to pierwsze piętrusy tej marki, które trafią do EuropyKontynentalnej. Czekają na nie bardzo wymagające trasy na krętych i stromychgórskich drogach w okolicach Sankt Gallen gdzie w tym roku gruntownieprzetestowano autobus demonstracyjny. ADL Enviro500s dla PostAuto będątrzydrzwiowe, z dwiema klatkami schodowymi oraz całkowicie płaską podłogą ?pierwsze egzemplarze trafią do klienta za rok.

Colin Robertson komentował szwajcarskie zamówienie: ?Tointeresujący krok rozwojowy, otwierający przed nami kolejne nowe możliwościrynkowe, częściowo dlatego, że PostAuto wciąż zwiększa swoją obecność wszwajcarskich miastach, konurbacjach i przedmieściach?.

Od połowy października przez sześć tygodni szwajcarskiEnviro500s będzie testowany w BVG Berlin.


Komentarze